ZETApress

hírportál

2009. a kreativitás éve

creativityMutasd meg ki vagy! Avagy mit mond el rólad a mandzsettagombod? 2009-et az Európai Unió a Kreativitás Évének kiáltotta ki. Ehhez kapcsolódva több, stílussal foglalkozó internetes blog a Mazda Motor Hungary-vel közösen virtuális közösségteremtési kampányt kezdeményezett, melynek keretében a városlakók stílusát boncolgatják, hiszen a stílus kéz a kézben járnak.

Részletek és nyereményjáték a weboldalukon található. A kreativitás évében valóban itt az idő, hogy tükörbe nézzünk: vajon elég kreatívak vagyunk-e a saját stílusunkat illetően? Mit kommunikálnak rólunk a ruháink, a hajviseletünk vagy a személyes tárgyaink? Belegondolunk-e nap mint nap, hogy a legtöbb ember személyes kapcsolat híján pusztán a külső stílusunk alapján itél meg bennünket? Erre hívja fel a figyelmet az a kampány, mely – egy a designra sokat adó autóscég támogatásával ? stílussal és tárgykultúrával foglalkozó internetes blogokat gyűjt össze és hirdeti azok munkásságát.

A főváros utcáin sokan láthatták már, hogy egy ideje kicsi és nagy nyilak merednek a járókelőkre, melyek meghatározó stílusjegyeinkre mutatva játékos formában teszik fel a kérdést: Mit mondd el rólad a ruhád, a hajad, a telefonod, az autód? A szembesítés olykor kellemetlen, de ráébreszt arra, hogy a ?szürke hétköznapokban? sem feledkezhetünk meg arról, milyen beszédes a megjelenésünk szavak nélkül is.

A Mazda fontos résztvevő, hiszen ritkán fordul elő, hogy egy iparág fontos piaci szereplője nemcsak a társadalmi felelősségvállalás szintjén, hanem kommunikációs erejének erősítésére működik együtt civil kezdeményezésekkel úgy, hogy az mindkét félnek kölcsönösen hasznos. Ezt a példa a jövőben követendő lehet sok más vállalat számára is. A kezdeményezésben a Mazda design díjas autójával, az új Mazda 3-mal jelenik meg.

2009: a kreativitás és az innováció európai éve

Az EU cseh elnöksége és az Európai Bizottság hivatalosan is elindította a kreativitás és az innováció európai évét, amelynek jelmondata: Képzelj! Alkoss! Újíts! A kezdeményezés célja rámutatni a kreativitásnak és az innovációnak a gazdasági, társadalmi és egyéni jólét megteremtésében betöltött fontos szerepére.

A kreativitás és innováció európai évének egyedi célkitűzései, többek között a kreativitásnak, az innovációnak és a vállalkozó szellemnek a személyes fejlődésben és a gazdasági növekedésben és foglalkoztatottságban betöltött fontos szerepének tudatosítása; a vállalkozói gondolkodás támogatása az üzleti világgal való együttműködésen keresztül, különösen a fiatalok körében.

A célok eléréséhez európai, országos, regionális és helyi szinten konferenciákat, rendezvényeket, figyelemfelkeltést szolgáló kampányokat, fesztivál jellegű események és egyéb kezdeményezéseket szerveznek a kreativitás és innovációs képesség fontosságával kapcsolatos vitaindítás és figyelemfelkeltés céljából. A kreativitás és az innováció európai éve szervesen illeszkedik a lisszaboni stratégiához, melynek célkitűzése, hogy az EU 2010 re a világ legdinamikusabb és legversenyképesebb tudásalapú gazdaságává váljon. További információk honlapjukon találhatók.

AUTO BILD olvasói szavazás

Az új Mazda3 nyerte az európai Design Díjat. Az AUTO BILD nemzetközi autós szaklap által alapított európai Design Díjat ez évben az új Mazda3 nyerte meg a kis- és kompakt autók kategóriájában. A díjat az idén megjelenő új modellek között osztották ki. Az új Mazda3-at kilenc országban ? köztük Magyarországon ? választották az olvasók a legszebbnek, így 43 ponttal maga mögé utasította a VW Polo-t (második helyezett, 32 pont) ill. a VW Golf-ot (28 ponttal harmadik helyezett) így kiérdemelve az európai dizájn trófeát. Több mint kétszázezer olvasó vett részt az AUTO BILD 27 országra kiterjedő szavazásában, s az új Mazda3 formaterv szempontjából minden országban az elsők között végzett.

Az új Mazda3 formaterve ? kifejező és merész

Az új modell és a korábbi Mazda3 rokonsága első ránézésre feltűnik ? és mégis, a Mazda tervezőinek sikerült az autó vonalait még kifejezőbbé és merészebbé tenni, valamint érzelemmel megtölteni mindkét karosszéria-változatot. Az orr-rész és az első lökhárító integrált kialakítása az új, ötpontos hűtőmaszkra irányítja a figyelmet, miközben oldalt a nagy légbeömlők és a markáns kerékjárati ívek kialakítása erősítik a sportos hatást.

Mindezek mellett a tető, az alváz és a farrész átgondolt változtatásával javítottak az aerodinamikai mutatókon, s kimagaslóan jó értékeket értek el (a Sport karosszéria cW értéke 0,30, a Sedané 0,28). A Mazda új kompaktja így nagyobb sebességnél stabilabb, elődjénél sokkal csendesebb, és kevesebbet fogyaszt ? az optimalizált motorok, csökkentett tömeg és áramvonalasabb forma (motorizáltságtól függően) 6-14%-os fogyasztáscsökkenést eredményez. Az új Mazda3 június 6-7-én nyílt hétvége keretében tesztelhető a Mazda márkakereskedésekben ? adták hírül még májusban.

Szóljon hozzá!