ZETApress

hírportál

Béna vasút, áll a MÁV

Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter délelőtti sajtótájékoztatóján fejtette ki a vasutassztrájkkal kapcsolatos álláspontját. (Mint köztudott, hajnali 3 órától bizonytalan ideig állnak a vonatok.) A tárcavezető továbbra is szívügyének és legfontosabb feladatának nevezte a vasút megújítását, és határozottan elutasította a sztrájkra hívó szakszervezet utas ellenes megmozdulásait. A miniszter értékelése szerint a sztrájk szakmailag megalapozatlan, követelései nem reálisak, a munkabeszüntetés célja csupán a politikai zsarolás.

A gazdasági és közlekedési miniszter kijelentette, hogy a sztrájkoló vasutas szakszervezet semmibe veszi az utasok és adófizetők érdekeit. Minden alapot nélkülöző követelésük teljesítése harmincmilliárd forintba kerülne, és semmiképpen sem egyeztethető össze azzal a határozott kormányzati szándékkal, hogy a vasútra szánt közpénzek a működésre a lehető legkevesebbet felélve elsősorban fejlesztésre, modernizációra fordítódjanak. A harmincmilliárd forint harminc motorvonat vásárlására biztosíthatna forrást, ezzel az egész Dunántúl villamosított szakaszain ilyen járművek közlekedhetnének.

A miniszter felháborítónak tartja, hogy a sztrájkoló szakszervezet az utasok felkészülését sem teszi lehetővé a munkabeszüntetések időpontjának késői jelzésével, a sztrájkfenyegetés folyamatos fenntartásával. A teljesíthetetlen követeléseket hangoztatók álláspontjukkal kisebbségben vannak a vasúttársaságok dolgozói között, százból 86 érintett munkavállaló nem vesz részt a sztrájkban.

A miniszter megköszönte a dolgozó vasutasoknak, hogy felvették a munkát és segítik az utasok tájékozódását. A vonatra hiába váróktól azt kérte, hogy ne a dolgozó vasutasokat okolják kellemetlenségeikért. Kákosy hangsúlyozta, hogy a MÁV vezetésétől azt várja, folyamatos tárgyalásokon igyekezzenek rendezni a helyzetet, hozzátéve: a politikai zavarkeltők céljai ellentétesek lehetnek a mielőbbi megegyezéssel.

Nehezen értjük a miniszter örömét a 86 százalékos munkavállalásért. A helyében fordított aránynak örülnék. Törvényeink értelmében a munkát felvevőket a munkaadó, míg a sztrájkolókat a szakszervezet fizeti, így minél kevesebben sztrájkolnak, annál több bért fizet ki feleslegesen a munkaadó. A 14 százaléknyi munkamegtagadó ugyanúgy leállítja a vasúti közlekedést, mintha mindenki sztrájkolna, de csak az ő bérezésük sújtja a szakszervezeti kasszát. A többiek ? a feleslegesen a munkahelyükön tartózkodók ? ezzel szemben a MÁV felesleges kiadásait növelik.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. ZETApress » ?állnak még a vonatkák

Szóljon hozzá!