1443 az utasbiztonságért
Négy jegyű telefonszámot kapott a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat: már egy új számon is hívhatók. A 1443-t tárcsázva is kérhető segítség, ha valaki problémát észlel a járművön vagy a megállóban.
A telefonszám hamarosan a BKK-járműveken is megtalálható lesz, továbbá a társaság edukációs kampánnyal is segít az ügyfeleknek eldönteni, hogy mikor melyik szolgálatot kell hívni – tudatta a Budapesti Közlekedési Központ.
Újabb módon értesíthetik a közösségi közlekedést használók a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálatot. A március végétől elérhető, BudapestGO-ba integrált hívás funkció mellett már a 1443-as négy jegyű telefonszámot hívva is kérhetnek segítséget az utasok rendészeti beavatkozást igénylő esetekben. Baleset, személy- vagy vagyonépséget veszélyeztető helyzetekben azonban továbbra is a 112-t kell hívnia az utasoknak, és jelezni a problémát a járművezetőnek.
Nőhet az utasok biztonságérzete
A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat rendszerében az egyes szervek közösen és összehangoltan dolgoznak. A közös 24 órás diszpécserszolgálatnak kiemelt szerepe van a munkatársak hatékony vezénylésében, a fellépést igénylő helyzetekben a lehető legközelebbi egységtől érkezik a segítség. Az utasbiztonsági szolgálat rendszerében dolgozó munkatársak (közterület-felügyelők, személy- és vagyonőrök) az egyszerűbb azonosíthatóság érdekében közös formaruhában, azaz egyforma láthatósági sárga mellényben végzik a tevékenységüket.
A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat most már kétféleképpen is értesíthető. A BudapestGO kezdőképernyőjéről először a Továbbiak, majd a Segíthetünk? menüpontra kattintva lehet kiválasztani, hogy balesetről, vészhelyzetről (agresszió, vandalizmus), vagy rendészeti beavatkozást igénylő helyzetről (kéregetés, szennyezett ruházatú vagy ittas, bódult személy stb.) van-e szó. Előbbi esetben a 112-t, utóbbiban pedig az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát lehet hívni a BudapestGO-ban.
Ha valakinek nincs applikációja vagy nem használ okostelefont, akkor augusztustól az 1443-as telefonszámot közvetlenül tárcsázva is kérhet segítséget rendészeti beavatkozást igénylő helyzetekben. Ez esetben a hívás szintén a 24 órás diszpécserszolgálatához fut be.
A telefonszám a BKK-járműveken is hamarosan megjelenik, továbbá a társaság edukációs kampány keretében március óta járműveken, megállóban elhelyezett plakátokon, valamint a vállalat közösségimédia-felületein is edukációs tartalmakkal is segíti az ügyfeleket abban, hogy mely esetben mely szolgálat segítségét lehet kérni.
Szociális segítségnyújtás és gondoskodás
A közös irányítású Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat nemcsak az ügyfelek biztonságérzetének és utazáskomfortjának javításáért felel, hanem az utazási feltételek megsértése miatt az utazásból kizárt, szociálisan nehéz helyzetben lévő embereknek is segítséget nyújt a hajléktalanok ellátását végző fővárosi, valamint civil szervezetekkel együttműködésben. Amennyiben az utasbiztonsági szolgálat munkatársai szociálisan rászoruló emberrel kapcsolatban intézkednek, gondoskodnak az illető további ellátásáról a főváros hajléktalanellátó intézményének, a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei (BMSZKI), illetve a szerződéses civil partnerek – Menhely Alapítvány, Máltai Szeretetszolgálat, Oltalom Alapítvány – munkatársainak bevonásával.
