ZETApress

hírportál

Elaltatták éberségünket

GVHNem igazolt állítások miatt bírságolt a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH megállapította, hogy a Dolce Notte Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Sogni D?oro Ceramica alvásszett elnevezésű termék népszerűsítése során ? tudatta Gondolovics Katalin sajtószóvivő.

A vállalkozás 2012. január 1-je és december 10-e között a Sogni D?oro Ceramica alvásszett népszerűsítése során azt állította, hogy a bio kerámia rostszálakkal átszőtt alvásgarnitúrája az általunk alvás közben kibocsátott hőt infravörös sugarak formájában megőrzi és így a termék alkalmas betegségek megelőzésére, gyógyítására, kezelésére, valamint kedvező hatást gyakorol az emberi egészségre.

A GVH megítélése szerint a vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk jobbítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket, amelyért akár anyagi erejüket meghaladó kiadásokra is hajlandóak. Fontos kiemelni, hogy az olyan fogyasztó, akinek valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival.

A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem igazolta megfelelően, hogy a Sogni D?oro Ceramica alvásszett ténylegesen rendelkezik a terméktájékoztatójában, honlapján, videómegosztó portálon, valamint a Természetgyógyász Magazin 2012. augusztusi számában megjelenő hirdetésekben szereplő hatásokkal. A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy a Dolce Notte Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a hivatal négymillió 547 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, illetve azt a körülményt, hogy a vállalkozás az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozta meg. Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-99/2012.

Szóljon hozzá!