ZETApress

hírportál

Tokaji borkóstolás

Tokaji. Egy név, ami mögött mindenki egy dologra gondol: a borra. Tokaj-hegyalja. Egy borvidék, amely a világörökség része. Tokaj Kereskedőház Zrt. Egy vállalat, amely a mindennapok hungarikumának a gyártója ? hangzott el a Bohémia étterembeli tájékoztatón.

A magyar borpiac egyik legnagyobb problémája a pincészetek közötti összefogás hiánya, valamint a megfelelő mennyiség és minőség előállítása. A Tokaj Kereskedőház Zrt. ezért úgy törekszik minél több pincészet integrálására, hogy közben megőrzi a térség tradicionális hagyományait. A szőlődűlők rekonstrukciója mellett a borvidék egyik legkorszerűbb borászati technológiáját sikerült megvalósítani az elmúlt évek pályázatai eredményeként, miközben a borkülönlegességek és egyéb borok továbbra is hagyományos fahordós érlelések után jutnak el a fogyasztókhoz.

Csak az elmúlt években majdnem másfélmilliárd forintértékben valósultak meg fejlesztések az állami cégnél, amely jó gazdaként sáfárkodik a rábízott pénzzel, ugyanis nincs vesztesége. Miközben a társaságnak is szembe kell néznie a gazdasági válsággal. Magyarországon (a 90 százalékos lefedettségnek és a 9 üzletlánccal kötött megállapodásnak köszönhetően) szinte nincs olyan település, ahol ne lenne Tokaji. És ez a név külföldön is szépen hangzik. A számok önmagukért beszélnek.

Évente összesen hétmillió palack értékesítése

Ebből export hárommillió, 24 ország piacaira. Mintegy 2,5 millió palack értékesítése Kelet-Európába. Újdonság: megállapodás született a Tokaj Kereskedőház Zrt. és a Costco amerikai üzletlánc között évi 250 ezer palack 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású, 3 puttonyos aszú forgalmazásáról. Tokaji kaput nyithat Amerikában a többi magyar bornak.

Nyugodtan kijelenthetjük: a Tokaji forradalma zajlik. Több csatát (a fejlesztések és az újítások révén) a Kereskedőház már megnyert, de a ? jó értelemben vett – háború még nem ért véget. A gazdákkal való összefogás szélesítésén túl nemzeti egységre is szükség van a Tokaji mögött. A mindennapok hungarikumát előállító Kereskedőház mögé az államnak is fel kell sorakoznia, segítve Magyarország egyik védjegyévé vált termék minél szélesebb elterjedését és megjelenését a világban.

Tudatában vagyunk annak, hogy a válságból csak termeléssel lehet kitörni. A minőségi termeléshez elengedhetetlen a jó munkaerő. A Tokaj Kereskedőház Zrt-nél jelenleg 170-en dolgoznak, 85 százalékuk középfokú végzettségű. Számukra állandó továbbképzést biztosítunk. A cég együttműködik a Debreceni Egyetemmel, Miskolci Egyetemmel és a Corvinus Egyetemmel. Ezen kívül évente 5-10 gyakornok tanulhatja ki a fortélyokat a Kereskedőháznál, néhányan még külföldről is érkeznek.

A XXI. század elején a világ egyik legfontosabb kérdésévé vált, hogy környezetünket, a Földet legalább ugyanilyen állapotban adhassuk tovább unokáinknak. A Tokaj Kereskedőház Zrt-n nem fog múlni: a környezettudatosság jegyében saját víztisztítóval rendelkeznek, a keletkezett hulladékot pedig energiahasznosításra használják.

A Tokaji forradalma még nem ért véget. A Kereskedőház hosszú távú stratégiája keretében végrehajtott fejlesztések, beruházások létjogosultságát nem csak a korábban részletezett számok, statisztikák, eredmények, hanem a szakma elismerése is igazolja. A Tokaj Kereskedőház Zrt. hagyományosan minden évben a különböző hazai és nemzetközi borversenyeken kimagasló eredményekkel szerepel.

Aktuális Borverseny eredmények

Tokaji Furmint Száraz 2009: 11. VinAgora Nemzetközi Borverseny 2010. ? Aranyérem. XI. Pannon Bormustra 2010. ? Csúcsbor. Decanter Magazin 2010. április ? Legjobb vétel. IX. Országos Sygenta Borverseny 2010. ? Aranyérem. IX. Hungarikum Borverseny 2010. ? Aranyérem. Tokaji Aszú 3 puttonyos 2001: Wine Spectator ? Bruce Sanderson ? 90 pont.

Szóljon hozzá!