ZETApress

hírportál

A DUCKT Budapesten

Magyarországra is jön a mikromobilitást segítő DUCKT. A mikromobilitási hálózatokat fejlesztő vállalat, a DUCKT 150, az elektromos rollereknek létesített dokkoló és töltőállomás üzembe helyezésével a közeljövőben indítja el kísérleti programját Párizsban.

Ennek célja, hogy bemutassák az univerzális töltőinfrastruktúra miként gyorsíthatja fel a mikromobilitás elterjedését és ezzel a környezeti hatások csökkentését a nagyvárosokban. A tervek szerint, a sikeres franciaországi bevezetés után a szolgáltatás több európai országban, így Magyarországon is elérhetővé fog válni – tudatta Langó Károly PR tanácsadó.

A projekt részeként a DUCKT a párizsi önkormányzat és az elektromos rollereket használók számára a közterületek rendezésének, az üzemeltetési költségek visszaszorításának, valamint az egyszerű, biztonságos, univerzális töltőhálózat kialakításának lehetőségét kínálja. A cél egy olyan önfenntartó infrastruktúra kialakítása, amely összeköti a tömegközlekedést és a közösségi mikromobilitási megoldásokat, illetve leszorítja az autók városi használatát, visszaadva a lakóknak a párizsi utcákat.

A fenntartható energetikában érdekelt fejlesztő, az EIT InnoEnergy részvételével megvalósuló projekt egyedi, teljesen adaptív, zöld megoldást kínál a felhasználónak. Annyira környezetbarát, hogy napelemek segítségével még a saját működéséhez szükséges energiát is képes előállítani a rendszer.

A kísérleti projekt a tervek szerint 2021. II. negyedévében indul, és 12 hónapot fog felölelni. A tervek szerint, a sikeres tesztidőszak után, számos európai nagyvárosban, így többek közt Magyarországon, elsősorban Budapesten is debütálni fog a DUCKT szolgáltatása.

A bevezetés kapcsán Dervalics Ákos, az EIT InnoEnergy HUB Hungary vezetője arra hívta fel a városvezetők figyelmét, hogy el kell majd dönteniük: szabályozóként, infrastruktúra szolgáltatóként vagy szolgáltatóként kívánnak fellépni egyes közlekedési módok esetében. A lakosok közlekedési igényei és a város adottságai együttesen befolyásolják ezt a döntést. Legkézenfekvőbbnek az tűnik, ha a szabályozás és az infrastruktúra együtt jár: ennek eredményeként nem csak azt mondja meg a város, hogyan engedélyezi egyes közlekedési eszközök használatát, hanem azt is, hol és hogyan lehet azokat tárolni, tölteni. Ez a modell nagyban hozzá fog járulni az élhető környezet megteremtéséhez – véli a szakember.

Az EIT InnoEnergy

A cég az innováció és a vállalkozói szellem vezető motorja a fenntartható energetika terén, Európában és annak határain túl. Az EIT InnoEnergy eddig mintegy 380 fenntartható energiával foglalkozó induló vállalkozást segített hozzáadott értékű szolgáltatásaival, melyek közül több, mint 30 érdekelt az energiatárolásban, így például a Northvolt, egy vertikálisan integrált fenntartható akkumulátorgyártó, vagy a Skeleton Technologies, az ultrakondenzátorok vonatkozásában nemzetközi szinten is piacvezető vállalat, amely kiemelt szerepet játszik több OEM életében.

Az Európai Unió Bizottságának felkérésére az EIT InnoEnergy vezette 2017-ben az Európai Akkumulátor Szövetség működését, amely, bizottsági kezdeményezés nyomán, egy erős és versenyképes európai akkumulátoripar kiépítését tűzte ki célul. Az EIT InnoEnergy 2010-ben alakult és több mint 560 millió eurót fektetett be a fenntartható energetikához kapcsolódó fejlesztésekbe, s az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) égisze alatt működik.

Szóljon hozzá!