ZETApress

hírportál

A MÁV-é legyen a HÉV!

Ha a BKV-s elővárosi buszok üzemeltetését a Volánra, akkor a Budapest határát átlépő HÉV-ek működtetését különösen a MÁV-ra kell bízni! ? nyilatkozta Tarlós István arra válaszolva, hogy az NFM pénteken tudatta, hogy május elsejétől a fővárosból 9 agglomerációs településre a BKV kék buszai helyett a Volánbusz sárga járműveivel utazhatunk.

A fővárosból Szigetszentmiklósra, Gyálra, Pécelre, Nagykovácsiba, Solymárra, Budakeszire, Budaörsre, Törökbálintra és Diósdra közlekedő autóbuszjáratok üzemeltetését a Volánbusz veszi át veszi át a BKV-től. A százezreket érintő közlekedési ügyről január végén tárgyalhat a Fővárosi Közgyűlés. ? Még a héten tárgyalást kezdeményezek Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternél a főváros környéki BKV-járatok ügyében ? mondta délelőtt Tarlós István.

A Budapest és Szentendre, Ráckeve, Gödöllő, valamint Csömör között közlekedő HÉV-vonalak működtetése a közigazgatási határtól nem is önkormányzati feladat. Amennyiben a hatályos személyszállítási törvény és az uniós előírások ?belső szolgáltatónak? minősítik a BKV-t, akkor ez nemcsak az agglomerációs buszokra, hanem a kötött pályás járművekre, azaz a főváros közigazgatási határát átlépő HÉV-ekre is vonatkozik ? fűzte hozzá a főpolgármester. A főváros határát átlépő BKV-buszjáratok megszüntetése és a HÉV-járatok MÁV-általi üzemeltetése már az egységes Budapest-bérletek 2009-es bevezetésekor felmerült a döntéshozókban.

2 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Moszkva tértől Széll Kálmánig | ZETApress
  2. Új buszok az agglomerizációban | ZETApress

Szóljon hozzá!