ZETApress

hírportál

Lifestyle Expo nyílik a SYMÁ-ban

Budapest ad otthont az első közös hongkongi és kantoni termékbemutatónak. Több ezer hongkongi és kantoni termék kerül bemutatásra szeptember 15-e és17-e között a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban Budapesten. A Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) és a Department of Foreign Trade and Economic Cooperation of Guangdong Province (GD-DOFTEC) közös szervezésében több mint 170 kiállító mutatja be kiváló ár-érték arányú termékeit a következő kategóriákban: divatruházat és ?kiegészítők, ajándékok és háztartási cikkek, elektronikai és elektromos berendezések, telekommunikáció és játékok.

A magyar és a környező országokból érkező látogatók, vásárlók, importőrök, nagykereskedők és re-exportőrök értékes üzleti kapcsolatokat köthetnek a gyártókkal, és a kiállítás helyszínén máris megrendelhetik a kiválasztott termékeket. A szervezők különféle utazási támogatásokat és ingyenes üzleti partnerkereső szolgáltatást kínálnak a látogatóknak.

A délelőtti, Lánchíd 19-beli sajtókonferencián Lore Buscher, a HKTDC európai regionális igazgatója hangsúlyozta, hogy Magyarország összimportja tavaly elérte a 68,8 milliárd euró értéket, amely a 2006-os évi adatokhoz képest 12%-os növekedést mutat. Hongkong számára Magyarország még mindig a legnagyobb exportpiacot jelenti a közép-kelet-európai régióban, amely jó kapcsolatokat ápol a környező országok piacaival. Hongkong és Kanton (Guangdong) most Budapestre jön, hogy újabb üzleti lehetőségeket ajánljon a régió további gazdasági növekedése érdekében.

A Lifestyle Expo támogatói között szerepel a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége, az ITD Hungary Zrt., a Joint Venture Szövetség, a Magyar-Hongkongi Innovatív Üzleti Szövetség, a Magyar-Hongkongi Partnerségi Egyesület, a Román Kereskedelmi és Iparkamara, a Lengyel Játékszövetség és a Macedón Kereskedelmi Kamara.

A kiállítás egy újabb előrelépés Magyarország és Hongkong sikeres kapcsolatában ? világított rá Dr. Szedlacskó Zoltán, az AHEAD Global Kht. elnöke. ? Az üzleti lehetőségeket tekintve a Hongkong és Kína között megvalósuló bővülés nem csak a mi versenyképességünket javítja Európában, hanem a magyar termékek számára is óriási piacot nyit Ázsiában. A Lifestyle Expo Budapest a látogatóknak remek alkalmat biztosít arra, hogy tartós üzleti kapcsolatokat alakíthassanak ki és új beszerzési forrásokat fedezzenek fel.

Radetzky Jenő, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke és a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke véleménye szerint Magyarország nyitott gazdasága számára nagyon fontos a távol-keleti, ezen belül a hongkongi gazdasággal való együttműködés. Az ország logisztikai adottsága jó lehetőséget biztosít az Európai Unión belüli elosztórendszer kiépítésére. Ugyanakkor a magyar gazdaság is keresi azokat a termékeket, amivel a hongkongi piacon megjelenhet.

A Lifestyle Expo kiállítást szeptember 15-én délelőtt 11-kor Dr. Garamhegyi Ábel, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium nemzetközi gazdasági kapcsolatokért felelős szakállamtitkára, valamint a Miniszterelnöki Hivatal külgazdaságért felelős kormánybiztosa, Jack So, a HKTDC elnöke és Huang Liren, a GD-DOFTEC igazgatóhelyettese nyitja meg ünnepélyes keretek között.

Hozzájuk csatlakozik az újonnan választott Miss Hong Kong 2008, aki azzal a mandátummal érkezik Budapestre, hogy a hongkongi tervezők tehetségét és kreativitását bemutassa. Júliusi szépségkirálynővé választása óta a budapesti látogatás lesz az első nemzetközi megjelenése.

A nyitóünnepség része lesz egy nagyszabású divatbemutató, melyen neves hongkongi és kantoni márkákat – mint a Lu Lu Cheung, Bonita Cheung, Walter Ma, La Zoé, fait a main, Moiselle, Silique, Famory and Fangfang -, viselnek majd a modellek. Ezek a ruhamárkák a kelet és a nyugat divathatásainak izgalmas és egyedi keverékét, anyagválasztását és színkavalkádját képviselik. Azt szeretem a kreációimban, hogy egy gondtalan és lendületes női szépséget idéznek meg, miközben evilági praktikum is vegyül beléjük. A ruháimmal a nőiség ?lágy, de mégis erős? aspektusát kívánom hangsúlyozni ? árulta el Lu Lu Cheung divattervező. A divatbemutatókat szeptember 16-án délelőtt 11 órakor és délután 2 órakor újra megtekinthetik az érdeklődők.

A nyitónapi, Iparművészeti múzeumbeli fogadáson a kiállítóknak és a meghívott vásárlátogatóknak további lehetősége nyílik üzleti kapcsolataik elmélyítésére. A rendezvényen a 350 meghívott között hazai kormányzati képviselők és a rendezvény támogatói is részt vesznek. Szeptember 16-án a kiállítás területén a látogatók két alkalommal is részt vehetnek az Iparág-specifikus Kapcsolatépítő Programban, ahol termékkörönként tárgyalhatnak a gyártókkal. A kiállítás utolsó napján, szeptember 17-én, a nagyközönség számára is megnyílik a kiállítás. Szerda délelőtt 10 órától délután 3-ig a magyar vásárlók is megtekinthetik a hongkongi és kantoni gyártók széles termékpalettáját.

Magyarországon az első Style Hong Kong kiállítást 2006-ban rendezték. Azóta a Magyarország és Hongkong közötti kereskedelem jelentős növekedést mutat ? mondta el Benjamin Chau, a HKTDC vezérigazgató-helyettese, aki szintén jelen lesz a Lifestyle Expo Budapest megnyitóján. ? A Magyarországra érkező teljes hongkongi export a 2006-os évi 980 millió USA dollár értékről 2007-ben 1,152 millió dollárra növekedett. 2008 első félévében az exportmutató újabb 19,5%-kal emelkedett, és továbbra is nagy lehetőségeket látunk a fejlődésre. Magyarország, mint a régió gazdasági vezetője tízmillió modern és dizájn-orientált vásárlójával ideális színtere első közös vásárunknak. További információt itt olvashat, míg az ingyenes belépőjegyért kérjük, hogy emitt regisztráljon!

Szóljon hozzá!