ZETApress

hírportál

Megépülhet a II. fázis is

Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, valamint Ken Reid, Johannes Dotter és Rik Joosten az M6 Tolna Konzorcium képviseletében, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlétében délelőtt Szekszárdon aláírták az M6 autópálya Dunaújváros ? Szekszárd közötti 65,1 km-es szakaszának megvalósítását elindító dokumentumot.

Az eseményen a miniszter, a konzorcium képviselői és az Európai Befektetési Bank (EIB) képviseletében Marta Gajecka alelnök szándéknyilatkozatot írtak alá a bank részvételéről a projekt finanszírozásában. A szakasz építése hamarosan megkezdődhet, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza.

Tegnap, az ünnepélyes eseményt megelőző napon, Szabó Pál miniszter és a M6 Tolna Autópálya Konzorcium Budapesten aláírta az M6 Dunaújváros – Szekszárd közötti összesen 65,1 km-es autópálya szakasz köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó koncessziós szerződést. Sikeres pénzügyi zárás történt, a projekt végleges nettó jelenértéke 119,02 milliárd forint lett, ami 540 millió forinttal kedvezőbb a június elején benyújtott végleges ajánlatnál. Ezzel az M6 II. fázisának koncesszióba adására irányuló közbeszerzési eljárás az előzetes terveknek megfelelően lezárult, a munkálatok már nyár végén megkezdhetők, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza.

A szakasz főbb műszaki paraméterei

A Dunaújváros-Szekszárd szakasz az M6 autópálya Érd ? Dunaújváros szakasz folytatásaként, a megépült dunaújvárosi M6-M8 autópálya-autóúti csomópont és a tervezett szekszárdi M6-M9 autópálya-autóúti csomópontok között Fejér és Tolna megye területén épül. Az építési szakaszon 8 autópálya csomópont létesül, mindegyik országos közúti kapcsolatot biztosít. Négy pihenőhely épül, két-két egyszerű és komplex pihenő. Az építendő hidak száma 57, ebből hat nagyhíd. A 65,1 km hosszúságú új útszakasz üzemeltetéséhez egy új üzemmérnökségi telep épül.

Az autópálya hossza: 65,1 km (76+200 ? 141+300 km szelvény között), keresztmetszete: 2×2 forgalmi sáv leállósávokkal és középső elválasztó sávval. Az útkorona szélessége: 26,60 méter, a forgalmi sávé: 3,75 méter, a burkolt leállósávé: 3,0 méter, a középső elválasztó sávé: 3,60 méter. A tervezési sebesség: 130 km/óra.

Szóljon hozzá!