ZETApress

hírportál

Kékfény Budaörsön

Kéklámpás Nap BudaörsönKéklámpás Nap volt ma délelőtt 9-től délután 3 óráig a Budaörsi Mentőállomáson. A felvonulást követően az ’70-es évek mentőmunkájába nyerhettünk bepillantást az OMSZ Mentőmúzeum munkatársainak segítségével, mert úgy az UAZ mentőgépkocsi, mint a korabeli mentőfelszerelések a Markó utcából érkeztek. Műsorvezetőjük Debrődi Gábor múzeumigazgató volt.

A retro mentést követően elérkeztünk a mába, s modern budaörsi mentőkocsikkal végezték az újabb bemutatót. Segítette őket a Katasztrófavédelem, a sérült kivágását az autóból ők végezték. Miután a sérülteket biztonságosan elszállították, felgyújtották a szétvágott roncsot, s megkezdődött a tűzoltás vízzel-habbal. A feketítést követően aztán feltakarították szemetüket.

A rendőrség nem szállt be a kárhely biztosításába, feladatuk csak később következett. A budaörsi kutyások tartottak bemutatót négylábú társaikkal. Előbb fegyelmező, majd őrző-védő gyakorlatok voltak, s a szájkosarat viselő kutyusok sikerrel védték gazdáikat, fogták el a csibészeket. Mint megtudtuk, kiképzésük három hónapos állandó gyakorlást jelent a hét minden napján, s a kiképzett négylábúakkal is télen-nyáron, esőben-hóban, éjjel-nappal kell folyamatosan foglalkozni.

A kemény, bátor kutyákat szelíd kábítószer-kereső társuk követte szájkosár nélkül. Ő sosem csibészezik, nem lehet agresszív, mert emberek között kell dolgoznia. Kiképzése hosszabb, mint az őrző-védőké, szimata tökéletes. Ma sem tévedett, mindkétszer jó választott. Végül ? a bemutató zárásaként ? az egyik járőrkutya póráz és szájkosár nélkül kapta el a táskatolvajt. Összevissza harapdálta a segédet, de nem kell sajnálnunk, mert 30 kilogrammos védőruhája megvédte őt az éles fogaktól.

A bemutatóra és vissza a múlt pénteken a Volánbusznak üzemeltetésre átadott 40-es busszal utaztam a Kelenföldi pályaudvartól. Mint a BKK Sajtóiroda kiadta, újabb budaörsi járatokon szállítják holnaptól vadonatúj buszok az utasokat. A főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalak közül a Budaörsre közlekedő 88-as, 188E, 240E, 940-es és a Törökbálintra járó 972-es éjszakai buszjáraton is új, alacsony-padlós és akadálymentesített járműparkkal veszi át június 15-én vasárnaptól az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. a Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére.

A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek. A mostani ütem során az érintett 88-as, 188E, 240E vonalakon 15 darab szóló MAN A21 Lion?s City autóbusz áll forgalomba, így a budaörsi járatokon, az iskolaszüneti menetrendeket figyelembe véve összesen 32 új autóbusz fog közlekedni. A buszjáratok Újbuda és Kelenföld közlekedésében is jelentős szerepet töltenek be Budapesten. Az agglomerációs vonalakra érkező, összesen 167 darab klimatizált, alacsony-padlós és környezetbarát autóbuszokkal számottevően növekszik a szolgáltatás színvonala az érintett vonalakon.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a pécelin, a solymárin, a pilisborosjenőin, a remeteszőlősin, a nagykovácsin, a gyálin, a kamaraerdein, a diósdin, a budaörsin és a törökbálintin kívül már csak három (szigetszentmiklósi, lakihegyi és budakeszi) agglomerációs járatcsoportot vesz át június végéig ütemezett időpontokban.

Szóljon hozzá!