ZETApress

hírportál

Szolnoki FLIRT

Szolnoki FLIRTA MÁV-START Zrt. forgalomba állította az első Szolnokon készült Stadler FLIRT motorvonatot. A MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. a mai napon forgalomba állította az első olyan FLIRT típusú villamos motorvonatot, amelynek kocsiszekrénye már a Stadler Rail Csoport közelmúltban megnyitott szolnoki járműgyárában készült.

A részben magyar gyártású elővárosi motorvonat már az 50. olyan jármű, amely a MÁV Csoport számára készülő, összesen 60 darab járműből álló flottából forgalomba áll. A MÁV-START által üzemeltetett motorvonatokból a szállítási ütemezésnek megfelelően a Stadler az utolsó vonatokat 2010 februárjában adja át ? tudatta a Press.

A Stadler 2008 áprilisában rakta le az új vasúti járműgyártó üzemének alapkövét Szolnokon. Az építkezés és az üzembe állítás közel rekordidő alatt fejeződött be, ezért lehetőség nyílt arra, hogy az üzem részt vegyen a MÁV Csoport számára szállítandó FLIRT állomány utolsó hét vonatának gyártásában is.

A magyar szakemberek a gyártási folyamat során hét darab négyrészes FLIRT szerelvény 28 kocsiszekrényének hegesztését, összeállítását, és festését végezték. A szolnoki üzem, amely Európa egyik legkorszerűbb alumíniumhegesztő üzemének számít, az összes MÁV Csoport részére szállítandó vonat kocsiszekrényét átadta végszerelésre a Stadler Svájcban található Bussnang-i központjának.

Kozák Tamás, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: ? A budapesti elővárosi forgalomban naponta több mint százezer utasunk veszi igénybe a személyszállító vonatokat. Fontos feladatunk, hogy a rendelkezésünkre álló anyagi keretek között emelni tudjuk a vasúti közlekedés szolgáltatási színvonalát, melyhez elengedhetetlenek a fejlesztések.

A FLIRT motorvonatok beváltották a hozzájuk fűzött reményeket: visszajelzéseink alapján az utazóközönség megkedvelte a kényelmes és környezetbarát utazási alternatívát kínáló vonatokat. Az utasbarát szolgáltatásokat nyújtó FLIRT- flottát azzal, hogy egy részük Magyarországon készül, még inkább a magunkénak érezhetjük.

Minden a gyárból újonnan kigördülő járművünkre büszkén tekintünk, de erre a vonatra most különösen büszkék vagyunk. Kevesen hittek abban, hogy a szolnoki üzemünk részt tud majd venni a MÁV Csoport számára készülő vonatok gyártásában, de köszönhetően a projektben résztvevő minden ember lelkes és kitartó munkájának, a gyárunk rekordidő alatt elkészült. Azt az eredményt, hogy a magyar utazóközönség ma már nemcsak új, hanem részben hazai gyártású vonatokon utazhat, fantasztikus sikernek tartjuk, amely csak igazi csapatmunkával valósulhatott meg ? mondta el Jürg Gygax, a Stadler Rail Csoport nemzetközi tevékenységért felelős ügyvezető alelnöke.

Szolnoki FLIRT

A FLIRT motorvonatokat a hét minden napján a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Győr, illetve szeptember elsejétől a Budapest-Hatvan vasútvonalakon, valamint hétvégenként a Budapest-Szob és Budapest-Eger viszonylatban is igénybe tudják venni az utasok.

A szerelvények egyterűek és légkondicionáltak, GPS alapú utas-tájékoztatási rendszer segíti az információk közlését, valamint az alacsonypadlózatú kialakítás és a beépített emelők a mozgáskorlátozott utasok számára is kényelmesebb utazást biztosítanak.

A komfort fokozat mellett kiemelkedőek a jármű műszaki teljesítményei is: a motorvonat beépített teljesítménye intenzív indítást tesz lehetővé, amely az elővárosi forgalomban jól kihasználható menetidő csökkentést, míg a korszerű elektrodinamikus fékkel kombinált fékberendezés rövid fékutat tesz lehetővé. A nagyteljesítményű elektrodinamikus fék a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felsővezetékekbe, amivel jelentős költségcsökkentés érhető el. A motorvonatok karbantartását és tisztását is a Stadler végzi, melynek eredményeként 94%-os az üzembe helyezett vonatok rendelkezésre állása.

A Stadler Rail Csoport

A vasúti járművek felhasználó-specifikus megoldásainak rendszerét kínáló Stadler Rail Csoport Svájcban, (Altenrhein, Bussnang és Winterthur), Németországban (Berlin-Pankow és Velten), Lengyelországban (Siedlce), Magyarországon (Budapest, Pusztaszabolcs és Szolnok) és Algériában (Algír) van jelen. A Csoport összesen több mint 2400 alkalmazottat foglalkoztat.

A Csoport járműcsaládjának legismertebb tagjai a GTW csuklós motorvonat (489 db), a RS1 Regio-Shuttle (402 db), a MÁV Csoport részére is szállított FLIRT (515 db) villamos motorvonat, a DOSTO emeletes villamos motorvonat, továbbá a Variobahn (255 értékesített villamos) és a Tango (90 értékesített villamos) fantázianevű városi villamos járművek. A Stadler személyszállító vasúti kocsikat és dízel-elektromos mozdonyokat is gyárt, továbbá globális piacvezetőnek számít a fogaskerekű járművek piacán.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Megjöttek a motorvonatok | ZETApress

Szóljon hozzá!