ZETApress

hírportál

Andy Denzler bemutatkozott

Andy Denzler: The Forgotten Palace, Series II. 2014,A Budapest Art Residency (BAR) tegnap este mutatta be a 2014-es év első művész rezidensének tárlatát. A svájci származású Andy Denzler májusban egy hónapon keresztül a Budapest Art Factory (BAF) műtermében alkotott, a rezidencia program a The Forgotten Palace című kiállítással zárult. A BAR-programról két hete írtunk.

Andy Denzler 1965, Zürichben (Svájc) született és a londoni Chelsea College of Art and Design egyetemen végezte a mesterképzést képzőművészet szakon. Művei Európa-, Amerika- és Ázsia- szerte kerültek bemutatásra a művészet fellegváraiban egyéni és csoportos kiállítások keretében. Jelenleg a zürichi Galerie F&C Walter, New York-i Claire Oliver Gallery és a berlini Galerie Michael Schultz képviselik. Az Under My Skin című kiállítása jelenleg a Galerie F&C Walter-ben látható.

Andy Denzler képzőművész vegyes technikát alkalmaz, beleértve a festészetet, grafikát, szobrászatot és rajzot. Munkái az absztrakció és realizmus mezsgyéjén állnak, amelyekben az illúzió és realitás oszcillál. Művészetével legfőbb-képen a média világának torzításaira hívja fel a figyelmet illetve arra, hogy önkényes befolyásának eredményeképp hogyan érzékeljük egymást és a körülöttünk lévő világot. A felismerés után, miszerint a valóság csupán másodlagos a hamis projekciók mellett, Denzler felfedi a virtuális valóság által elföldelt értékeket, normákat. Annak érdekében, hogy hűen ábrázolja azt, amit a képernyők sugároznak, egyéni festési technikát fejlesztett ki, amely a JPEG (veszteséges tömörítési formátum) esztétikai jegyeit idézi elő. A klasszikus festészeti eljárást követően egy elsöprő mozdulattal, spatulájával megbontja a felszín egységét ? az így létrejött nyomat ahhoz hasonlatos, amelyet a digitális kor ejt a világról alkotott képünkön. Ez a radikális vizuális reprezentáció az idő tematikáját is sejteti, érzékeltetve, hogy rohanó mindennapjainkat lassabb tempóba kell helyeznünk.

Thai Salad II. Lucie FontaineBudapesten eltöltött ideje alatt Denzler egy sorozat létrehozásán keresztül érzékelteti az elhagyatott történelmi helyek, helyiségek és a kortárs alakok kölcsönösségét. Az operatőrökhöz hasonlóan alakította ki a színteret, hogy kifejezze a történelem, a múlt, a kultúra jelentőségét ? értékekét, amelyeket hajlamosak vagyunk elfeledni a hiperrealitásnak köszönhetően. A Maggiore tó partján tornyosuló Stresa Villa vagy Liszt Ferenc rezidenciája olyan helyszínek, amelyek történeteket mesélnek, a múlt légkörét közvetítik és hajdani lakóinak jelenlétét sugározzák. A vásznak kortárs aspektusaként a figurák szolgálnak: véletlenszerűen csoportosulva, a jelenben végrehajtva műveleteiket, természetesen együtt élnek a történelemmel, immár a művészetet is bevonva, amelynek a Bösendorfer asztalka, kis galéria és zenei elemek a tanúi. Múltunk elismerése, kulturális hagyatékunk megőrzése egészséges identitás tudatban nyilvánul meg, amely végeredményben kivételessé tesz minket, emberi lényeket.

Az esemény ideje alatt a BAF állandó művészeinek ? Csurka Eszter, Kucsora Márta, Juhász Dóra, Herman Levente és Szász Sándor ? stúdiói is látogathatóak voltak a XIII. kerületi Váci út 152-156-ban. Az est Ory Dessau vendégkurátor prezentációjával vált volna teljessé, amelyben múltbéli és tervezett projektjeiről adott volna számot, de sajnos nem érkezett meg. Előadása a Thai Salad című programsorozat részeként került volna bemutatásra, s remélhetőleg július 2-án, szerdán pótolja majd Lucie Fontaine és Nicola Trezzi közreműködésével.

Szóljon hozzá!