ZETApress

hírportál

Versenyautók a Városligetben

Péntek délután fél ötkor indul el a Parlament elől a jubileumi 20. Nemzetközi Michelin Budapest Rallye mezőnye, tudtuk meg a sajtótájékoztatón. A száznál is több versenyautó az Andrássy úton át a Városligetbe megy, ahol öt órától egypercenként indítják őket a Prológon. Ez a látványos szakasz nem része a versenynek, mert az csak másnap reggel Salgótarjánban kezdődik.

Szombaton kilenc gyorsasági etap vár a versenyzőkre a Mátrában. Három terület van kijelölve, s mindegyiken háromszor kell végigmenni. Nógrádból délután indulnak vissza, s a Hungaroringen is teljesítenek egy belső és egy külső gyorsasági szakaszt. Ezzel az Országos Bajnokságban résztvevőknek véget is ér a küzdelem, s Tóth Janika megnyerheti kilencedik bajnoki címét. Igaz ebben Túri Tamás szeretné megakadályozni.

Karszalagot kapnak a nézők

Vasárnap már csak az Európa Kupa résztvevői folytatják a küzdelmeket, mégis mindannyian Mogyoródon éjszakáznak. A Hungaroring belső, és külső szakaszán háromszor mennek végig a versenyzők, s közben fél kilenckor és 11 órakor bejönnek egy-egy gyors körre a Műjégpályára is. A harmadik hungaroringi körözés után a Kossuth téren fejeződik be délután a küzdelem. A díjkiosztás este hétkor lesz a Műjégpályán, ahová már csak jeggyel lehet bemenni. Az EK nagy esélyese a cseh Václav Pech, aki a sajtótájékoztatóra sajnos nem érkezett meg.

Az eddigi gyakorlattól eltérően a Prológ sem lesz idén ingyenes. A nézők 2200 forintos, vagy 2500 forintos jeggyel látogathatják. A belépők mind a három napra érvényesek, így első hallásra nem is tűnnek drágának. A kétféle jegy más-más területre érvényes, így más-más színű karszalag tartozik hozzá. A szalag levehetetlen, így át sem ruházható.

A belépődíj csak egy ember háromnapi szórakozására jogosít, s nem három ember egy-egy napi belépésére. Az eddigi ingyenesség után ez már nem is olyan jó hír. Igaz, így most már nem lesz akkora tömeg a prológon és díjkiosztón, mint korábban volt, mert meggondolják az emberek, hogy családostul a Műjégpályára zarándokoljanak.

Lezárják a hidat is

A VIP sátor a Városligeti-hídon lesz felállítva, s onnan csak a meghívottak figyelhetik az eseményeket. A híd ezért a járműforgalom elől lezárásra kerül, s a gyalogosok is csak a versennyel ellenoldali járdán közlekedhetnek. A nagy tömeg miatt lassú lesz a haladás, s a nagyszámú versenyzőgárda miatt a torlódásra több órán át lehet számítani.

A sajtótájékoztatón, melyet az m1 délutáni műsoraiból megismert Székely-Nagy Kata vezetett, Grósz Balázs, a Generál Motors munkatársa bemutatta a BioPower modellt a cég BioEtanol üzemanyagával, melyet a fosszilis üzemanyagok kiváltására fejlesztettek ki, és alkalmaznak a Saab gépkocsi turbó változatában. Az E85 nevű termék 85 százaléka olyan alkohol, melyet kukoricából, és egyéb mezőgazdasági termékből nyertek. Fűtőértéke gyengébb a 90-es oktánszámú benzinétől, ezért 20-25 százalékos többletfogyasztást eredményez.

Az etilalkohol erősen roncsol, ezért az autó gumialkatrészeit műanyagra, a fémeket rozsdaállóra kell kicserélni. Előnye viszont, hogy az E85 helyébe bármikor lehet 90-es benzint tankolni, mert a tankba épített érzékelő analizálja az üzemanyag összetételét, és eszerint állítja be a paramétereket. Mivel a jelenlévők az elmondottakat elfogadták, a prezentáció után a Nagy Vita elmaradt.

2 hozzászólás

Visszajelzések

  1. ZETApress » Hibridek a borok útján
  2. ZETApress » X2S a SAAB szalonban

Szóljon hozzá!