ZETApress

hírportál

Ferencvárosi fejlődés

Arculatváltás és esélyegyenlőség a Mester utcai Molnár Ferenc Általános Iskolában. ? Pozitív célként tűztük ki, hogy a módszereinkben szemléletet váltunk, a jelenleginél több gyerekkel polgári, integrált iskolát működtessünk ? mondta el Török Alfréd igazgató.

Tavaly Hejőkeresztúrra utaztunk a tantestület néhány tagjával, ahol megismertünk egy olyan módszert, amely egyaránt alkalmas a tehetségesek fejlesztésére, valamint a hátrányos helyzetűek felzárkóztatására ? folytatta Török Alfréd.

Bevált eljárásról van szó, eredményei kimutathatóak. Ők elérték azt, hogy a hátrányból előnyt kovácsoltak. A hejőkeresztúri iskola-igazgatónő ráirányította figyelmünket a H2O programra. Ezt a projektet a Kürt Zrt alapítványa működteti, melynek neves szponzorai ? többek között a Kürt Zrt, Gábor Dénes Díjasok Klubja és a közelünkben működő Zwack Nyrt. Ők a program átvételének anyagi hátterét teremtették meg.

Kiváló infrastrukturális feltételekkel rendelkezik az iskola, a Mester utca körúthoz közeli részén, és műemlék jelegű épülete ma is mutatós. Sok gyerek van a környéken, lehetne magasabb a létszám, de a magunk készítette statisztika szerint a szülők huszonhat, másik iskolába viszik a gyereküket a mi körzetünkből. Főként a gyerekek közötti képességbeli különbségek miatt választottak más intézményt a gyerekeiknek. ?Igazi? integrált iskola vagyunk, ahol jelen vannak a nagyon jó képességű tanulók is, és a nehezebb körülmények között, az iskolával, a tanulással szemben igénytelenebb, a pedagógusokkal kevéssé együttműködő családok gyerekei is.

Meg kell említenem az elvándorlás egy másik okát is, nevezetesen az épületbelső lepusztultságát. Ez valaha kedvelt polgári iskola volt, ahol például a költő József Attila, Magyar Zoltán tornász, Galkó Balázs színész koptatta a padokat. Most is vonzó iskola lehet belőle, hiszen a képviselőtestület döntésének megfelelően az intézmény felújítása elkezdődött. Tavaly szeptemberben kicserélték az iskola teljes elektromos hálózatát, korszerű, energiatakarékos világítótestek kerültek felszerelésre.

A tantermek új, fából készült ajtókat kaptak rézkilincsekkel. Elektromos beléptető rendszerrel lehet bejutni az iskolába, ahol az aulát teljesen átépítették. Kialakítottunk egy portásfülkét, és egy várakozó helyet a szülőknek, ahol gyerekük érkezésig jókora monitoron nézhetik az iskola életét bemutató, tanulók által készített filmeket, fotókat. Az adottságok különösen jók a sportos életmód kialakításához, hiszen három tornatermünk, tanuszodánk, sportudvarunk van. Iskolánk folyosói, tantermei tágasak.

A hagyományos tanítási mód helyett a modern módszertani eljárások alkalmazásával, amit szeptembertől vezetünk be teljes egészében iskolánkban, megváltozik majd az intézmény arculata. Bízunk benne, hogy ezzel sikerülni fog, a környék bizalmát újra elnyerni.

Számos kulturális és sportprogramot szerveztünk a kerület óvodáiban, amelyeken szó esett iskolánk kínálatáról, életéről is. Készítettünk szórólapokat, és intézményünket bemutató kiadványokat is. Tavaly már többen jelentkeztek az első osztályba, mint egy évvel korábban, az idén sajnos kevesebben. Több év szükséges ahhoz, hogy az iskola visszanyerje régi vonzerejét. Tantestületemmel együtt azonban bízunk benne, hogy a befektetett munka eredményt fog hozni, és a jelenlevők segítségével jövőbeli céljaink megvalósulnak ? fejezte be monológját az igazgató.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Ferencvárosi felzárkóztatás | ZETApress

Szóljon hozzá!