ZETApress

hírportál

Egységes bérlet Budapesten

Ha a Fővárosi Közgyűlés karácsony előtti ülésén rábólint, januártól megszűnnek a BKV-bérletek a fővárosban. Nem kell persze továbbra sem a vonaljegyek tucatjait hurcolnunk magunkkal, továbbra is lehetőségünk lesz bérletvásárlásra. Igaz, ez már csak a néhány éve bevezetett ? s a BKV-nál valamivel drágább ? BKSZ-bérlet lesz.

Az egységes bérlettel a főváros közigazgatási határán belül nem csak a BKV, hanem a MÁV és a Volánbusz helyközi járatain is utazhatunk. Távolsági buszokra eddig sem szállhattunk vele fel, s az IC vonatokon Ferihegyig a pótjegyet is meg kellett venni melléjük a Nyugatiból. Igaz, ezek a bérletek nem erre lettek kitalálva, s ezután sem erre használják majd a budapestiek.

Jó, jó ? mondhatják sokan ? de nem mindenki tudja az egységes bérlet előnyeit kihasználni, mert nem ül mindenki vonatra és Volánbuszra a főváros területén. Ma még tényleg így van, de rövidesen mindannyian rákényszerülhetünk. A párhuzamosan haladó vonalak közül a BKV-járatokat bizonyára ritkítják majd Diósd, Budakeszi, Dunakeszi, Gyál és a többi környező település felé. Ha nem akarunk sokat várni a kékbuszra, bizonyára a korábban érkező sárgát fogjuk majd igénybe venni.

Lehet, hogy nem is ritkítani, hanem megszűntetni fogják a fővárost elhagyó BKV-vonalakat. A cég kiárusítása kapcsán ezeket a Volánbusznak adják majd el, így megszűnhet a 22-es, 55-ös, 104-es, 113-as és még ennél is több vonal, hogy helyettük a sárgabuszok vigyék a városhatáron belül is az utasokat. A BKSZ-bérlet ekkor ér majd igazán sokat.

Hát vonaton miért kéne utaznom vele? ? kérdezi az okoskodó, de erre is megvan már a válasz. A HÉV-et a MÁV veszi majd meg, így azokon kell használnunk a BKSZ-bérletet. A szentendrei, gödöllői-csömöri és ráckevei egyébként is elhagyja a fővárost, akkor meg már a csepelit is igazán átveheti a vasúttársaság. S ha a fővároson kívül nem szállít a BKV, a környéki bérletekre sem lesz szükség a továbbiakban a kékbuszokon, s a főváros és az aglomeráció finanszírozási vitája is abbamarad.

A HÉV-vonalak átadásának a MÁV-dolgozók örülhetnek. Eddig szabadjegyükkel nem utazhattak rajtuk a főváros területén, a városhatáron kívül is személyzeti jegyet kellett váltaniuk. Ha a MÁV üzemelteti majd a zöld szerelvényeket, a vasutasok ingyen érhetik el rajtuk a végállomásokat. Akkor majd a BKV-soknak kell kiegészítőjegyet venni az átlag utashoz hasonlóan a BKSZ-bérlet mellé a főváros elhagyásakor. Persze a Budapesti Közlekedési Szövetség sem tud mindenkinek a kedvére tenni!

2 hozzászólás

Visszajelzések

  1. ZETApress » Átkeltünk a hídon
  2. A MÁV-é legyen a HÉV! | ZETApress

Szóljon hozzá!