ZETApress

hírportál

Tóth Bori a Millenárison

Olasz befektetőknek köszönhetően, egy százmillió forintos beruházás keretében épül Tóth Bori divattervező új márkája. Ennek a beruházásnak a keretében került sor a TOTHBORI Business Look Pret a Porter kollekciójának nagybemutatójára szerdán a Millenáris Teátrumban.

Tóth Bori az iparművészeti egyetemen végzett textiltervező szakon. Évek óta a női divatnak a klasszikusan elegáns ágát képviseli. 2007-ben megkapta a Cosmopolitan közönségdíját a ?Princess nevű kollekciójáért, majd nagy sikert aratott a ?Tressidus? nevet viselő estélyi ruha kollekciójával is. Gondolatait blogján osztja meg olvasóival. Idén már olasz befektetők építik a saját nevével fémjelzett márkát. Az őszi/téli Business Look Prét á Porter kollekció nagybemutatóján Vígh Alex fényképezett.

Alkotása a sikeres üzletasszonyok viselete, az igényes nő ruhatára. A kollekció a sikeres, vezető beosztású dolgozó nő számára nyújt a mindennapi üzleti életben használati értékkel bíró, klasszikus női eleganciát hangsúlyozó darabokat. Nem elérhetetlen luxus kategória, de magas minőséget képviselő, egyedi tervezésű konfekció, limitált darabszámmal. Ez azt jelenti, hogy modellből két-három darab ruha készül el öt méretben, 36-ostól 44-es méretig. Nagyjából tizenkettő-tizenöt ruha készül el egy modellből. Ez annyira kevés, hogy még nem jön szembe az utcán, de egyediségénél fogva viselőjének presztízst biztosít.

A legtöbb társadalomban a női és férfi szerepek jelentős átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években. A nők többsége újra szervezi saját és a családja életét, részt vállalnak a politikában, üzletben és a hatalom világában és a társadalmon belül igyekeznek helyet teremteni maguknak a döntéshozatalban is. Vezető szerepet vállalnak a munkában, a szociális reformok területén, a környezetvédelmi megmozdulásokban, békekezdeményezésekben, erősen humanista megnyilvánulásaik mellett feminista mozgalmakban is. Ennek megfelelően öltözködési kultúránk, alkalmazkodva az elvárásokhoz, rengeteg változáson ment keresztül. Az ezekre a szakterületekre belépett és belépő nők többsége kénytelen ruhatárát a szakmája elvárásaihoz igazítani.

Olasz befektetés a magyar divatiparba

Jelentős összeggel száll be a magyar divatiparba egy olasz tulajdonban lévő pénzügyi befektetői csoport, amely egy új divatmárkát kíván felépíteni és ehhez egy magyar divattervezőt, Tóth Borit nyerték meg. A beruházás első szakaszának az érteke meghaladja a százmillió forintot.

Több mint egy éves piackutatás, elemzés és stratégiai tervezés előzte meg azt a kiválasztási folyamatot, amelynek eredményeként az olasz magánszemélyek által alapított befektetői társaság, az Ice Holding SpA. a divatipart, Magyarországot és Tóth Borit választotta. Az olasz cég fő profilja a nehézipar, de az elmúlt években erőteljes profilbővítésbe kezdtek, így ma már portfóliójukba tartozik az ingatlan, a nemzetközi kereskedelem és mostantól a divatipar is. Az Ice Holding SpA éves árbevétele eléri a 800 millió eurót. A magyarországi befektetés tervezése során az Alfa-Con Tanácsadó Iroda segítette az olasz cég munkáját.

Dr. Becser Balázs, az Alfa-Con Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: ? Körülbelül másfél évvel ezelőtt merült fel egy magyarországi beruházás ötlete. A pénzügyi befektetők olyan erős, piaci potenciállal rendelkező hosszú távon jól jövedelmező befektetési terültet kerestek, amely magában rejti a progresszív nemzetközi növekedés lehetőségét is, de semmiképp sem szerettek volna beszállni egy már ismert és működő vállalkozásba. Az Alfa-Con Kft. végezte a piackutatást és 2008-ban több üzletág lehetőségeit mérlegelve a honi divatipar fejlesztése mellett döntöttek.

A tanácsadó elmondása szerint a rendkívül hosszú kiválasztási folyamat eredményeként az olaszok, a tehetséges magyar tervező, Tóth Bori mellett tették le a voksukat. A pénzügyi befektetés célja egy olyan, jellegzetesen magyar márka kialakítása, amely széles termékskálájával, piac- és vevőorientált attitűdjével, folyamatosan terjeszkedő üzletpolitikájával a hazai után, a nemzetközi piacon bolthálózat kiépítésével kíván megjelenni.

Exkluzív szalon az Opera tőszomszédságában

A belváros legpatinásabb részén, rusztikus és nyüzsgő környezetben, a nagy világmárkákban bővelkedő Andrássy út melletti Hajós utcában nyitja meg kapuit a TOTHBORI szalon november elején. Az exkluzív szalonban nem csak a tervező új, Business Look Prét á Porter kollekciójának limitált darabjait lehet megvásárolni. A leginkább üzleti viseletre, a lendületes üzletasszony-stílusra fogékony nőket egyedi, prémium kiegészítőkkel, személyes tanácsadással és méretre igazítással is segítik a kényelmes szalonban.

Az enteriőr kialakítása során a ? vásárlóit tanácsadással is segítő ? tervező elsődleges szempontja az volt, hogy egy kényelmes és intim környezetet, egy élő ?gardróbot” teremtsen a vásárlói számára, ahol alkalom nyílik a beszélgetésre, a személyes stílustanácsadásra vagy ötletelésre, hiszen a személyiség varázsa a ruha sikerének titka. Az üzlet két szintes elrendezése is ezt az elvet tükrözi: a földszinten az új, business look kollekció darabjai és kiegészítői lesznek megvásárolhatóak, míg az emeleten a tervező haute couture darabjai, egyedi készítésű, kézműves alkalmi, estélyi és menyasszonyi ruhái kaphatóak majd. A teljes körű kiszolgálásra törekvő tervező szalonjában a termékskálán a ruhák, cipők, táskák és ékszerek mellett egy finom kávé melletti beszélgetés is szerepel.

Divattervezői negyed

Meglehetősen gyakran cserélődnek az üzletek Budapest legrégibb sugárútján. A kissé megkopott boltok az elmúlt néhány hónapban szinte teljesen eltűntek és helyükre prémium és felső-középkategóriás termékeket áruló bérlők érkeztek. A nagy nemzetközi brandek márkaképviseletei mellett a hazai tervezők is kezdik megvetni lábukat a környéken. Náray Tamás nemrég nyitott üzletet az Operaház tőszomszédságában és hamarosan itt nyílik meg Tóth Bori exkluzív szalonja is.

A Bajcsy Zsilinszkytől az Oktogonig a luxus, a presztízs és a pazar életvitel atmoszférája uralja az Andrássy utat és környékét. Az elmúlt évben jócskán kiszélesedett a nemzetközi divatszakma hazai képviselete, olyan tervezők érkeztek és nyitottak üzletet, mint Roberto Cavalli, Gucci a klasszikus, letisztult formáiról és színeiről híres Burberry, vagy az exkluzív mobiltelefonokat kínáló Vertu. így jelenleg tizenegy luxusmárka képviselteti magát az egykori Népköztársaság útján.

A modern negyedek, az újragondolt ipari területek és az épülő, város fölé magasodó irodaházak és nagyberuházások mellett, egy-egy városrész funkciója is meghatározó lehet akkor, ha meg akarjuk rajzolni Budapest sziluettjét. A luxus-negyedek kialakítása nem csak a városi övezetek vonzerejének növelésére, de a gazdasági növekedés generálására is alkalmas. A hazai fogyasztói réteg erősödése mellett ugyanis remélhetőleg külföldieket vonz majd a környékre a luxuscikk-turizmus is.

A nemzetközi élmezőnybe megérkeztek az első magyar tervezők is. Az Opera környéke reprezentatív képviselője a felső, felső-középkategóriás illetve prémium márkáknak. Itt nyílt üzlete nemrég Náray Tamásnak, és hamarosan ugyanitt várja a vásárlókat Tóth Bori exkluzív szalonja is.

Tóth Bori elmondta, abszolút elképzelhetőnek tartja, hogy a környék magas presztízse végett a hazai tervezőasztalokról lekerülő luxory termékek megálmodói, a nagy, nemzetközi brandekhez hasonlóan egymás után érkeznek majd a magyar Champs-Élysées-re, így akár Európa egyetlen tervezői negyede a magyar fővárosban épülne.

Fontos, hogy ne csak a nagy, nemzetközi brandek márkaképviseletei uralják a hazai piacot. Van néhány nagyon tehetséges magyar tervező akik prémium márkákkal jelennek meg a piacon, ezek a hazai termékek pedig tökéletesen beleillenek a nagy divatdiktátorok által megrajzolt képbe. Amikor luxustermékekről beszélünk, egy olyan elsődleges jelentéstartalommal bíró, státuszszimbólumok uralta világról beszélünk, ahol a terméket körülölelő világ éppoly fontos, mint maga a termék. Egy egyszerű példa: ritkán teszünk ezüstkanalat műanyagtálcára. A környék önmagában nem garancia, de hitelesen képviselheti a tervező által meghatározott minőség minden körülmények között biztosítását ? vallja a tervezőnő.

Szóljon hozzá!