ZETApress

hírportál

Kampány a kutyákért

Hazánk egyik legnagyobb állateledel gyártó és forgalmazó vállalata, a MARS Magyarország, tovább erősíti programjait a felelős állattartás területén ? mondta Ács Tamás ügyvezető a Pedigree Örökbefogadási Programjának indítását bejelentő sajtótájékoztatón. A MARS magyar egysége idén csatlakozik a vállalatcsoport kezdeményezéséhez, mely a világ számos országában már sikert aratott.

Az anyacég 2006-ban az USA-ban hirdette meg először a gazdátlan ebek helyzetének javítását célzó mozgalmát, amelyet eddig négy kontinens 11 országában vezettek be. Idén Hollandia, és ? a közép-európai régióban elsőként ? Magyarország is elindítja az egész évben tartó kampányt. Hegyi Barbara színművész, a kampány ?nagykövete? elkötelezettje a jó ügyek támogatásának. ? Engem egész életemben kutyák vettek körül. El sem tudom képzelni az életemet nélkülük. Nagyon fontosnak tartom, hogy már egészen kicsi kortól felelősségvállalásra neveljük a gyerekeket. Az állatok nem játékszerek, amelyeket ha meguntunk, eldobunk ? mondta. A MARS Magyarország ezzel a kampánnyal is a társadalmi tudatformálás folyamatában kíván segítséget nyújtani, melyre az örökbefogadás az egyik lehetséges megoldás.

Hazánkban nemzetközi viszonylatban is sok házi-kedvencet tartanak ? mondta a tájékoztatón Solti László professzor, a Szent István Egyetem rektora. ? A kutyák száma óvatos becslések szerint is megközelíti a kétmilliót. Az emberi felelőtlenség következtében azonban évente sok ezer négylábú kerül az utcára ? folytatta. Becslések szerint a kóbor kutyák száma országos szinten több százezres nagyságrendű. Kínozzák őket, éhen pusztulnak, vagy az autósztrádákon lelik halálukat. A gyepmesterek által befogott állatok egy részének van esélye a túlélésre. Ha ugyanis a várakozási idő 14 napja alatt nem találnak nekik gazdát, vagy menhelyet, sorsuk megpecsételődik. Hazánkban évente több tízezer kutyát altatnak el.

A menhelyek zsúfoltak, s mivel csekély anyagiakkal rendelkező civil szerveződésekről van szó, a körülmények korántsem ideálisak. Még a hivatalos követelményeknek megfelelő, engedéllyel rendelkező 48 menhelyen sem. Ennél azonban jóval több, mintegy 120 olyan befogadó telep működik országszerte, amelyek többségében elkeserítő a helyzet.

A Pedigree Örökbefogadási Programjának több célja is van ? hangsúlyozta Ács Tamás, a MARS Magyarország ügyvezetője. ? A kampány elsődleges célja a felelős állattartási kultúra magyarországi további fejlesztése. Vállalatunk már hosszú évek óta vezető szerepet játszik ezen a területen. Az ember-állat társkapcsolatának vizsgálata területén végzett kiemelkedő munkánkért anyacégünk már elnyerte a legrangosabb nemzetközi kitűntetést, a Pioneer Award-ot. Most rajtunk a sor. Úgy gondoltuk, itt az ideje, hogy kezdeményezésünkkel nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk e fontos társadalmi kérdésnek.

Természetesen, anyagi támogatás is szükséges a célok megvalósításához. A Pedigree termékek értékesítése lesz a cég által garantált tízmillió forintos adomány alapja. Ez az összeg azonban több is lehet, az eladás alakulásának függvényében. Mindezek mellett a vállalat további lehetőséget is kínál a program sikeréhez. Az örökbefogadáson túl az elkötelezett érdeklődőknek lehetőségük lesz önkéntes munkára, anyagi vagy kutyatáp formájában történő támogatásra, melyről részletes információkat a kampány honlapja ad.

Vannak, akik boldogan hazavinnének egy kedves négylábút, de lakáskörülményeik ezt nem engedik meg. Ők a virtuális örökbefogadással segíthetnek ? adott ötletet Bélafalvy Krisztina, a sikerrel pályázó öt menhely egyikének képviseletében. A Noé Állatotthon és Alapítvány sajtószóvivője szerint ez azt jelenti, hogy az örökbefogadó rendszeresen látogatja, és gondoskodik a menhelyen élő kedvencéről. Lehetséges segítség az önkéntes munka is, amellyel egy-egy befogadó telep körülményein lehet javítani.

Szóljon hozzá!