ZETApress

hírportál

Hat nemzetközi vásár áprilisban Hongkongban

A Style Hongkong Budapest szervezője kelet-közép-európai üzleti partnereket keres. A Budapesten, tavaly szeptemberben száz hongkongi vállalat részvételével és jelentős sikerrel lebonyolított Style Hong Kong kereskedelmi bemutató többezer látogatót vonzott, a magyar üzleti élet képviselői mellett ausztriai, horvát, cseh, német, litván, lengyel, orosz, szerb, szlovák és szlovén üzletemberek látogattak el a rendezvényre.

Az esemény látványos eredményei alapján a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács további lépéseket tesz annak érdekében, hogy Közép-Kelet-Európa és Hongkong között az eddigieknél is intenzívebbé tegye a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokat. Az Ázsia kereskedelmi fővárosának címére aspiráló Hongkong a tavasz folyamán megszervezésre kerülő kiállításain a régió vállalatainak az eddigieknél is jelentősebb részvételére számít. A kereskedelmi kapcsolatok fejlődését jellemzően példázza az az adat, amely szerint a Magyarországra érkező teljes hongkongi behozatal az elmúlt alig három év alatt több, mint kétszeresére nőtt, így 2006. végére az import értéke meghaladta az évi 980 millió USA dollárt.

Hongkong kitűnő adottságainak köszönhetően ideális kereskedelmi központ az üzletemberek számára, kedvező elhelyezkedéséből adódóan pedig olyan nemzetközi kiállításoknak ad otthont, amelyek egész iparágakat is kiszolgálnak.

A Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanácsot (HKTDC), amely mögött 40 év sikertörténete áll, nemzetközi viszonylatban az egyik legsikeresebb kereskedelmi vásárszervezőként tartják számon. A vásárai közül több is a világ vagy Ázsia vezető rendezvényei közé tartozik, és a HKTDC további kiállítások bevezetésén dolgozik. 2007 végére a vásárlista 33 kereskedelmi eseménnyel bővelkedhet.

Benjamin Chau, a HKTDC kiállítási igazgatója a következőképpen vélekedik: ?Hongkong a kereskedelmi vásárok lenyűgöző sorozatának köszönhetően méltán pályázik Ázsia kereskedelmi fővárosának címére. A nagyszámú rendezvény jövedelmező lehetőségeket nyújt mind az eladók, mind a vevők számára, hogy új kereskedelmi kapcsolatokat építhessenek ki, és megszilárdítsák a már jól működőket, hogy új termékekkel bővítsék tevékenységüket, és közben megerősítsék sikeres partneri viszonyaikat.?

?A gazdasági reformoknak és a kereskedelem liberalizációjának köszönhetően a kelet-európai piacok egyre nagyobb szerepet játszanak a nemzetközi áruforgalomban. Ezen országok vállalkozásainak remek lehetőség a hongkongi termékek vásárain való részvétel, mégpedig azért, hogy előnyt kovácsolhassanak Hongkong és Kína szomszédságából, és hogy részesülhessenek a hatalmas ázsiai piac bőséges kínálatából.? ? mondta el Mr. Chau.

Ezen törekvéseket valósította meg a HKTDC Budapesti Konzultáns Irodája által szervezett, méltán sikeres 2006. szeptemberi budapesti Style Hong Kong kiállítás is, amelyen közel 100 hongkongi cég mutatta be minőségi termékeit és több mint 2,500 közép-kelet-európai látogató vett részt. A magyar üzleti élet képviselőivel együtt ausztriai, horvát, cseh, német, litván, lengyel, orosz, szerb, szlovák és szlovén kereskedők is meglátogatták a rendezvényt.

A Style Hong Kong sikerein felbuzdulva a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács szándéka, hogy a gyors ütemben fejlődő közép-kelet-európai régió és Hongkong között elősegítse és továbbfejlessze a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokat.

Mészáros László, a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács budapesti konzultánsa statisztikai adatokkal támasztotta alá a két ország közötti kereskedelem jelentőségét.

2003-ban például a Magyarországra érkező, teljes hongkongi behozatal 432 millió USD-t tett ki. Ezzel szemben 2006. év végére az import értéke meghaladta a 980 millió USD-t, amely azt jelenti, hogy a 2003-as kereskedelmi adatokhoz viszonyítva, a 226%-os növekedésnek köszönhetően 3 év alatt megduplázódott a Hongkongból érkező importvolumen értéke. Az importált áruk toplistájának élén ? a 2006. évi teljes behozatalhoz viszonyítva – 48%-ban telekommunikációs termékek (472 millió USD), 13,2%-ban az elektromos áramkörök összeállításához szükséges alkatrészek (129 millió USD), 8,4%-ban a számítógép-alkatrészek (83 millió USD), 7,1%-ban az elektromos erőgépek és gépalkatrészek (70 millió USD), 4,6%-ban pedig a félvezetők (45 millió USD) állnak. A játékok (17 millió USD), a számítógépek (14 millió USD), az órák (5 millió USD) és a cipők (4 millió USD) értékben kerültek behozatalra 2006-ban.

A HKTDC Budapesti Konzultációs Irodája a magyar, és tavaly óta a román és a bolgár piacon is kereskedelmi és vásárszervezői tevékenységet lát el, mindhárom piacon hasonló eredménnyel.

Minderről a hongkongi vásárokon részt vevő magyar, bolgár és román cégek is hasonló nézetet alkotnak. A vásárok sikerességéről a HKTDC Budapesti Konzultációs Irodája rendszeresen pozitív visszajelzéseket kap. Az egyik piacvezető magyar cég a következőképp vélekedik: ?Rengeteg kiállító mutatja be igényesnél igényesebb termékeit. Mivel fejlesztjük cégünket, új partnereket és a piac igényeinek megfelelő cikkeket keresünk. Sikerrel. Igaz, hogy Hongkong messze van, viszont csak személyesen tudjuk kiszűrni a legmegfelelőbb partnereket, és meggyőződni arról, hogy minőségi termékeket kínálnak. A következő, cégünk profiljába vágó rendezvényen is biztosan részt veszünk cégünk képviseletében Hongkongban.?

Főképp azok a közelgő áprilisi vásárok lehetnek izgalmasak a kelet-európai cégvezetők számára, amelyek kategóriájukban Ázsia legnagyobb kereskedelmi eseményei, és a vállalkozások üzleti lehetőségeit is növelik, mivel a kiállítók a legújabb termékeket és szolgáltatásokat mutatják be a rendezvényeken.

A Tavaszi Hongkongi Elektronikai Vásár és a Nemzetközi ICT (Information and Communications Technology) Expo egyidőben, 2007. április 14-17. között kerül megrendezésre a Hongkongi Konferencia és Kiállítási Központban. Elmúlt évben 59 magyar cégképviselő látogatott el a két vásárra, és részük volt abban, hogy 2006-ban a Magyarországra Hongkongból importált elektronikai termékek összértéke meghaladta a 844 millió USD-t, a hazánkba érkező számítástechnikai eszközök importja pedig több mint 97 millió USD-t tett ki.

Minden év április 21-24. között több ezer kereskedő gyűlik össze Hongkongban az éves Hongkongi Háztartási Vásár alkalmával, amely kategóriájában Ázsia legnagyobbika. 2006-ban megdőltek a vásárlátogatói rekordok, mivel 32,458 vásárló regisztrált a rendezvényen. A Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács Budapesti Konzultáns Irodájának szervezésében 44 magyar üzletember képviseltette magát a vásáron.

Az április termékkeresés szempontjából jelentős hónap Hongkongban, mivel 2007. április 28. és május 1. között három további vásárt is szervez a HKTDC. A 22. alkalommal megrendezett Hongkongi Ajándék- és Reklámajándék Vásár tavaly 54,875 látogatót fogadott, a HKTDC Budapesti Konzultáns Iroda szervezésében pedig 73 vevő képviselte Magyarországot.

Az első alkalommal 2006-ban megrendezett Hongkongi Nemzetközi Autóalkatrész Vásár és a Hongkongi Nemzetközi Nyomdaipari és Csomagolástechnikai Vásár 2007. április 28. és május 1. között újra megrendezésre kerül az Asia-World Expo területén. Tavaly az ikervásárokon 13,391 látogató vett részt, amely a rendezvény sikerét igazolja. Mindkét iparágat magas piaci potenciál jellemzi. 2006-ban például 773,000 USD értékben importált Magyarország ipari csomagolóanyagokat Hongkongból, miközben ugyanebben az évben az autóalkatrészek behozatala meghaladta a 4,7 millió USD-t.

A Hong Kong Exhibition és Convention Industry Association (HKECIA) által 2005-ben végzett felmérés szerint Hongkong a nemzetközi kereskedelem egyik legkedveltebb helyszíne. A 2005-ös évben a világ minden tájáról rekordmennyiségű, 41,599 cég mutatta be termékeit Hongkongban, 59%-kal több mint 2000-ben. Ez igazolja azt a tényt is, hogy a hongkongi kiállítóknak kulcsfontosságú szerepük van az új üzleti kapcsolatok kialakításában. A hongkongi kereskedelmi kiállítások nemzetközi jellegükben és minőségükben is egyedülállóak a világon.

Mivel kelet és nyugat között helyezkedik el, Hongkong a legmegfelelőbb találkozási pont az üzletemberek számára, és a terület a nemzetközi kereskedelem tradícióit is magáénak tudhatja. Kiváló infrastrukturális háttere, világszínvonalú helyszínekkel – mint a Hongkongi Konferencia és Kiállítási Központ és az Asia-World Expo ?, kiaknázatlan lehetőségekkel és színvonalas szálláshelyekkel egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi az üzletkötést.

A Hongkongi Konferencia és Kiállítási Központ kibővítése 2009-ben fejeződik be, amikorra a HKTDC vásárai kinőhetik eddigi helybéli korlátjaikat, és még előrébb léphetnek a régió és a világ vásárainak ranglistáján, tovább erősítve Hongkong fővárosi pozícióját Ázsia kereskedelmében.

Szóljon hozzá!