ZETApress

hírportál

Elektromos fuvarosok

Félmilliárd eurót spórolhatnának az európai logisztikai vállalatok a vegyes elektromos flottákkal. Az EIT InnoEnergy friss tanulmánya szerint az e-áruszállító kerékpárokból és e-autókból álló vegyes elektromos flották jelentős költségeket takaríthatnak meg a városi logisztikai szolgáltatóknak a 100%-ban e-autó flotta üzemeltetéséhez képest.

Egyúttal jelentősen hozzájárulhatnak a városok életminőségének javításához – tudatták sajtósaik. Az EU-ban az elektronikus kereskedelem évente 8-14%-kal növeli a szállítandó csomagok mennyiségét, amellyel párhuzamosan az európai országok folyamatosan törekszenek a CO2-kibocsátás csökkentésére.

A logisztikai szolgáltatóknak a növekvő csomagmennyiség mellett, szigorodó városi szabályozásokkal, valamint a költségmegtakarítás szükségességével is egyszerre kell szembenézniük egy alapvetően alacsony árrésű üzletágban. A jelen felmérésünk azt mutatja meg nekik, hogy az e-áruszállító kerékpárok nemcsak fenntartható megoldást jelentenek ezekre a kihívásokra, hanem versenyképesek is lehetnek a számukra. Már ma is, de még inkább 2030-ra – jelentette ki Jennifer Dungs, az EIT InnoEnergy mobilitásért felelős globális vezetője.

Hozzátette, hogy az EIT InnoEnergy friss tanulmánya rámutat arra, hogy például az évi kétmilliárd darab csomagot szállító nagy logisztikai piaci szereplő esetében, amely 80%-ban e-cargo kerékpárokból és 20%-ban e-furgonokból álló vegyes flottát működtet (a 100%-ban e-furgonokból álló flottához képest), az éves költségmegtakarítás 2030-ra 554 millió eurót tehet ki és ezzel akár 80%-kal is csökkenhet az esetükben a kibocsátás mértéke. Valamint ez a vegyes működési modell a 100%-ban e-autós flottákhoz képest csökkenti a helyi hálózatokra nehezedő nyomást és városonként akár 850 háztartás éves energiaigényének megfelelő megtakarítást eredményezheti.

A vegyes flottákban rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében a városoknak és a logisztikai szolgáltatóknak érdekükben áll együttműködni. Itt nagy lehetőség rejlik a köz- és magánszféra közötti partnerségek kialakításában az infrastruktúra tervezésének optimalizálása érdekében, biztosítva a fenntarthatóság, a helytakarékosság és a költségmegtakarítás teljes körű kihasználását – mondta zárszavában Jennifer Dungs.

A teljes szakértői anyag, a Finding the Right Mix: The Hidden Costs, Complexities, and Benefits of Mixed Electric Fleets in Last-Mile-Logistics (A vegyes elektromos flották rejtett költségei, bonyolultsága és előnyei az utolsó mérföldes logisztikában) című tanulmány idekattintva ingyenesen letölthető.

Az EIT InnoEnergy vegyes elektromos flották tanulmánya

A tanulmány az európai piacokra vonatkozóan, egy vezető stratégiai tanácsadó cég adatainak és elemzési támogatásának felhasználásával, valamint több nagy futár-, expressz- és csomagkézbesítő szolgáltatótól (CEP), valamint az EIT InnoEnergy portfólióvállalataitól és partnereitől származó meglátásokkal és adatokkal kombinálva készült el. Ezen adatok és a kvantitatív modellezés segítségével a tanulmány számításai átfogó értékelést nyújtanak a vegyes kézbesítőflottákból származó költségekről, kibocsátásról, megtakarításokról közel 40 forgatókönyv alapján, amelyek különböző városi archetípusokat, költséghatásokat és a flotta járműösszetételt térképeztek fel.

Három különböző arányt vizsgáltak: egy alapeset (60% e-cargo kerékpár – 40% e-furgon), egy optimalizált eset (80% e-cargo kerékpár – 20% e-furgon) és egy konzervatív eset (30% e-cargo kerékpár – 70% e-furgon).  Ezeket három különböző archetipikus városszerkezetre hasonlítottuk össze: egy nagy, kiterjedt, nagy földrajzi kiterjedésű városra (mint például Berlin, Madrid, Róma vagy London); egy nagy, sűrűn lakott városra, kisebb földrajzi kiterjedéssel (mint például Párizs, Amszterdam, Barcelona, Stockholm vagy Bécs); és egy közepes méretű városra, ahol a kiterjedés és a sűrűség keveréke jellemző. A tanulmányban szereplő eredmények és következtetések az előbb említett inputokon, publikált forrásokon, szakértői interjúkon és a modellezés közös eredményein alapulnak.

Szóljon hozzá!