ZETApress

hírportál

Remekelt az Amadeus

Kiváló pénzügyi eredmények az Amadeus Csoport anyavállalatánál. Az Amadeus IT Holding, S. A. közzétette pénzügyi eredményeit az év első kilenc hónapjára vonatkozólag, mely szerint az erőteljes fejlődés folytatódik a disztribúciós üzletág és az informatikai megoldások terén is.

Az Amadeus IT Holding S. A, az Amadeus Csoport anyavállalata, a globális idegenforgalmi ágazat vezető tranzakció feldolgozója és a fejlett technológiai megoldások vezető szolgáltatója közzétette az előző évhez viszonyított pénzügyi és működési eredményeit a tárgyév adott időszakára, a szeptember 30-cal záródó kilenc hónapra vonatkozólag.

Az adott időszakra vonatkozó módosított nettó nyereség 30,1%-kal emelkedett, és elérte a 354,6 millió eurót. Ezen eredményben nagy szerepet játszott a bevétel 12,1%-os növekedése, mely így elérte a 2053,6 millió eurót, és az EBITDA 16,9%-os emelkedése, mely 816,6 millió eurón zárt. Mind a disztribúciós üzletág, mind az informatikai megoldások hozzájárultak a társaság pozitív tárgyévi eredményeihez.

A disztribúciós területen elért bevétel 10,2%-kal, 1387,6 millió euróról 1528,9 millió euróra emelkedett. Az Amadeus rendszerén keresztül készített összesített foglalások értéke 7,7%-kal, 314,2 millióról 338,6 millió euróra nőtt. Az Amadeus így az első kilenc hónapban az utazási irodákban foglalt repülőjegyek piaci részesedését illetően is megőrizte világelsőségét.

A vállalat informatikai megoldások ágazata megőrizte növekedési rekordját a tárgyidőszakban a bevétel 19,3%-os növelésével, mely 383,2 millió euróról 457,1 millió euróra történő növekedést jelent.

Az Amadeus hálózatát használó ügynökségeken keresztül fapados járatokra történt foglalások száma a harmadik negyedévében 36,5%-kal emelkedett 2009. ugyanezen időszakához viszonyítva. E növekedési ütem továbbra is az utóbbi időben megfigyelt trendet támasztja alá, hiszen a szeptemberben közzétett tárgyévi adatok is 35,0%-os növekedést mutatnak 2009. ugyanezen időszakához képest.

Háttér-információk

Az Amadeus a globális idegenforgalmi ágazat vezető tranzakció feldolgozója és a fejlett technológiai megoldások vezető szolgáltatója. Ügyfeleink között megtalálhatóak az utazás lebonyolításával (pl. légitársaságok, szállodák, vasúttársaságok, komptársaságok, stb.) és az utazás értékesítésével foglalkozó szolgáltatók (utazási irodák és weboldalak), valamint az utazást lefoglaló ügyfelek (társaságok és egyéni utazók). A csoport tranzakció alapú üzleti modellel dolgozik, és 2009-ben több mint 670 millió kiszámlázható utazási tranzakciót dolgozott fel.

Az Amadeus központi telephelyekkel rendelkezik Madridban (a társaság székhelye és marketing központja), Nizzában (fejlesztési központ) valamint Erdingben (műveleti ? adatfeldolgozó központ); regionális irodái megtalálhatók Miamiban, Buenos Airesben, Bangkokban és Dubaiban. Piaci szinten az Amadeus ügyfeleivel 72 helyi Amadeus kereskedelmi szervezeten keresztül tartja a kapcsolatot, amelyek 195 országban kínálnak utazási lehetőségeket.

Az Amadeus jelen van a madridi, barcelonai, bilbaói és a valenciai tőzsdén, és az AMS.MC jelzés alatt kereskednek vele. A tavalyi év végén zárult üzleti évre vonatkozólag a társaság 2461 millió eurós bevételről és 894 millió eurós EBITDA eredményről számolt be. Az Amadeus Csoport világszerte több mint tízezer-száz embert foglalkoztat, és központi irodáikban 123 nemzetiség képviselteti magát. Az Amadeus Investor Relations központ (befektetői kapcsolatok) felkereséséhez kérjük, tekintse meg weboldalunkat! ? javasolja Horváth Ákos ügyvezető igazgató.

Szóljon hozzá!