Elindult a Tour de Hongrie
Két magyar is dobogóra állhatott a Tour de Hongrie szombathelyi prológja után: Szalontay Sándor a második, Peák Barna pedig a harmadik helyet szerezte meg ? láttuk tegnap este a DIGI Sport 1-en. A legjobb időt Scott Sunderland, az ausztrálok világbajnoka szerezte meg, így ő húzhatta fel az összetett első helyezettjének járó sárga trikót.
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) Europe Tour sorozatában szereplő, 2.2-es kategóriájú nemzetközi országúti kerékpárverseny 25 országból érkezett 106 fős mezőnye hat nap alatt 750+1 kilométert tesz meg a július 2-i budapesti befutóig. A múlt csütörtöki műjégpályai sajtótájékoztatóról idekattintva olvashatunk.
Tizennyolc csapat huszonöt országból érkezett 106 kerékpárosa indult az idei Tour de Hongrie versenyén. Két együttes nem jelent meg a nevezésnél: a bolgár Unieuro Trevigiani-Hemus1896 menői nem jártak szerencsével a hétvégi bajnokságon, két bringásuk is a kórházi ágyat nyomja, a csapatvezető ezért döntött a távolmaradás mellett, míg az Astana Track Team levelében anyagi okokra hivatkozott, a kazah pályaversenyzők az utolsó pillanatig biztak abban, hogy meg tudják szerezni a repülőjegy árát, de nem jártak sikerrel.
A Tour de Hongrie prológja ? akárcsak tavaly ? egy kilométeres pályán zajlott. A rajt előtt Szalontay Sándor számított a favoritnak, bár a mezőnyben akadt rajta kívül is specialista, például a lengyel Teklinski, aki a pályás scratch versenyszám aktuális világbajnoka, vagy az ausztrál Sunderland, aki 2006-ban a juniorok között lett világbajnok 1000 méteren, 2012-ben pedig a felnőtt csapatban nyert pályán világbajnoki aranyat. Végül utóbbi húzta keresztül a mieink számításait. A teljes eredménylista idekattintva olvasható.
Sunderland teljesítette a legjobb időeredményt ezen a napon, az ausztrál mögött a tavalyi prológ győztese, a leggyorsabb magyar kerékpáros, Szalontay Sándor szerezte meg a második helyet, míg a harmadik idő a magyar kerékpársport új reménységéé, az egyre komolyabb nemzetközi eredményeket felmutató Peák Barnáé lett. ? Sikerült közel két másodperccel megjavítanom a tavalyi időmet, ez engem is meglepett, mert 1:03-mal nem sokan szaladgálnak. Talán az időjárás is jobb volt, de erősebb is voltam, mint tavaly ? értékelt Szalontay Sándor (Bátorfi-TREK Team). ? Alighanem a hét további részében is komolyan számolni kell vele a sprintbefutóknál. Egy ilyen embert, aki itt 1:02-es időt ment, nem nagyon tudnak majd megfogni ? mondta el az elsőként zárt riválisról.
? A Bihari Körverseny prológja is jól sikerült, ezért azzal a céllal álltam ma rajthoz, hogy valamelyik trikót megszerezzem. Sikerült, ez egy kis kárpótlás számomra a bajnoki második hely után ? nyilatkozta Peák Barna, aki ?mellesleg? az U23-asok között megnyerte a hétvégi magyar bajnokságot. ? A folytatásban szeretném megnyerni a fehér trikóért folyó küzdelmet, de szeretném, ha a magyarok között is én lehetnék a legjobb ? tette hozzá a Kontent-DKSI sportolója. A magyar bajnoki trikóban állt rajthoz a Luxemburgban légióskodó Lovassy Krisztián, londoni olimpikonunk is kitett magáért, a kilencedik legjobb idővel jelezte: ebben az évben is számolni kell majd vele.
A Keszthely és Zalaegerszeg között kijelölt 145 kilométeres útvonalon, néhány meredekebb emelkedőt is tartalmazó, dombos pályán teljesítik a távot a versenyzők. A szakasz során négy gyorsasági (Kis Balaton Ház, Zalacsány, Sümeg és Zalaegerszeg) és egy hegyi (Kisgörbő) részhajrára is sor kerül. A befutó előtt Zalaegerszegen két kört is teljesít majd a mezőny. Rajt ma 15 órakor a keszthelyi kikötőből, várható befutó: 18:30-kor a zalaegerszegi Kazinczy téren, ahol 2 kört tesznek meg.
A Tour de Hongrie 1. szakasza során Keszthely és Zalaegerszeg között 145 kilométert tesz meg a mezőny, amely a keszthelyi Móló elől indul. A karaván a Keszthely, Alsópáhok, Sármellék, Zalavár, Zalaapáti, Bókaháza, Zalacsány, Kehidakustány, Zalaszentlászló, Zalaszentgrót, Kisgöbrő, Óhíd, Sümegcsehi, Sümeg, Mihályfa, Szalapa, Türje, Zalaszentgrót, Zalabér, Pakod, Pókaszepetk, Kemendollar, Zalaszentiván, Zalaegerszeg útvonalon jut el a célig. Az útvonal egyes szakaszain teljes útlezárás, máshol rövid ideig tartó mozgó útzár óvja a versenyzők biztonságát.