ZETApress

hírportál

A CET gyomrában

Megannyi Jónásként gyülekeztünk délelőtt a Duna-parton, de bibliai elődünktől eltérően mi önként választottuk a CET belsejét. Jónást Ninivébe küldte igét hirdetni az Úr, de ő gyáván másfelé hajózott. Amikor hajótörést szenvedett, Jahve nem hagyta magára: odaküldött egy óriásbálnát, ami elnyelte, megmentve ezzel a vízbefúlástól.

S mi köze ennek napjainkhoz? ? Csak annyi, hogy a nagyböjt idei kezdetétől Kas Oosterhuis, a CET épületegyüttes holland tervezője segíti az épület hibáinak kijavítását, miután a tervező és partnerei ? az ONL Hungary Tervező Iroda, a Bánáti Hartvig Építész Iroda és a FRT Raszter Építész Iroda ? nyerték meg az erre kiírt közbeszerzési eljárást ? közölte Bagdy Gábor pénzügyi főpolgármester-helyettes a CET-ben tartott délelőtti sajtótájékoztatón.

Megnyitott a mélygarázs, és a kerékpárutat is birtokba vehették már a budapestiek. Más kérdés, hogy a kerékpárút továbbra is a semmibe vezet, s a mélygarázshoz vezető közút sem kapta még meg a használatbavételi engedélyt! Tárgyalásokat folytattak a már meglévő bérlőkkel és tájékoztatták őket elképzelésekről. A mielőbbi nyitás érdekében most a legfontosabb feladat a projekt befejezése a lehető legkevesebb közpénzből, azaz a tényleges műszaki hiányosságok megszüntetése, az épület használatát veszélyeztető hibák ? elsősorban az üvegtető ? kijavítása, az élet- és balesetveszély elhárítása.

Mint nyár közepén megírtuk, július 25-én sikerült birtokba vennie a fővárosnak az épületet. A műszaki hiányosságok és hibák felmérésére tendert írták ki és ezt nyerte el az épületet tervező, majd a projektből később távozó Kas Oosterhuis. A főpolgármester-helyettes szerint a korábban számolt 31 milliárd forint helyett kevesebb mint tízmilliárdból sikerülhet a CET ügyét rendbe tenni.

A sajtótájékoztatón Kas Oosterhuis elmondta, a fejlesztő Porto Investment a kivitelezés során több hibát is elkövetett, ezek pontos felmérése a következő hetekben készül el. A legnagyobb hibának az üvegszerkezetnél használt sík homlokzati rendszer használatát nevezte, mivel emiatt geometriai problémák keletkeztek, ennek köszönhető a beázás és korrodálódás is. Emellett biztonsági és minőségi problémák is vannak, sok részlet pedig sem technikailag, sem esztétikailag nem megfelelő.

A legfontosabb feladatnak ezen hibák lépésről lépésre történő kijavítását és a karbantartási költségek csökkentését nevezte. Hozzátette: bár nem tökéletes, de az acélszerkezetet megtartják, mert ezzel kevesebb probléma van, a homlokzat egyéb elemei viszont rosszabb állapotban vannak. Az Átrium javítása négy hónapot, utána a fejrészé hatot ? összességében tízet ? vehet igénybe, így a jelenlegi tervek szerint december végén kinyithat az épület. Mivel a műszaki hibák feltárását követő kivitelezésre is közbeszerzést kell kiírni, korántsem biztos, hogy Szilveszterkor már itt bulizhatunk!

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Partra vetett Bálna | ZETApress

Szóljon hozzá!