ZETApress

hírportál

Festmények Zsófinál

Faur Zsófi galériájaFátyol Viola, Illés Katalin, Neogrády-Kiss Barnabás, Váradi Viktor, Vékony Dorottya, Zellei Boglárka Éva: Ön-leképezés című kiállítása nyílt meg tegnap este a Bartók Béla úti Faur Zsófi Galéria alagsorában. A május 9-én hétfőig látható tárlat kurátora: Turai Kincső, megnyitotta: Ragó Anett.

Az önarcképeknek amellett, hogy az önreprezentáció fontos eszközei, jelentős szerepük van az öndefinícióban is. Az ilyen céllal készült képeken nem csupán egy sajátos szerepjáték látható, hanem a szubjektum feltárása, rétegekre bontása. Ehhez viszont távolságtartásra van szükség, a szubjektum megfelelő távolságból való szemlélésére. Jean-Luc Nancy, francia filozófus szerint az identitás, vagy az én feltárása akkor lehetséges, ha napvilágra kerül a szubjektum struktúrája: szubjektivitása, önmaga alávetett léte, önmagán belül, következésképpen önmagán kívül, önmaga mögött vagy előtt léte. A kiállítás olyan önarcképeket mutat be, melynek célja az öndefiníció, amelyet az alkotók a szubjektum vizsgálatán, feltérképezésén, leképzésén keresztül kísérelnek meg.

Már csak április 11-én hétfőig látható Kováts Albert: Örök Übü című kiállítása hétköznapokon 12 és 18 óra között az újbudai Bartók Béla út 25-ben, a földszinten. Kováts Albert Munkácsy-díjas festőművész április 22-én kedden megnyitott 80 éves születésnapi kiállítása némiképp visszatekint 50 év munkásságára. A Faur Zsófi Galéria méreteihez igazodva az életmű csomópontjait eleveníti fel. Az 1967-es Übü apóval kezdve a hős számos alakváltozata felbukkan a kiállításon. Láthatunk bő válogatást a ’80-as évek elejének Übü kollázsaiból, s a labirintus-korszakba átvezető, aprólékosan megmunkált emblematikus fők időszakából. A labirintusok a hálózatok változatos világához vezetnek, ahol a 2000-es években a kollázs alkalmazása új formában bukkan elő. Izgalmas időutazás az 1960-as Piros sálas kisfiútól a 2015-ös Három kijáratig.

Szóljon hozzá!