ZETApress

hírportál

Sörrel a víz nyomában

Idén folytatódott Magyarország legnépszerűbb sörét, a Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária által tavaly életre hívott kezdeményezés, a Soproni Sörrallye. A média képviselőinek részvételével zajló túraverseny és vetélkedő témája ezúttal a sörgyártáshoz is nélkülözhetetlen víz volt.

A 6. csapatban Garádi-Uszkay Jánossal felváltva vezettük a bérelt VW Golfot, míg Aggie Reiter és Lantai József a navigálásban segített és fényképezett. A Világgazdaság és a Formula szerkesztőségének tagjaiból verbuválódott újságíró csapat lett a II. Soproni Sörrallye győztese. A közel 300 kilométeres távot mind a tíz újságírócsapat teljesítette. Míg a tavalyi első verseny célja az volt, hogy rendhagyó módon hívják fel a figyelmet a Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. önkéntes vállalására, amely szerint a Soproni sör gyártásához kizárólag magyar árpát használ fel, idén a rallye a vízhasználatról, a víz tisztaságáról szólt.

A Budapestről induló rallye útvonala olyan településeken keresztül vezetett, amelyek életében a víz hasonlóan fontos szerepet játszik, mint a sörkészítés során. Így a résztvevők a Duna mentén végighaladva érintették Zebegényt, Győrt és természetesen a Soproni Sörgyárat is. Mivel a komp használata idén tilos volt, ezért a letkési Ipoly-hídon autóztunk át Szlovákiába, ahonnan a komáromi Duna-hídon érkeztünk vissza. ? A víz nagyon fontos alapanyag a sörgyártás során, hiszen a sör 95%-a vízből áll. Bízom benne, hogy a Soproni Sörrallye nagy sikere megmarad, és hagyomány lesz, mert egy ilyen esemény jó alkalmat teremt arra, hogy a fenntarthatóság témáira felhívjuk az emberek figyelmét. A vízfelhasználás mértéke, a vizek tisztasága nem csak a sörgyártás, de a társadalom számára is kiemelkedő fontosságú ? mondta el Pálfalvi Márta, a HEINEKEN Hungária Zrt. emberi erőforrás és vállalati kapcsolatok igazgatója a rajtnál a Gundel Étterem teraszán.

A II. Soproni Sörrallye-t Nagy István indította el Budapesten. ? A Heinekennek, a globális söripar és a hazai gazdaság egyik legjelentősebb vállalatának működése jelentős befolyással bír a környezetre és a társadalomra. Ezért van nagy jelentősége annak, hogy olyan üzletstratégiát alkotott, amelyben elkötelezte magát a fenntartható fejlődés, a hazai beszállítók, a környezetvédelem és a felelősségteljes alkoholfogyasztás ügye mellett. A vállalat elkötelezett híve a környezettudatos gondolkodásnak, folyamatosan figyel arra, hogy a legkorszerűbb termelési módszerek segítségével védje a környezetet ? mondta el a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára.

A víz jegyében telt a II. Soproni Sörrallye. A HEINEKEN Hungária Zrt. két sörgyárában, a 120 éves Soproni Sörgyárban és Martfűn állítja elő termékeit, mindkét gyárához szennyvíztelep tartozik. A vállalat célja nem csupán az, hogy évről évre csökkentse a vízfelhasználását, hanem az is, hogy az általuk a természetbe visszajuttatott víz tiszta legyen, és a helyi lakosságot ne akadályozza abban, hogy saját felhasználásra tiszta, friss vízhez juthasson. A HEINEKEN Hungária vizet használ a sörfőzés során nyersanyagként, valamint a gépsorok, a visszaváltható üvegek és hordók tisztításához is.

A magyarországi élelmiszeriparban elsőként, 1997-ben Martfűn építettek anaerob technológiával működő szennyvízkezelő telepet, Sopronban pedig 2007-ben helyezték üzembe, itt egyébként saját fúrt kút vizét használják a sörgyártáshoz. Ma már minden köbméter szennyvíz csak megfelelő kezelés után kerül ki a gyárból. Az anaerob reaktor a szennyvíz szerves anyagainak feldolgozása közben biogázt termel. A biogázt kazánokban égetik el, és az így keletkező gőzt a sörgyártásban hasznosítják. Az innen származó gőz a gyárak teljes hőenergia-fogyasztásának 4 százalékát teszi ki.

A HEINEKEN Hungária olyan vízkímélő technológiákat alkalmaz, amelyek segítenek abban, hogy fajlagos a vízfelhasználását minimalizálhassa: a vállalat 2008 óta már 13,8%-kal csökkentette vízfelhasználását. Egy medencényi víz 25 ezer hl, s a HEINEKEN globális szinten 1011 olimpiai úszómedencényi vízzel ? 25,3 millió hektoliterrel ? használt kevesebbet 2016-ban 2015-höz képest.

A fentebb ismertetett adatokról a győri Achilles Parkban tízkérdéses tesztlapon kellett számot adnunk, s egy-egy rossz válasz öt-öt büntető kilométert jelentett. A park taván vízibiciklin vagy kajakon 3 perces szintidőn belül kellett egyikünknek teljesíteni a kijelölt távot. A zebegényi Kerékbárban sem maradtunk feladat nélkül. Előbb a poharakban előkészített Duna-vizet kellett 7 percen belül megtisztítani filter, kavics, homok és orvosi szén ? a sorrend lényeges! ? segítségével, majd szelfit kellett készíteni magunkról a Duna-parton öt jóváírt kilométerért. A befutó után a VOLT Fesztiválon koccinthattunk, ahonnan hajnalban VIP-buszon hoztak vissza minket Budapestre.

A HEINEKEN Hungária

A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. százhúsz éves sörfőzési tapasztalata, valamint nemzetközileg elismert márkái révén a magyar piac meghatározó szereplője, a nemzetközi HEINEKEN csoport magyar leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon. A cég két sörgyárában, a 120 éves Soproni Sörgyárban és Martfűn állítja elő termékeit, a hazai mellett számos külföldi piacra is. A HEINEKEN Hungária portfóliójába tartozik többek között hazánk legkedveltebb söre, a Soproni és a Heineken, amely a világ legnemzetközibb söre, ugyanis közel 200 országban árusítják, továbbá olyan közkedvelt termékek, mint a Gösser és a Strongbow.

2 hozzászólás

  1. Gratulálok a Szerkesztőségnek és csapatuknak a részvételhez! Örülők annak, hogy egyre több cég van mint a Heineken Hungária Sörgyárak Kft, aki a fenntarthatóság elsődlegessége mellett a magyar emberek által megtermelt termékeket használja fel alapvetően!

  2. Tisztelt Szerkesztőség! Gratulálok a szereplésükhöz és a szombati szabadnapjukról való lemondáshoz! Nagyon örülők annak, hogy egyre több cég tesz érdemben a természetért mint a Heineken Hungária Sörgyárak Kft, aki a fenntarthatóság elsődlegessége mellett a magyar emberek által megtermelt termékeket használja fel alapvetően!