ZETApress

hírportál

Siemens a folyosón

Siemens technikát kap az V. Páneurópai Vasúti Folyosó pályaszakasza. Siemens biztosító berendezéssel látják el a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonalat. Az 53 millió eurós beruházás megrendelője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ? tudtuk meg Dávid Zsófitól.

A Siemens két Simis típusú elektronikus váltó- és jelzőállító központot, egy Iltis típusú távvezérlési rendszert, valamint 15 darab Simis LC típusú, az útátjárók biztosítására szolgáló berendezést szállít le a megrendelés keretében. Az üzembe helyezés tervezett ideje 2013. A vonalszakaszon a vasúti közlekedést a Trainguard 200 RBC típusú berendezés, az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) egyik eleme felügyeli majd, amelynek alkatrészei a Siemens és partnereinek üzemeiben Budapesten, Wallisellenben (Svájc) és Braunschweigben (Németország) készülnek.

A Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti 65 kilométer hosszú vasúti pályaszakasz az V. Páneurópai Közlekedési Folyosó része, amely Magyarországon keresztül köti össze Olaszországot, Szlovéniát, Horvátországot és Ukrajnát. A vasúti szállítás közel 20 százalékot tesz ki a magyarországi teherforgalomban, a nagy szállítási szükségletű vállalatok a vasutat használják kiváló tengeri kikötői összeköttetései miatt.

Az Európai Unió Magyarország vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére 2013-ig 1,8 milliárd eurót bocsát rendelkezésre. Ennek a fejlesztésnek része a Siemens Mobility Divíziónak adott megbízás is, amelynek keretében az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét (ETCS 2) támogató teljes biztosító berendezést építenek ki a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti pályaszakaszon. Székesfehérvár állomás biztosítóberendezéssel való felszerelése nem tartozik a megbízáshoz.

Az ETCS szabványosított együttműködési felületet biztosít a jármű és a vasúti pálya között, elősegítve ezzel az országhatárok átjárhatóságát. A pályaszakasz felújítása, a korszerű biztosító berendezések és az ETCS 2 rendszer kiépítése növeli a vasútvonal biztonságát, gördülékenyebbé teszi a közlekedést, és csökkenti a szállítási időt a Földközi-tengeri kikötőkhöz, Koperhez (Szlovénia) és Trieszthez (Olaszország).

A Siemens Mobility Divíziója eddig a Bajánsenye ? Boba pályaszakasz villamosításával, és a telekommunikációs rendszer telepítésével járult hozzá az ötödik Páneurópai Vasúti Folyosó korszerűsítéséhez. Az utóbbi években szintén ez a divízió szállított elektronikus váltó- és jelzőállító központokat Tata (1998), Cegléd (2007), valamint Szajol és Tiszatenyő/Kétpó (2008) állomásokhoz.

Siemens ? több mint 120 éve Magyarországon

A Siemens magyarországi jelenléte az első budapesti villamos vonal megépítésével 1887-ben kezdődött. Az első hazai Siemens vállalat (Siemens & Halske Budapest) 1890-ben történt megalapítása óta ? a II. világháborút követő kényszerszünettől eltekintve ? a Siemens vezető szerepet játszik az ország modernizációjában, az infrastruktúra fejlesztésében.

A Siemens AG általános magyarországi képviseletét a hazai Siemens csoportvezető vállalata, a budapesti székhelyű Siemens Zrt. látja el. Kereskedelmi és szolgáltató profilja magában foglalja a Siemens termékek, rendszerek és technológiai megoldások hazai értékesítését, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokat (tanácsadás, tervezés, engineering, telepítés, üzembe állítás, műszaki üzemeltetés, szerviz) a következő fő területeken: energia- és környezetmenedzsment, egészségügy, automatizálás és irányítás, közlekedés, ipari és közületi infrastruktúrák, IT-megoldások és szolgáltatások.

A Siemens Zrt. és a csoporthoz tartozó termelő, szolgáltató és kereskedelmi tevékenységet végző további Siemens leányvállalatok a 2009?2010-es üzleti évben együttesen 1857 munkatársat foglalkoztattak, és 89,7 milliárd forintos összforgalommal járultak hozzá az ország gazdaságához.

Szóljon hozzá!