ZETApress

hírportál

Farsangi fánkkutatás

A szalagos fánk a magyarok kedvence, az ízesítést tekintve pedig verhetetlen a baracklekvár – derült ki a Pek-Snack farsangi online kutatásából, amely közel ezer fő megkérdezésével készült. Tízből nyolcan sütöttek már otthon fánkot, és sokan nyitottak az olyan új verziókra is, mint a pisztáciás vagy levendulás fánk.

Minden évnek vannak biztos mérföldkövei, ünnepkörökhöz és évszakokhoz kapcsolódó szokásai. A Pek-Snack februári online kutatásában arra a kérdésre kereste a választ, vajon a farsangi fánk elkészítése és fogyasztása része-e még közös hagyományainknak? Közel ezer kitöltő válaszai alapján nemcsak az derült ki, mennyire vehető biztosnak ennek a farsangi édességnek a helye az ünnepi asztalokon, de az is, mely fánkokat fogyasztják a magyarok a legszívesebben.

A válaszadók 86,2%-a jelölte meg a szalagos fánkot, mint kedvenc fánktípusát: a sorban a 2. az amerikai fánk lett, a dobogó 3. helyén pedig a csörögefánk végzett. Miközben a kérdőív kitöltőinek 82,5%-a sütött már otthon fánkot, rendszeresen mindössze 0,1%-uk dönt a vásárlás helyett az otthoni fánksütés mellett.

A válaszadók 51%-a farsang idején gyakrabban fogyaszt fánkot – 42,4% pedig farsangtól függetlenül is gyakran választja ezt az édességet. Mindössze a válaszadók 5,8%-a fogyaszt fánkot kizárólag farsang idején; a legtöbben (35,5%) havonta néhány alkalommal lepik meg magukat vagy szeretteiket valamilyen fánk-finomsággal.

Mint kiderült, nem csak típusát, méretét tekintve is szinte mindenki a hagyományos fánkokat részesíti előnyben: csak a kitöltők 17%-a választaná inkább a mini- és csupán 3%-uk az óriás fánkokat.

Ugyanez a mintázat látszott kirajzolódni a legnépszerűbb ízek vizsgálata során is: bár sokan kipróbálnák a nutellás, a sós karamellás és a kókuszos fánkot, az abszolút favorit, a válaszadók 72,2%-ának kedvence a baracklekváros fánk. A második legkedveltebb íz a csokoládé, a harmadik pedig a vanília lett, a kitöltők egy részének pedig nem szempont az íz: amíg fánkról van szó, részükről bármi jöhet.

A hagyományos vonal mellett megjelent a válaszadók részéről az igény az alternatív megoldásokra: a diabetikus, illetve a különböző ételallergiák miatt a mentes termékek, valamint a szokatlan ízek is – például a pisztácia, mangó, füge, tiramisu, levendula – egyre keresettebbek.

Szóljon hozzá!