ZETApress

hírportál

A CBA Párizsban!

A február végi párizsi kiállításon az Agrármarketing Centrum (AMC) partnereként a CBA képviseli a magyar színeket – jelentette be Simon Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója, Malasics András, a CBA általános vezérigazgatója és Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője közös sajtótájékoztatójukon, ahol Lantai József fényképezett.

A Párizsban minden évben megrendezésre kerülő Nemzetközi Mezőgazdasági Szakkiállítás és Vásár a mezőgazdasági tevékenységet folytatók, illetve az ahhoz kapcsolódó ágazatok – beleértve az egyre nagyobb mértékben képviselt élelmiszeripart, vendéglátást és kereskedelmet is – szereplőinek gyűjtőhelye. Mindezen túl kitűnő alkalmat teremt arra, hogy a szektor képviselői találkozzanak a gazdasági élet szereplőivel, partnereikkel és a nagyközönséggel.

Az elmúlt években Magyarország nem vett részt a kiállításon. Az Európai Unió soros elnöki tisztjét betöltve kötelességünk megmutatni erényeinket, remek termékeinket, kultúránkat ezen a rangos eseményen is. A párizsi mezőgazdasági kiállításon való megjelenés elsődleges célja a magyar konyhaművészet népszerűsítése és a Hungaricum termékeink bemutatása, amelyekre méltán lehetünk büszkék.

A párizsi Expó hatalmas pavilonjában épülő 180 négyzetméteres magyar standon 47 magyar termelő, gyártó 327 terméke mutatkozik be február 19-e és 27-e között. Most első alkalommal egy speciális együttműködési formában szervezik a magyar részvételt a kiállításon, az Agrármarketing Centrum (AMC) főpartnere, a CBA lett. A kiállítás nemzetközi összetételű látogatóinak száma várható meghaladja az egymillió főt, így a kiállításon való részvétel hatalmas lehetőséget kínál Magyarország prémium kategóriájú, minőségi alapanyagainak bemutatásához és ajánlásához. A bemutatott termékeket a látogatók a stand bistron meg is kóstolhatják, sőt a kiállítás forgatagában megpihenve, ebédelhetnek is a magyar standon. A kiállítás keretében agrárturisztikai szolgáltatók is bemutatkoznak, valamint kulturális programokat is szerveznek.

A magyar pavilon díszvendége lesz a Franciaországban élő Sárközy Pál, aki 1928-ban született Budapesten. 1948-tól él Franciaországban, ahova „üres zsebű emigránsként” érkezett. – Első párizsi decemberi éjszakámat, az Arc de Triomphe-nál, a metró egyik szellőzőnyílásához bújva töltöttem, hogy felmelegedhessek – nyilatkozta a Timesnak John Follain 2008-as riportjában. Miután 21 évesen megházasodott (a francia elnök édesanyját, Andrée Mallah-t vette el), művészethez kötődő munkát keresett, így lett filmgyári alkalmazott, majd a Singer varrógépek reklámtervezője.

Huszonhét évesen nyitotta meg saját reklámstúdióját Párizsban, amely virágzó vállalkozásnak bizonyult. A világ leghíresebb márkáival, divatcégeivel dolgozott együtt, a Diorral és a L’Oréallal. Ma Neuillyben egy kis szigeten lakik családja társaságában. Művészetét gyakran próbálják olyan stilisztikai terminusokba kényszeríteni, mint „erotico-mystico-animista”, amin jókat tud kacagni. Az idén 83 éves művész nemrégiben úgy nyilatkozott, eleget dolgoztam, nincs szükségem új karrierre. Werner Hornunggal közös képei mégis teljes megújulásáról tanúskodnak.

Sárközy Pál hagyományos rajzait Werner Hornung fotó- és komputermanipulációval egészíti ki. A látomásszerű részletekből összeálló színes munkák legfőbb témája a női szépség, a szerelem, a féltékenység, és az emigráns létből fakadóan a gyökerektől való elszakadás, mindez szellemesen, gyakran humorral fűszerezve. A Sárközy-Hornung alkotópáros két leghíresebb képe a francia elnöki párt ábrázolja. Sárközy Pál hamarosan könyvében mutatja be kalandos, sokszor embert próbáló életútját. Sokan csodálják energiáját, lelkesedését. Sárközy Pál azonban azt mondja, nincsen ebben semmi titok, csak kemény munka. Ma is a hét minden napján napi 10-12 órát dolgozik – olvasható az  Abigail.hu portálon.

A stand bisztró konyháját Kovács Lázár, a jól ismert televíziós séf vezeti, aki a francia gasztronómia tanulmányait Patrick Pagés séfnél Dél-Franciaországban és a Sopexa támogatásával Párizsban végezte. (Épp tegnap tette apasági nyilatkozatát a házasságon kívül született kisfia ügyében, miután a DNS teszt nagy valószínűséggel bizonyította apaságát.) Tagja a Chaine des Rotisseurs és az Association Internationale des Maitres Conseils en Gastronomie Francaise gasztronómiai szervezeteknek. 1997-ben a Chaine des Rotisseurs gasztronómiai világverseny 3. helyezettje. Irányítása alatt az Alabárdos étteremet Magyarország legjobb éttermévé választották, saját vendéglőjével pedig szintén helytállt a legjobbak között.

Főzött már a spanyol királyi párnak, Plácido Domingónak, Roger Moore-nak, Robert Duvallnak, Andrew Lloyd Webbernek és Michael Schumachernek. 2008- 2009-ig a washingtoni magyar nagykövetség séfje, vacsoraestjeiről és főzőbemutatóiról az amerikai sajtó elismerően cikkezett. A New Yorkban és Washingtonban megrendezett Magyar Kulturális Évad során közreműködött a magyar kultúra és a magyar gasztronómia népszerűsítésében is, amelynek keretében nemcsak szakmai, hanem diplomáciai feladatokat is ellátott. 2010-től a CBA séfmestere. Kovács Lázár és csapata a sajtótájékoztató keretében ízelítőként – a szó valós értelmében – bemutatott néhány, Párizsban bemutatkozó ínyencséget.

Végezetül néhány adat a kiállítás nagyságának érzékeltetésére. A 2010-es Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításon 134 ezer nm kiállítói területen, 35 országból 120 külföldi kiállító vett részt 1098 termékbemutatóval, a látogatók száma meghaladta a 650 ezret, közöttük kétezer újságíró, valamint 55 hivatalos személy, politikus. Az idei kiállításra a CBA 900 ezer látogatót vár, mi pedig itthon szurkolhatunk: Hajrá CBA!

Szóljon hozzá!