ZETApress

hírportál

Erősített a Mecsek Füszért és a Nyírzem

Nem fogja a válság a Coop Üzletláncot. Jól zárta az évet a Mecsek Füszért Zrt., tavalyi árbevétele elérte a 16 milliárd forintot, s mintegy 240 milliót fordított beruházásra, hálózat fejlesztésre ? mondta Pekó László a Mecsek Füszért Zrt. igazgatóságának elnöke, a Nyírzem Zrt. elnök-vezérigazgatója. Mint mondta a Mecsek Füszért a válság ellenére is jól teljesített és megőrizte helyét a TOP 200 vállalati listában, ahol évek óta szerepel.

A cég kilenc megyében van jelen összesen 121 Coop üzlettel, 14 C+C áruházzal 5 hűtőházzal és 2 nagykereskedelmi túraraktárral. Az idén 60 éves társaság 2009-ben további fejlesztéseket kíván végrehajtani. Elsők között a kiskereskedelmi bolthálózat felújítása szerepel, illetve egy budapesti hűtőház kialakítása. A raktárak gépeinek cseréje, illetve a Coop boltok egységes informatikai rendszerének kialakítása. Ezen túlmenően a cég erősíteni kívánja a munkaerő megtartás programját. Jelenleg 1300 alkalmazottat foglalkoztat.

A Mecsek Füszért többségi tulajdonrészét 2007-ben a Nyírzem Zrt. vásárolta fel. Bár a Nyírzem a kisebb hálózat, összesen két megyében 117 kiskereskedelmi üzlettel működik, mégis a két társaság összefonódása jelentősen megerősítette mindkét fél piaci pozícióját. A Nyírzem is jól szerepelt 2008-ban, összesen nyolcmilliárd forint árbevételt mutatott fel és tavaly 206 millió forint értékű beruházást hajtott végre. Célja, hogy 2009-ben a társaság folytassa a tavaly megkezdett központi boltirányítási rendszer kiépítését, illetve újabb integrációkat hajtson végre.

Mindkét megyei élelmiszerkereskedelmi hálózatlánc a Co-op Hungary Zrt. erős tagja ? mondta Murányi László, a társaság vezérigazgatója. A Coop hálózat konszolidált forgalma tavaly elérte az ötszázmilliárd forintot és a bolti márkák esetében a piaci részesedését 11 százalékra növelte.

A Gyermely Zrt.

A Gyermely Zrt. azon kevés magyar magántulajdonban lévő cégek egyike, amely saját piacain meghatározó pozícióval bír, és eredményesen működik. Nemcsak a tulajdonos, a márka, a munkaerő magyar, hanem a felhasznált alapanyagok is hazaiak. A Gyermelyi Vállalatcsoport vertikális felépítésének köszönhetően a termékek a teljes termékpályát ellenőrizve, saját alapanyagokból készülnek. A vállalatcsoport közel tízezer hektáron végez szántóföldi növénytermesztést.

A fő növény a búza, azon belül is a vetőmag. A saját területen termesztett és a vállalatcsoport vetőmagüzemében feldolgozott vetőmagból a vállalatcsoport a következő évben a saját területén, valamint egy zárt hazai integrációba kihelyezve termeszti az étkezési búzát. Az így előállított kiváló minőségű búza a speciális tésztaipari igényeknek megfelelően kiépített, európai szinten is korszerű gyermelyi malomba kerül. A gyermelyi malomban őrölt magas értékű tésztaipari liszt az egyik legfontosabb alapja a kiváló minőségű tészta készítésének. A liszt az utóbbi években csomagolt kiszerelésben megjelent a kiskereskedelmi piacon is, a minőségének köszönhetően egyre jelentősebb pozíciót szerezve.

A másik fontos alapanyag: a tojás. A tojás termelése is teljesen zárt rendszerben történik. A vállalat saját takarmányon neveli fel három farmján a tojótyúkokat, így biztosított a kiváló minőség, az igényes válogatás és a friss felhasználás, mely elengedhetetlen feltétele a finom ízű és ruganyos tészta készítésének.

A Gyermelyi tojásos tészta a benne lévő vitaminoknak, a tökéletes fehérjének és a szervezet szempontjából optimális zsírsavösszetételének köszönhetően joggal tartozik a tésztapiac prémium kategóriájába. A piacvezető Gyermelyi tészta sikere jó példája annak, hogyan lehet hazai összefogással, magyar alapanyagokból biztonságos, korszerű, természetes és egészséges élelmiszert előállítani. A szinte teljesen automatizált tésztagyár technológiai fejlesztésének lezárultával a termék-innováció kapott prioritást.

Ennek keretében a tavalyi évben Vita Pasta néven arculatában és formátumaiban is megújult a durumtészta termékcsalád, valamint Donna Pasta márkanév alatt került piacra egy igényes, de alacsonyabb árfekvésű tojásos tésztacsalád, figyelembe véve a vásárlóerő időközbeni változását is. Emellett a négytojásos kategóriában elmozdulás történt a házias termékek felé, az utóbbi hónapokban már a dörzstarhonya és a csusza tészta is megjelent az üzletek polcain. Az innováció az idei évben kurrens és eddig csak külföldről beszerezhető tészták gyártásával folytatódik.

A Gyermely Zrt. és a Mecsek Füszért Zrt. együttműködése

A Gyermely Zrt. magyar cégként fontosnak tartja, hogy a hazai alapanyagokból, magyar tőkével és munkaerővel előállított termékei széles körben megjelenjenek a hazai kiskereskedelemben. Tésztaforgalmának 2/3-a magyar tulajdonú kereskedelmi vállalatokon keresztül jut el a fogyasztóhoz. Ezen cégek között a Coop üzletlánc és benne a Mecsek Füszért Zrt. kiemelt szereppel bír.

Az 1971 óta működő Gyermelyi Tésztagyár már az indulása óta beszállítója a Mecsek Füszértnek. Ezen évtizedek alatt sok jobb és ? miként most is ? nehezebb időszakot is megéltünk, de üzleti kapcsolatunk mindig korrekt és baráti volt. Figyeltünk egymás lehetőségeire, sajátosságaira és mindig a közös értékteremtés, a másik fél eredményeinek tisztelete jellemezte közös munkánkat. Erre a jövőben is számítunk, ugyanis ebben a golbalizált gazdaságban talán az eddigieknél is fontosabb a közös gondolkodás és egymás kölcsönös támogatása. Hisszük, hogy az ország csak úgy tud kikerülni szorult gazdasági helyzetéből, ha megmaradnak, és fejlődni tudnak magyar tulajdonú vállalkozásai. Ezek a cégek ugyanis hazai erőforrásokat használnak fel, megfelelő nagyságú munkaerőt foglalkoztatnak, adót, járulékot fizetnek és a megtermelt eredményt is itt költik el.

Úgy véljük, hogy a magyar kereskedelem sokat tehet azért, hogy a fogyasztók vásárlói tudatossága erősödjön és a magyar áruk kiemelt jelenléttel legyenek ott az üzletek polcain. Nincs ez másként Európa többi országában sem. A Coop csoport élen jár ebben a munkában, üzleteiben markáns pozícióval bírnak a hazai termékek és az általa szervezett Coop Rally is egy jó alkalom arra, hogy a sajtón keresztül eljusson a magyar termékeket támogató gondolat a magyar fogyasztókhoz és erősödjön a valóban jó minőséget produkáló hazai termékek fogyasztói megítélése.

Szóljon hozzá!