ZETApress

hírportál

Forgalomba állnak a FLIRT-ök

A Budapest ? Pusztaszabolcs ? Dunaújváros vasútvonalon a vonat sikeresen megszerezte a működéshez szükséges típusengedélyt. A MÁV ZRt. és a Stadler Rail Group között létrejött, tavaly márciusban életbe lépett szállítási szerződésnek megfelelően a Stadler leszállította az első két FLIRT típusú motorvonatát a MÁV részére. Miután a Közlekedési Hatóság kiállította a típusengedélyt és az üzembe helyezési engedélyt bizonyító tanúsítványt, az újonnan leszállított motorvonatokat a MÁV ma a fenti útvonalon menetrend szerinti forgalomba állítja, tudtuk meg Sajtóosztályuktól.

A MÁV és a Stadler között fennálló szerződésnek megfelelően, az eladó harminc FLIRT típusú motorvonatot vállalt. A további 28 motorvonat leszállítását, havi két FLIRT átadásával, jövő év márciusáig teljesíti. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által végzett vizsgálatoknak a FLIRT minden tekintetben megfelelt, így a motorvonat sikeresen megszerezte a magyarországi forgalomba helyezéshez szükséges engedélyt. A most megszerzett típusengedély a későbbiekben Magyarországra érkező FLIRT vonatok mindegyikére is érvényes lesz. A Magyarországon futó FLIRT-ök karbantartását végző pusztaszabolcsi karbantartóbázis a vonatok forgalomba állításával egy időben szintén megkezdi működését.

Az első két FLIRT ? egybekapcsolva ? a Déli pályaudvarról ma 9 óra 50 perckor fut ki utasaival Dunaújváros felé. A későbbiekben érkező további 28 motorvonatot a MÁV a szállításokat követően a Budapest ? Székesfehérvár és a Budapest ? Pusztaszabolcs vonalon bocsátja az utazóközönség rendelkezésére. A FLIRT motorvonatok az érintett vasútvonalakon gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosítanak.

A négy kocsiból álló FLIRT motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik, a jármű két oldalán elhelyezett hat-hat ajtó biztosítja az utazás során a gyors és kényelmes utas-cserét. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást.

A FLIRT maximális sebessége 160 km/h, gyorsulási sebessége pedig eléri a 1,2 m/s2-ot. A rendkívül kényelmes és utas barát környezetet a jól áttekinthető, tágas, és teljes hosszában akadálymentesen átjárható utastér, a légkondicionálás, illetve a videokamerás felügyelet teszi teljessé.

A korszerű utas-tájékoztatást műholdról vezérelt, kívül és belül is látható vizuális, valamint hangos tájékoztató rendszer valósítja meg a járműveken. A FLIRT vonatok a kisebb menetzajjal, kevesebb energia-felhasználással, és kisebb szennyezőanyag-kibocsátással a környezeti terhek csökkenését is eredményezik.

A vonatok forgalomba állításával kapcsolatban Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója elmondta: Az elővárosi közlekedésben a jelenleginél kiszámíthatóbb és megbízhatóbb vasúti közlekedést hoznak a korszerű FLIRT villanymotorvonatok. A budapesti elővárosi közlekedés mintegy 15 ezer négyzetkilométeres körzetében közel 3,5 millió ember él. A MÁV kiemelt célja ezért az elővárosi közlekedés fejlesztése. Az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, a szolgáltatási színvonal emelése és az elővárosi vonalakon közlekedő vonatok menetidejének csökkentése érdekében a MÁV folyamatosan korszerűsíti járműparkját, ennek kézzelfogható jele a FLIRT-ök forgalomba állítása is.

Az elővárosi vonalak mentén végzett folyamatos pályafejlesztések eredményeként a vecsési és az újszászi vonalakon már jelentősen csökkent a menetidő, s rövidesen elkezdődnek a munkálatok a FLIRT motorvonatok leendő útvonalain is. Az infrastruktúra- és járműfejlesztés teremti meg a korszerű, európai vasúti közlekedés feltételeit Magyarországon.

Az első két FLIRT vonat leszállításával kapcsolatban Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető-igazgatója elmondta, hogy a típus 2004. június 4-ei debütálása óta a Stadler Rail Group szinte minden olyan tendert megnyert, amelyen a FLIRT motorvonattal indult, és a mai napig 325 FLIRT motorvonat szállítására kötött szerződést világszerte. A megrendelések közül a Stadler a 30+30 darabos MÁV megrendelést az egyik legkiemelkedőbb sikernek tartja. Örömmel tölt el minket, hogy a Stadler hozzájárulhat Budapest elővárosi közlekedésének fejlődéséhez, az első vonatok forgalomba állításával pedig már az utazóközönség is megtapasztalhatja, miért is olyan sikeres termék a FLIRT.

További információk a Stadler Csoportról

A sínjárművek ügyfél-specifikus megoldásainak rendszerét kínáló Stadler Rail Group a svájci Stadler Bussnang AG, a Stadler Altenrhein AG és a Stadler Winterthur AG mellett a Németországban található berlini Stadler Pankow GmbH-ból és a bajorországi Stadler Weiden GmbH-ból áll. Ezen felül a Stadler a lengyelországi Siedlce-ben összeszerelő üzemet, míg Pusztaszabolcson karbantartó üzemet épít. A vállalatcsoport világszerte összesen több mint 2.350 munkatársat foglalkoztat.

A Stadler Rail Group legismertebb járműcsaládjának tagja a világszerte sikeres GTW csuklós motorvonat (429 értékesített szerelvény), az RS1 típusú Regio Shuttle (354 értékesített szerelvény) valamint a FLIRT típusú motorvonat (325 értékesített szerelvény).

A Stadler a Variobahn fantázianevű (159 értékesített jármű) és az újonnan kifejlesztett Tango elnevezésű (66 értékesített jármű) termékcsaládokkal sikeresen megvetette lábát a villamosok piacán is. A Stadler tevékenységi körébe tartozik még ezen felül a vasúti kocsik és dízel-elektromos mozdonyok gyártása, és továbbra is világelső a fogaskerekű járművek piacán.

Szóljon hozzá!