ZETApress

hírportál

Minek nevezzelek?

A Pixabay felvételeManapság egyre nagyobb trend a cégalapítás, az utóbbi időben megfigyelhető, hogy egyre több új céget alapítanak hazánkban. Amennyiben mi is elhatároztuk magunkat, sőt már azt is pontosan tudjuk, mivel szeretnénk foglalkozni, van még egy nagy feladat: mi legyen a neve? – olvasható a Rackhost Zrt. tanulmányában.

Eldöntöttük: céget alapítunk! Bármilyen szektorban tevékenykedő vállalkozásról is legyen szó, megfelelő cégnevet kell választanunk! Nem csupán a tevékenységre kell, hogy utaljon, hanem az is fontos, hogy a célcsoport számára releváns, emellett könnyen megjegyezhető és frappáns legyen, amely név alatt könnyedén kezdhetjük építeni saját brandünket.

Mit közvetítsen a cégünk?

Az első és legfontosabb azt kigondolni, hogy mit szeretnénk magunkról közvetíteni a potenciális ügyfelek felé. Hiszen ehhez kell igazodnia a cég nevének is. Minden promóciós anyagunkon, névjegykártyán, honlapon meg fog jelenni. A cégnév azonosít minket, mely alapján az emberek már levonják az első következtetéseket. Az alapvető értékek meghatározása után kezdhetjük el a brainstormingot a lehetséges cégnevekről kollégáink, családunk, barátaink körében. Lehetőleg minden felmerült ötletet jegyezzünk fel -amely utal az iparágra, tevékenységre, termékre vagy szolgáltatásra, hiszen a későbbiekben előfordul, hogy ezek segítségével jutunk el a tökéletes névhez.

Hogyan is kezdjünk neki? Milyen szempontokat vegyünk figyelembe? Ajánlunk pár tippet, amelyek mentén végighaladva közelebb kerülhet a megfelelő cégnévhez. Legyen rövid, egyszerű, könnyen leírható és könnyen megjegyezhető! Az új vállalkozások híre a kezdetekben gyakran szájról szájra terjed. Éppen ezért fontos, hogy próbáljunk viszonylag rövid és egyszerű neveken ötletelni. Ezeket az emberek sokkal könnyebben megjegyzik, sőt az sem árt, ha könnyen leírható a név, és nem tartalmaz túl bonyolult idegen szavakat.

Kerüljük a túl szűk értelmezést és a túl általános szavakat!

A túl szűken meghatározott cégnevek megnehezíthetik a későbbi profilváltást vagy bővítést. Már az elején gondolnunk kell ezekre az eshetőségekre. Például amennyiben a kezdetekben a Happy Pizzéria nevet választjuk éttermünknek, de később a trendekhez igazodva reform, egészséges ételeket is szeretnénk kínálni, akkor cégnevünk gátolni fog a terjeszkedésben. Jobb előrelátónak lenni és általánosabb nevet választani, azonban itt se essünk túlzásba! A túl általános szavak nem teszik lehetővé, hogy megkülönböztessük magunkat a versenytársaktól, ezeket használva kevésbé lesz esélyünk kitűnni a tömegből. Próbáljunk egyszerre megjegyezhetőek és egyediek lenni! A brainstorming során feljegyzett ötletekből próbáljuk kiválasztani a fenti kritériumoknak megfelelőeket, vagy ezek alapján átalakítani őket, újakat kitalálni.

Teszteljük!

Ha már megvan a lehetséges pár alternatíva, teszteljük őket másokkal is! Kérjük ki mások véleményét! Előfordul, hogy amit mi szűk körben jónak találunk, az a célközönségben más reakciót vált ki. Próbáljuk ezt megelőzni!

Ne feledjük a domain név foglalást!

A 2-3 legesélyesebb alternatívához eljutva érdemes leellenőrizni, hogy szabadak-e még az ehhez tartozó domainek. Így arra is fény derül, ha véletlen a konkurencia is hasonló nevet használ és időben tudunk változtatni. Amennyiben megtalálta a tökéletes nevet, érdemes több különböző végződéssel lefoglalni a domaint, mindezzel bebiztosítva magát a versenytársakkal szemben. Reméljük, hogy a felsorolt tippeket szem előtt tartva megtalálja cége számára a tökéletes nevet!

Szóljon hozzá!