ZETApress

hírportál

A sztrájk alatt sem fagyoskodtunk

A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) által ma reggel 6 és 8 óra között meghirdetett ? a személyszállító- és szerelvényvonatok közlekedtetésére vonatkozó ? munkabeszüntetés több mint hatszáz vonatot érintett, az összes járat közel húsz százalékát. Ez idő alatt a személyszállító vonatok az állomásokon várakoztak, továbbá ? a menetrend helyreállításáig ? késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre lehet még számítani.

Amint arról korábban mi is beszámoltunk, az eltérő álláspontok miatt a közlekedő vonatok mennyiségében nem született megállapodás, tekintettel arra, hogy a vasúttársaság azt kérte: valamennyi személyszállító vonat közlekedjék. A szakszervezet ezt nem vállalta. A nemzetközi vonatokat befogadták a magyar határállomásra, de onnan csak a sztrájk befejezése után indultak tovább. A munkabeszüntetés ideje alatt a tehervonatok közlekedtek, s a személyszállító vonatszerelvények műszaki és forgalmi előkészítése is megtörtént, így a sztrájk befejezése után a vonatjáratok elindulhattak. A vasúttársaság az alapvető szolgáltatások biztosítását csakúgy kiemelt feladatnak tekintette, mint a sztrájk befejezése utáni vonatközlekedés mielőbbi helyreállítását.

Az állomásokon és az utasterekben garantálták a folyamatos energiaellátást, a fűtést, az utas-tájékoztatást, az utas-biztonságot. A mozdonyvezetők biztosították a vonatokon a szerelvény energiaellátását, a fűtést és a világítást, továbbá a fékberendezések működését. A munkabeszüntetés kezdete előtt elindított, és a nyílt vonalon tartózkodó vonatok biztonságos közlekedését a következő állomásig biztosították, vonatok nem vesztegeltek a nyílt vasúti pályán. Biztosított volt a balesetelhárító, vagy katasztrófa elhárítás céljából forgalomba helyezett vonatok közlekedése is.

A vasúttársaság minden igyekezetével azon volt, hogy a munkabeszüntetés befejezése után minél előbb helyreálljon a menetrend. Az esetleges vasúti munkabeszüntetés miatt keletkezett kényelmetlenségekért a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. az utasok megértését és türelmét kérte. Mint köztudott, a sztrájk oka a 21 szárnyvonal megszűntetésének tervezete volt. A GKM délután 3 órakor fórumot tart ezzel kapcsolatban az önkormányzati szövetségek, valamint az érintett társadalmi és érdekvédelmi szervezetek részére a közforgalmú személyszállítási szolgáltatás-kínálat kialakításáról Felsmann Balázs szakállamtitkár vezetésével.

Kilencvenezer háztartás juthat szélessávú Internet-hozzáféréshez

Megjelent a Gazdaságfejlesztési Operatív Program Internettel ellátatlannal településeken a szélessávú hálózat kiépítését támogató pályázata. A pályázati konstrukció célja, hogy 2010-re a magyar lakosság 95 százalékának lakhelyén rendelkezésre álljon a szélessávú Internet. A gazdasági versenyképesség növelésének alapfeltétele a modern technológiákhoz és a szélessávú Internethez való hozzáférés. Ezért kiemelt jelentőségű az Internettel eddig ellátatlan települések digitális vérkeringésbe történő bekapcsolása. A pályázat lehetőséget teremt arra, hogy Magyarország valamennyi, a szélessávú Internet-ellátottság szempontjából hátrányos helyzetű településén kiépüljön olyan hálózat, amely legalább 2 Mbps/512 kbps sebességű adatátvitelre alkalmas, tudtuk meg Sajtóosztályuktól.

Tízmilliárd forint jut 522 település infrastruktúra-fejlesztésére

A pályázaton olyan vállalkozások vehetnek részt, amelyek legalább két éve jogszerű elektronikus hírközlési tevékenységet folytatnak és árbevételük több mint fele elektronikus hírközlési tevékenységből származik. A konstrukció keretében nyílt pályázati eljárással, kistérségenkénti versenyeztetéssel kerülnek kiválasztásra a támogatásban részesülő nyertes projektek. A további információk honlapjukon olvashatók.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. ZETApress » Vonatkésési mérleg a sztrájk kapcsán

Szóljon hozzá!