ZETApress

hírportál

A luxus nem tűnt el, csak átalakult

A gazdasági válság által érintett luxuspiacról és gyémántokról beszélgettek újságírók előtt a Motorola és a Caprice ékszerüzlet-lánc magyarországi képviselői tegnap Szentendrén.

Az apropót a Motorola új készüléke, a prémiumkategóriás AURA Diamond Edition megjelenése szolgáltatta, mely az Operabálon mutatkozott be. Amikor a világ emberemlékezet óta a legsúlyosabb pénzügyi válsággal nézett és néz még mindig szembe, az az általános érzésünk, hogy eltűnt a luxuscikkek piaca.

A gazdasági helyzet romlásával az emberek általában csökkentik felesleges kiadásaikat, és azt gondolnánk, hogy a listáról elsőként húzzák ki az úgynevezett luxuscikkeket, vagyis azok a dolgokat, amelyek örömet szereznek, de nélkülözhetőek a mindennapi életben. Tartósan csökkenő tendencia esetén azonban a kis örömök alkalmi csábítása az, ami továbblendít minket és segít fenntartani a jólét és a bizalom érzését kedvezőtlen körülmények között is.

Nem tűnt el, csak átalakult

A valóság tehát az, hogy az emberek továbbra is vásárolnak luxuscikkeket: a változás inkább abban keresendő, hogy az új csecsebecsék közül melyek azok, amelyeket az emberek továbbra is megvásárolnak, és miért vásárolják meg azokat.

A Luxury Institute egyik tanulmánya szerint az emberek csak olyan cikkeket fognak megvásárolni, amelyeknek valós értéket tulajdonítanak ? vagyis ahhoz, hogy a luxus sikerrel járjon 2010-ben, az értéknövelt alapelemekre kell összpontosítani.

Ez a Motorola számára azt jelenti, hogy a luxuskészülékeknek túl kell lépniük önmagukon: ? Többletértéket kell adnunk, hogy tényleg jobb élményeket kínáljunk, mind műszaki, mind pedig érzékelési szempontból. A kérészéletű vásárlásokkal szemben a luxusfogyasztók eredeti, értelmes és mennyiségileg meghatározható értékre vágynak a luxustermékekben. ? mondta Suga János, a Motorola magyarországi ügyvezetője. A Motorola Aura Diamond Edition azoknak a vásárlóknak szól, akik fontosnak tartják a kiváló anyagokat, a részletekre fordított figyelmet és a kézzelfogható minőséget.

Diamonds are forever

Az elmúlt századokkal szemben, amikor még csak a királyi családok birtokolták a gyémántvásárlás és viselés privilégiumát, manapság a gyémántok és a drágakövek egyre több ember számára elérhetőek. ? A Caprice és a Motorola egyedülálló együttműködése lehetővé tette az esztétikum és a praktikum tökéletes találkozását: a Diamond Aura készülékeit a Caprice exkluzív ékszerüzleteiben szinte művészi alkotásként lehet megvásárolni, pont úgy, mint ahogy egy szép ékszert vásárolunk ? mondta Arik Herman, a Caprice magyarországi ügyvezetője.

A beszélgetés során mindkét ügyvezető utalt rá; egy luxustelefon túlmutathat önmagán; nem ritka, hogy egy értékes mobiltelefon később egy különleges gyűjtemény részévé válik: ? A gyémántvásárlás a mostani gazdasági helyzetben egyre ésszerűbb befektetésnek számít, hiszen a gyémánt a legstabilabb és legértékállóbb befektetési forma ? mondta Herman úr. A Motorola Aura Diamond Edition februártól szakboltjukban is kapható Magyarországon. A Motorola Aura Diamond Edition ára: 950 ezer forint.

Szóljon hozzá!