ZETApress

hírportál

Karácsonyi vásár Bécsben

Átlagosan 350 euróért vesznek karácsonyi ajándékokat a bécsiek. A tavalyihoz hasonló, erős karácsonyi szezonra számítanak az osztrák főváros kereskedői, akik összesen 335 millió eurós forgalmat várnak az ünneptől. A Bécsi Gazdasági Kamara eközben arra buzdítja a bécsieket, hogy a nagy internetes áruházak helyett helyben vásároljanak.

A Bécsi Gazdasági Kamara megbízásából készített felmérés szerint idén 10-ből 9, vagyis nagyjából 1,5 millió bécsi vásárol karácsonyi ajándékot a szeretteinek. Erre a célra átlagosan 350 eurót szánnak, amiből 8-9 ajándékot vesznek. A felmérés szerint a legbőkezűbbek a 40-59 év közötti férfiak és nők, akik átlagosan 400 eurót költenek ajándékokra – tudatta a Eurocomm-PR Budapest, Bécs Város Külképviseleti Irodája. Fotónkon Bécs bevásárlóutcái ünnepi díszben várják a vásárlókat.

Az ajándéklistájuk legtetején a könyv szerepel 48 százalékkal, amit az ajándékutalvány (38%) és a ruhanemű (34%) követ. Népszerű ajándék még a játék (33%), a kozmetikum (27%), az élvezeti cikk (26%) és a készpénz (20%). A 10-es lista végén az ékszer (17%), a saját készítésű ajándék (16%) és a különböző színház-, koncert és múzeumi belépőjegyek szerepelnek (16%). Egyes kereskedők számára – mint például a játék- vagy ékszerboltok – a megnövekedett karácsonyi forgalom egy 13. hónapnak felel meg.

A felmérésből az is kiderül, hogy a bécsiek csaknem fele, 48 százaléka számára az ajándékozás szervesen hozzátartozik a karácsonyhoz. Éppen ezért 19 százalékuk már októberben – vagy még korábban – elkezdte beszerezni az ajándékokat, míg az utolsó pillanatra 37 százalékuk hagyja a vásárlást. Míg a legfiatalabbak, a 15-29 évesek előszeretettel vásárolnak online áruházakban, addig a többiek csupán 1-2 ajándékot szereznek be az interneten. A bécsiek kétharmada az ajándékvásárlás előtt az interneten is körülnéz, hogy felmérje a kínálatot és az árakat.

A Bécsi Gazdasági Kamara a karácsonyi szezonnal egy időben kampányba kezdett, amelyben arra biztatja a bécsieket, hogy helyi kereskedőktől vásároljanak, ne a nagy internetes áruházakban. A kampány központi elemét adó bécsi szív és a wienliebe-hashtag (szeretem Bécset) március közepéig emlékezteti majd a bécsieket arra, hogy aki szereti Bécset, az itt is vásárol!

Szóljon hozzá!