ZETApress

hírportál

Kertépítők a Vásárvárosban

Kertépítő logóAz Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával a CONSTRUMA Kert C-pavilon színpadán ma 14 órakor kihirdették a X. Magyar Kertépítő Verseny és Show, valamint az ősszel megrendezendő Euroskills magyar döntőjének eredményeit.

A hazai legnagyobb építőipari-otthonteremtési kiállítás, a szerda reggel bemutatott Construma szerves része a Construma Kert kiállítás. A látogatók számára egyre vonzóbb, kerttervezésről, kertépítésről, kertkultúráról szóló tavaszi seregszemlén az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával rendezik idén a X. Magyar Kertépítő Verseny és Show-t, a jövő kertépítő szakembereinek versengését.

Az AMC a díszkertész ágazatot kiemelten kezeli, így a 2018-as évben újdonságként, főtámogatóként segíti a kertészeti szakiskolák hallgatóinak ez évi megmérettetését. A Hungexpo Vásárközpont C-pavilonjában-a verseny egyszerre szólítja mega diákokat (díjtalan részvételi lehetőséggel), a profikat és műkedvelőket a Magyar Kertépítők Országos Szövetségének szervezésében (MAKEOSZ). Az idei viadal mottója: Az én kertem, a megmérettetésen a zöld környezet kialakításában a fenntarthatóság kérdésére is nagy hangsúlyt helyeznek majd.

A rangos versengést 10 évvel ezelőtt abból a célból indították el, hogy a kertkultúra a modern szemlélet és igények szellemében a mindennapok része legyen, és mindenki számára elérhetővé váljon. A kiállítás és a verseny nemcsak a kezdő kertészek számára, hanem a már gyakorlott, szakavatott mestereknek is kínál majd újdonságokat a vásár 5 napja alatt.

Mivel minden kert egyedi és megismételhetetlen, s akkor igazán jó, ha minden részletében illeszkedik gazdája igényeihez, komoly kihívás olyan kertet alkotni, amellyel dobogós hely szerezhető. A Construma Kert kiállításra érkező látogatók és szakértők nem csupán szebbnél-szebb dísznövényeket és a nemesítés legújabb vívmányait csodálhatják majd meg; új, innovatív megoldásokkal, trendeket követő alkalmazásokkal is behatóan megismerkedhetnek.

A kertészet és dísznövény kertészet feltörekvő ágazat; népszerűsége évről-évre növekszik. Kiemelt cél az ágazat ismertségének, kedveltségének további erősítése, éppen ezért az elmúlt két évben a kormányzat, az Agrármarketing Centrumon keresztül mintegy 190 millió forintot fordított a dísznövény és kertészeti ágazatra, amelynek népszerűsítését prioritásként kezeli.

Az AMC alapvető törekvése, hogy közreműködésével a magyar agrárium hazai és nemzetközi szinten versenyképesebb, a korszerű marketing eszközöket és módszereket hatékonyabban és eredményesebben alkalmazó ágazat legyen. Ezért szervez a kis és középvállalkozások versenyképességét elősegítő közösségi alapú szakmai rendezvényeket, vásári megjelenéseket, valamint pályázati úton támogat rendezvényeket, konferenciákat és szakmai kiadványokat.

Mivel a fejlesztést minden ágazat előrelépésének ösztönzése terén – annak hatékony támogatása érdekében az alapoknál kell elkezdeni, ezért az AMC a diákok megszólításával olyan kertészeti verseny mellé állt, ahol a szakiskolák tanulói is megmérettethetik magukat. Az AMC a verseny főtámogatójaként a feltörekvő nemzedék minőségi képzésének, megmérettetés általi fejlesztésének alapjait kívánja letenni, hagyomány teremtő céllal. Ennek legfontosabb állomása a Magyar Kertépítő Verseny és Show.

Szóljon hozzá!