ZETApress

hírportál

Holnap rajtol a 14. Coop Rallye

Másfél évtizede a magyar termékekért. A Coop Rallye sikere közösségi siker, hiszen az idén 14. alkalommal elrajtoló verseny a teljes magyar élelmiszer-vertikumot helyezi a figyelem középpontjába – hangzott el az eseményt útjára indító mai sajtótájékoztatón.

Az idei Coop Rallye Kelet-Magyarországon mutat be hat hazai élelmiszerfeldolgozó szereplőt és két Coop tagvállalatot. A versenyen résztvevő cégek mintegy kétezer-milliárd forintos forgalmat bonyolítanak és ötvenezer munkahelyet tartanak fenn.

A Coop Gazdasági Csoport a kemény kereskedelmi versenyben is tudta tartani tavaly a szektorban betöltött pozícióját, sőt, növelni is tudta árbevételét – értékelte a tisztán magyar tulajdonú kereskedelmi csoport teljesítményét Tóth Géza. A CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója hozzátette: a mára több mint egymillió tagot számláló Coop Törzsvásárlói Program kedvezményei idén új partnerprogrammal egészültek ki. A fejlődés részeként a Coop nem csupán hatékonyságát növeli, hanem a környezetért is tesz. Ezt szolgálja az üzletláncok körében egyedülálló használt étolaj visszagyűjtési program, a boltmegújítási program során eszközölt energiatakarékossági fejlesztések, mint például a LED világítás, a zárt, korszerű hűtők és a napenergia alkalmazása.

A Coop Gazdasági Csoport stabil piaci helyzetének tehát fontos eleme, hogy az üzletlánc mindig is nagy hangsúlyt fektetett a magyar termékekre. Ez, a többi kereskedelmi szereplőt megelőzően követett stratégia hosszú évtizedek óta sikeresnek bizonyul.

Felelősen a közösségért

A társadalmi felelősségvállalás a Coop hosszú történetének szerves része, az üzletlánc mindig is kivette a részét a közösség támogatásából. 2006-ban, amikor a Coop Rallye-t útjára indítottuk, még mi sem sejtettük, hogy mi fog kinőni a rendezvényből, hogy a magyar élelmiszerek fontossága ennyire megragadja a közvéleményt – jelentette ki a rendezvényt útjára indító országos sajtótájékoztatón Pekó László. A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke az Agrárminisztériumban kifejtette: a Coop Rallye idei programjában is olyan élelmiszeripari szereplőket és Coop létesítményeket mutatnak be, amelyekre joggal lehetünk büszkék mindannyian. Ebben az évben a Coop Rallye szakmai programján közel száz élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és média cég csapatának több mint 300 résztvevője 117 autóval, 3 média busszal szeptember 4-5-én szerda-csütörtökön Kelet-Magyarország 6 meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint 2 Coop tagvállalathoz látogat el.

A Coop nemcsak a Coop Rallye révén tesz a hazai közösségek, a magyar élelmiszeripar támogatásáért. A rászorulókat élelmiszer-adományokkal segítő Coop Segély Alapítvány, a tehetséges diákok tanulmányait támogató Bartolák Mihály Alapítvány mind olyan kezdeményezések, amelyekkel a köznek kíván visszaadni a Coop – tette hozzá Pekó László. Az elnök külön kiemelte a MOB-bal több mint két évtizedre visszatekintő partnerséget, az olimpiai sportolók gyémántfokozatú támogatását.

A legjobb választás

A kiváló magyar élelmiszereket népszerűsítő Coop Rallye a hazai élelmiszerágazat legnagyobb seregszemléje, sikere pedig igazai közösségi eredmény – jelentette ki az eseményen Zsigó Róbert. Az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára elmondta: a már a vásárlók nagy része pontosan tudja mit keres, számításba veszi a választással járó gazdasági összefüggéseket.

Az államtitkár emlékeztetett: a Magyar Termék Nonprofit Kft. által korábban ismertetett kutatás szerint ma már a vásárlók jelentős része hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért, ha pedig Magyar Termék védjegy van rajta, az még többet ér számukra. Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja. A magyar termékek előnyben részesítése jóval több, mint pusztán érzelmi kérdés, hiszen a vásárlók döntéseiben egyre inkább megjelennek olyan szempontok, mint a biztonság, fenntarthatóság, vagy a környezettudatosság.

Az eseményen részt vett Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke is. Mint elmondta, a Coop régi támogatója az olimpiai gondolatnak és a magyar sportolóknak, az üzletlánccal pedig több mint két évtizede kiváló viszonyt ápol a MOB. A felkészülésről szólva az elnök elmondta: jelenleg a kvótaszerzés zajlik, és az idei eredmények kapcsán minden ok megvan a bizakodásra. Hozzátette: jövőre Tokióban 13-15 magyar érem megszerzése reális várakozás.

A Rallye névadója

A 100%-ban magyar tulajdonú, hétszeres MagyarBrands-díjas COOP Gazdasági Csoport jelenleg közel 700 kis- és középvállalkozást számlál. Tavalyi árbevétele 627 milliárd forint volt. Több tízezer alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. Az üzletláncnak 1700 településen, közel 2500 franchise boltja van, valamint további 2000 üzletet lát el áruval és naponta 1,5 millió vevő fordul meg üzleteiben. Felelősen működő vállalatként az üzletfejlesztéseket környezettudatos és energiatudatos beruházás jellemzi, amely a világítást és a hűtők optimalizálását, a hűtési-fűtési rendszerek modernizációját egyaránt érinti, valamint megkezdődött a napelemes technológia tesztelése is. Ezek mellett közel 400 üzletben működnek az úgynevezett olajpontok, amelyeken keresztül a környezetet és az élővizeket megóvva eddig 55 ezer liter használt étolajat gyűjtött vissza az üzletlánc.

Társadalmi felelősségvállalás

A kereskedelmi lánc országos társadalmi felelősségvállalási programjai között egyedülállóként emelkedik ki 2006 óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító Coop Rallye a minőségi magyar termékekért szakmai program, melynek eredménye, hogy az elmúlt évek során, a szakmai kereten túlnőve sikeresen szólította meg a fogyasztók széles rétegét is, hozzájárult a magyar termékek forgalmának növekedéséhez. Eredményeit 2018-ban Érték és Minőség Nagydíjjal ismerték el.

A COOP 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Csapatot, 2013-tól gyémántfokozatú támogatóként. Az üzletlánc elhivatottságát mutatja, hogy folytatva az eddigi támogatási tevékenységet, 2017-ben a következő olimpiai ciklusra vonatkozóan is meghosszabbította együttműködését a Magyar Olimpiai Bizottsággal, melynek keretében segíti a Tokióba utazó Magyar Csapat felkészülését. A COOP Segély Alapítvány 2010 óta több mint 130 millió forint értékű, csaknem 300 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és a nevelőotthonokban és nevelőszülőknél élő különleges ellátást igénylő, több mint 25 ezer gyermeket.

A 11 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre. Az eltelt idő alatt több mint 300, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette. Az üzletlánc regionális és lokális szinten is szerepet vállal az emberek mindennapjaiban, így támogatja az önkormányzati-, kulturális- és sport-rendezvényeket, a nemzeti identitásunk, hagyományaink megőrzését segítő klubokat, sportegyesületeket, iskolákat. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdek-képviseletében.

Szóljon hozzá!