ZETApress

hírportál

Vonatra szállt az 50 ezredik

Skanzen vonatMa váltott jegyet a Skanzen Vonatra az ötvenezredik utas. Április 7-én indult el első útjára, azóta jóformán csak éjszaka pihen. Több mint négyezer kilométer megtett út és 920 munkaóra áll a menetkönyvében, ez alatt 49 ezer 999 utast vitt körbe a Skanzen tájegységein. Az 50 ezredik utazó ma váltotta meg jegyét a Skanzen Vonatra. A szerencsés látogató Ausztriából érkezett.

Nincs üresjárat a Szentendrei Skanzen áprilisban megnyílt múzeumi vasútján. A Skanzen Vonat nemcsak a hétvégeken, a hétköznapokon is tele van, csúcsidőszakokban (hétvégén és fesztiválnapokon) két kocsival közlekedik. Az április 7-i megnyitót követő húsvéti hétvégén közel húszezer látogatót fogadott a múzeum, akik közül 4500-an váltottak jegyet a vonatra.

Természetesen az ?eseménytelen? hétköznapokon érkező látogatók többsége is kipróbálja a tájegységek közötti vonatozást, így nem csoda, hogy alig négy hónappal az üzembe helyezés után már az 50 ezredik utast köszöntheti a Skanzen.

A nevezetes sorszámot viselő díszjegyet augusztus 4-én állították ki a Skanzen bejárataként is működő állomás kasszájánál Nemes László részére. Az utas az ausztriai Köflachból harmadmagával érkezett a múzeumba.

Ez igazán nagy meglepetés! Amikor valamilyen ajándékkal kecsegtetnek a tv reklámok, mindig azt mondom: persze, várom a postaládámba? Most viszont valóban ?nyertem?, én lettem az ötvenezredik utas. Nagyon nagy megtiszteltetés ért ? fogalmazott a szerencsés látogató.

A Skanzen ajándékcsomagot, az éves múzeumi belépőt és a vonatot üzemeltető MÁV Nosztalgia Kft. két főre szóló nosztalgia-vonatozásra szóló tiszteletjegyét Dr. Bereczki Ibolya, a múzeum főigazgató-helyettese adta át a menetrendszerinti 11:15-ös járat indulása előtt a boldog utasnak.

A Skanzen Vonat

A Skanzen április 7-én indította el Magyarország első múzeumi vonatát a Skanzen Örökség Program (SÖP) keretében. A Ganz-Jendrassik féle 1932-es motorvonat naponta nyolcszor járja körbe a tájegységeket, Európa leghosszabb, normál nyomtávú múzeumi vasútján. A vonat a bejárati épületként kialakított mezőhegyesi vasútállomásról óránként indul útjára a 2,2 km hosszú vasúti pályán. A vonalon öt megálló található, ezekről érhetők el a múzeum tájegységei.

A Jendrassik György tervezte dízelmotort még 1927-ben a legendás Ganz gyárban szerelték a járműbe, melyet a Skanzen számára Valkai Csaba nyugdíjas szentesi vasutas épített újjá. A másodosztályú ülések kárpitozása, a harmadosztályú fapadok, a csomagtartók, a zománcozott feliratok mind-mind megegyeznek a harmincas években használtakkal. A motorkocsi a felújítás révén akadálymentessé is vált, kerekesszékkel és babakocsival is igénybe vehető.

Szóljon hozzá!