ZETApress

hírportál

Újra sörtúra Sopronba

Gyümölcsöző kaland volt a 3. Soproni Sörrallye. A versenyt idén is a tavalyi győztes Nagy László Nándor, a Világgazdaság rovatvezetője által vezetett csapat nyerte.

Harmadszor lengett a kockás zászló a Soproni Sörrallyen. A Magyarország legnépszerűbb sörét, a Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária vetélkedővel összekötött túraversenyt szervezett a média képviselőinek abból az alkalomból, hogy a meggy-citrom, illetve bodza-citromízű Soproni Radler sörhöz kizárólag magyar meggyet és bodzát használ fel a gyártó. Az összes Soproni Radler 40 százaléka készül hazai gyümölcs felhasználásával. A radlerek piaca egy év alatt másfélszeresére nőtt, és a teljes volumen kétharmadát a magyar termelők iránt elkötelezett HEINEKEN Hungária termékei adják.

Egyre népszerűbbek Magyarországon a radlerek és az alkoholmentes radler italok. Az elmúlt egy évben másfélszeresére nőtt a radlerpiac, ami jó hír a hazai termesztőknek, hiszen a fogyasztás növekedésével a magyar beszállítók termékei iránt elkötelezett HEINEKEN Hungária is növelni tudja a radlerekhez felhasznált meggy és bodzavirág-felvásárlást. A statisztikák azt mutatják, hogy az öt nagy hazai radlergyártó forgalmának kétharmadát a HEINEKEN Hungária jegyzi. A felmérések szerint kiemelkedően népszerűek az alkoholmentes radlerek: a vásárlók 75 százaléka ezeket keresi a boltokban.

Idén már áprilisban és májusban is igazi radlerezős időjárás köszöntött ránk, úgyhogy a további piacnövekedés szinte borítékolható. Épp ezért nem csoda, hogy a 3. Soproni Sörrallye is a gyümölcsök jegyében telt. A Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. ugyanis két éve dobta piacra a bodza-citrom ízű Radlert, tavaly pedig a meggy-citrom ízesítésű Soproni Radler aratott nagy sikert ? idéntől mindkét termékben kizárólag magyar meggyet és bodzát használnak fel. Az, hogy a HEINEKEN Hungária előnyben részesíti a hazai beszállítókat, nem újdonság: a cég saját vállalása nyomán 2016 óta kizárólag magyar árpát használ fel Magyarország legnépszerűbb söre, a Soproni Klasszikus gyártása során. Az 1. Sörrallye tematikáját épp ezért az árpa, míg a 2. verseny eseményét tavaly a felelős vízhasználat adta. A sörgyártás legfontosabb alapanyaga a tiszta víz, és az egész társadalom, sőt a világ számára is kritikus kérdés, miként gazdálkodunk ezzel a fontos természeti erőforrással.

A Budapestről induló rallye útvonala évente változik, idén a versenyzők útba ejtették az érdi Elvira majort, ahol a résztvevőket Nagy István agrárminiszter üdvözölte. ? A magyar mezőgazdaság számára fontos, hogy a termékek prémium minőségűek legyenek és így jussanak piacra. Ennek kiváló példája a Soproni Sörgyárral közös együttműködés ? mondta el az agrárminiszter, aki üdvözölte, hogy a Soproni Radlerekbe magyar meggy és bodza kerül. Hozzátette, hogy kiemelt feladatának tekinti az ilyen és ehhez hasonló lehetőségek felkarolását!

A rallye következő állomása Kapuvár volt, a végállomás pedig a Soproni Radlerek hazája, a Soproni Sörgyár. Beszédében José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója a cég és a magyar termelők közötti jó és ? stílszerűen ? gyümölcsöző viszonyt, valamint a folyamatos fejlődést emelte ki. ? A versennyel immár harmadszor irányítjuk a figyelmet a hazai beszállítók és a hazai alapanyagok fontosságára. Ezek nem csupán hamisítatlan magyar sörré teszik a Sopronit, hanem minőségi garanciát is jelentenek. Hozzásegítik a 120 esztendős gyárat, hogy egyszerre legyen a hagyomány otthona és a megújulás színtere ? mondta.

A HEINEKEN Hungária

A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. százhúsz éves sörfőzési tapasztalata, valamint nemzetközileg elismert márkái révén a magyar piac meghatározó szereplője, a nemzetközi HEINEKEN csoport magyar leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon. A HEINEKEN Hungária portfóliójába tartozik többek között hazánk legkedveltebb söre, a Soproni és a Heineken, amely a világ legnemzetközibb söre, ugyanis közel 200 országban árusítják, továbbá olyan közkedvelt termékek, mint a Gösser, a Krusovice, a Morte Subite és a Strongbow. A HEINEKEN Hungária Zrt. komolyan veszi a fenti célkitűzést: miközben büszke hagyományaira, számos újítással harcolta ki magának a piacvezető pozíciót a radlerek között.

Az alacsony alkoholtartalomnak, vagy éppen az alkoholmentes italoknak köszönhetően egyre többen fogyasztják felelősen a Soproni termékeit, és azok is találnak kedvükre való italokat, akik egyébként elzárkóznak az alkoholfogyasztástól, de szeretik a sör ízét. A magyar gyümölcsfelhasználás melletti egyedülálló elkötelezettségen kívül a cég vezette be idehaza az első 2 és 0,0% alkoholtartalmú, illetve az első PET-palackos radlert. Természetesen közben azokra is gondolt, akik kevesebb cukor bevitele mellett hódolnának ennek a hűsítő szokásnak a nyári kánikulában: nekik fejlesztette ki elsőként a stevia hozzáadásával készülő radlereket.

Szóljon hozzá!