ZETApress

hírportál

Telefonos hajsza

Platypus: A FinLit Story. Galaktikus hajsza a pénz nyomában. Cash és Flow, a két kacsacsőrű emlős tanítják pénzügyekre a fiatalokat egy új, ingyenes, magyar fejlesztésű mobilos játékban – tudtuk meg délelőtt a Benczúr utcai sajtóbemutatón. Fotóink Lantai József felvételei.

Az OK Oktatási és Innovációs Központban Czeglédi Zsanett, a nyíregyházi régió intézményvezetője moderálta az eseményeket. Az előadók: Gróf Henrik Balázs, az OTP Fáy András Alapítvány oktatás-szakmai igazgatója, az applikációt fejlesztő cégek képviseletében: Ács Dávid, a SuperCharge Kft. üzletfejlesztési igazgatója és Kurucz Attila, a Nuage Kft. ügyvezetője, továbbá Benedek Henriett, az OTP Fáy András Alapítvány digitális oktatásfejlesztési szakértője, valamint Cash & Flow, avagy a főszereplők hangjai: Dér Heni és Cooky voltak.

Kérdésemre Henrik elmondta, hogy két főhős hangját 6-8 jelöltből komoly casting alapján választották ki és Zsanett is kölcsönzi a hangját egy harmadik kis kacsacsőrűnek. A mellékszerepekre profi és kevésbé ismert szinkronhangokat kerestek, s a sztorit is folytatják majd újabb figurák és hangok bevonásával. Készül az angol nyelvű változat is, de az angol szöveget és hangokat a vevővel egyeztetik majd. A két főszereplő sem zárkózott el a további – és igény esetén angol nyelvű – munkától.

Az OTP Fáy András Alapítvány 1992-ben jött létre azzal a céllal, hogy a fiatalok számára színes programokat nyújtson, segítse őket támogató tevékenységével. 2012 novemberében a pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási edukáció és a magyar köznevelés szempontjából mérföldkőnek számító program indult az OTP Fáy András Alapítvány irányításával: a budapesti Benczúr utcában európai uniós forrás felhasználásával a térségben – egyedülálló módon – megkezdte működését a Középiskolások Országos Pénzügyi és Gazdasági Oktatóközpontja, röviden az OK Oktatási Központ (ma már OK Oktatási és Innovációs Központ). Az intézmény a legmodernebb audiovizuális eszközökkel ellátott tantermeiben fogadja és oktatja az ország különböző pontjairól érkező diákokat és 2018 óta már felnőtteket is, illetve az Alapítvány eddigi tevékenységét megtartva új eszközrendszerrel támogatott, utazó oktatói hálózatot üzemeltet. Ezek során saját fejlesztésű pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási oktatási anyagait használja fel oly módon, hogy a tréningszerű elemeket tartalmazó modulok mindegyike eleget tegyen a szórakoztatva tanítást előtérbe helyező elvárásoknak. A szórakoztató tréninganyagok mellett az idelátogató csoportok többek között a sport, a média, a környezetgazdálkodás és az üzlet relációjával, továbbá a pénz evolúciójával is megismerkedhetnek. Az Alapítvány 2016-ban Nyíregyházán is megnyitotta a régió igényeit kiszolgáló OK Oktatási Központját.

A koronavírus negatív gazdasági hatásian keresztül szinte mindannyiunk pénztárcáját megtépázza, így manapság még inkább előtérbe kerül a magyarok pénzügyi tudatossága, pontosabban az ezen a téren tapasztalt hiányosságok. Abban világszinten szakértői konszenzus van, hogy a pénzügyi ismereteket a legjobb már gyerekkorban elsajátítani. Erre viszont a hagyományos oktatási módszerek nem igazán alkalmasak. Élményt nyújtva, szórakoztatva kell tanítani, amire az OTP Fáy András Alapítvány egy formabontó digitális megoldást fejlesztett. A Platypus: A FinLit Story egy pénzügyi feladványokkal teletűzdelt, fiataloknak szóló mobilos játék, mely ingyenesen letölthető.

A pénzügyekben való jártasság elengedhetetlen a sikeres élethez, a magyarok általános pénzügyi kultúrája azonban sajnos sok tekintetben hagy még kívánnivalót maga után. Persze sosem késő a pénzzel kapcsolatban képezni magunkat, azonban a legjobb, ha már gyerekkorban, iskolásként felvértezzük csemetéinket az elengedhetetlen pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási ismeretekkel. Ez az OTP Fáy András Alapítvány legfontosabb küldetése is, melynek jegyében 2012 óta már több mint 120 ezer iskolás korú gyermek vehetett részt az Alapítvány néhány éve már felnőtteteket is megcélzó, egyedülálló, a szórakoztatásra és élményekre alapuló oktatási programjában.

Ezt repítette egy még magasabb szintre most az Alapítvány azzal, hogy nagyszabású projekt keretében mobilos játék-alkalmazást fejlesztett. A Platypus: a FinLit Story egy pénzügyi kihívásokkal egybekötött ingyenes kalandjáték, amelynek grafikai kidolgozottsága, sztorija és tempója teljes mértékben megfelel a mai fiatalok ízlésének és elvárasainak.

Cash és Flow, a két bátor kacsacsőrű emlős

A játék két főhőse Cash és Flow, az ifjú kacsacsőrű emlősök, akiknek Dér Heni a népszerű énekesnő, és Cooky, az ismert rádiós műsorvezető kölcsönözte hangját. A kerettörténet szerint Cash és Flow feladata megtisztítani az univerzumot a pénzügyi pusztulást terjesztő Suttogóktól. Galaxisokat átívelő útjukat követve a játék használója témakörök szerint ismerkedik meg a különböző pénzügyi alterületekkel. Minden galaxis több bolygót rejt, amelyek további résztémákra bontják az aktuális témakört. A témaköröket – háztartási pénzügyek, vállalkozás, állam, bankok, pénzügyi tudatosság – nem csupán szerteágazó feladatokon, hanem hangulatvideókon és dialógusokon keresztül is árnyalja a játék, mely úgy van megtervezve, hogy használóját mindig újabb és újabb kihívások megoldására sarkallja, és ne akassza meg a sokszínű, szórakoztató tanulási folyamatot.

Az OTP Fáy András Alapítvány folyamatosan a legújabb pedagógiai vívmányokat és legfrissebb technológiákat igyekszik beépíteni élményalapú oktatási programjába. Hiszen a fiatalok, de a felnőttek esetében is, a tudásátadás leghatékonyabb módja, ha azt a résztvevők nem.kény szernek érzik, hanem játszva, szórakozva tudják magukba szívni a tudást. Éppen ezért dolgoztunk már évek óta egy olyan digitális eszközön, amivel még könnyebben meg tudjuk szólítani a fiatalokat és fent is tudjuk tartani az érdeklődésüket, miközben elsajátítják a legfontosabb pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási ismereteket. Jelentős mérföldkőhöz érkeztünk azzal, hogy elkészült a Platypus: A FinLit Story névre keresztelt játék alkalmazásunk, amit mostantól bárki ingyenesen letölthet okos-telefonjára – hívták fel a figyelmet az előadók.

Egyéni kaland vagy izgalmas tantermi kihívás

A játék tervezésénél lényeges szempont volt, hogy az egyéni mód mellett, akár majd egy tanóra keretében, nagyobb csoportban is alkalmazható legyen. A pályák során sushikat is lehet gyűjteni, amelyek a weboldalon licitjáték keretében értékes valódi ajándékokra, egyebek mellett okos-telefonra, rollerre vagy játék konzolra válthatók be. A virtuális pénzzel és a sushikkal a játékon belül pedig olyan extrákat vehet meg a felhasználó, mint például egy nagyobb űrhajó, vagy valamilyen különleges képesség.

Az alkalmazás iOS és Android operációs rendszerrel egyaránt működik. Használatához a letöltés után nem szükséges internetkapcsolat. Ez alól csak az úgynevezett tantermi mód fog kivételt képezni, amely esetében a tanórai használat és a módszertan miatt szükséges a hálózati kapcsolódás.

Szóljon hozzá!