ZETApress

hírportál

Nevet adunk a gyereknek

Eddig 382 javaslat, több mint 25.000 szavazat érkezett az új M0 Északi ? híd elnevezésére egy hét leforgása alatt. Ahogy azt a számok és a honlapon megtalálható névjavaslatok is mutatják, nagy érdeklődés kíséri az új híd névadását, tudtuk meg a GKM sajtóosztályától.

Mint hétfőn megírtuk, a híd nevét a tárcaközi Földrajzinév-bizottság véglegesíti, nyelvhelyességi és földrajzi szempontok alapján. Ide kerül majd a szavazás második periódusából az első három befutó is, amelynek jó esélye van, hogy az M0 Északi-híd új nevéül szolgáljon. Az épülő híd honlapján a szavazás részletei mellett a hídról is található számos, érdekes információ.

Az M0 körgyűrű Északi szektorának 72,835 és 76,708 km szelvény között 2×2 sávos autóút kivitelezése magában foglalja a komplett Duna-híd megvalósítását és két külön színtű forgalmi csomópont megépítését is. Az Árpád hídnál kétszer nagyobb Duna-híd Újpestet köti majd össze Budakalásszal. A Duna felett 590 m hosszú ferdekábeles acélhíd, a Szentendrei Duna-ág felett 332 m hosszú acélhíd épül, az ezekhez csatlakozó vasbeton hidak hosszúsága 922 m.

Mozgássérültekre is gondolnak

A teljes híd öt hidat foglal magában, a kivitelezőnek ehhez összesen kilenc hídszerkezetet kell megépítenie. A hídon kerékpáros és gyalogos járda épül, a leállósáv szélesebb lesz a későbbi forgalomnövekedés függvényében, a bővíthetőség érdekében.

Az új technológiával épülő ferdekábeles híd építési terveinek elkészítése szinte a teljes magyar hídtervező szakma összefogásának, együttműködésének eredménye. Magyarországon, folyami híd esetében ilyen megoldásra még nem volt példa. A hídszerkezet biztosítja az árvízvédelmi töltések érintetlenségét, ebből adódóan az új híd áthidalja a Duna főágát (váci Duna), a Szentendrei-sziget déli részét, a szentendrei Duna-ágat és az árterületeket.

A tervezés szellemiségére jellemző, hogy a híd északi oldalán mozgássérültek közlekedésére is alkalmas kerékpárút, a déli oldalon gyalogjárda épül. Az M0 Északi híd elkészültével jelentősen javul majd Budapest északkeleti részének közlekedési minősége, hiszen ugyanakkorra lesz kész a szintén márciustól épülő M0 Keleti szektora is az M3 autópályáig. A hídig az átvezetést a már meglévő 2/A és 2/B jelű utak biztosítják majd.

Szóljon hozzá!