ZETApress

hírportál

Félidő a felújításon

Augusztus 25-én hétfőn kezdődött a Keleti pályaudvar pályahálózatának felújítása, azóta a személyszállító vonatok helyét átmenetileg pályafenntartó- és munkagépek, vasút-üzemi járművek és több száz szakember vette át. A délutáni sajtóbejáráson a MÁV ágyazatrostáló gépét is láthattuk munka közben.

Szilágyi Tibor, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. fejlesztési és beruházási főigazgatója 13:30-tól 14:30-ig vezetett minket a Keleti pályaudvar Kerepesi út felőli 13. vágányától a munkaterület mintegy 1 km-es hosszán. Az augusztus 13-ai sajtótájékoztatón vele is találkoztunk a Lotz-teremben.

A felújítás költsége 4,4 milliárd forint. A munkálatok során 15 kilométernyi felsővezetéket cserélnek ki, amelyből eddig körülbelül 6,5 km készült el. A cserére azért van szükség, mert a jelenlegi felsővezetéki hosszlánc már a ’90-es évekből származik. A talpfák cseréje szintén fontos része a felújításnak. A munkások a peronok mellett dolgoznak, és fúrás közben folyamatosan vizet locsolnak a talpfákra, hogy elkerüljék az olajjal átitatott darabok izzását és füstölését – mondta el a főigazgató.

A felújítás jelentős része a tároló, mosó, fenntartó és üzemeltető területen folyik, ami kb. 1 km-re található a peronoktól. A peronok mellett szintén zajlik a munka, ahol az aszfaltot javítják, hogy csökkentsék a kiálló felületek számát. Az új kitérők javítása folyamatos, egyesekben csupán a hajtóművet cserélik, míg másokat teljes egészében felújítanak. Jelenleg a kitérők állapota miatt 20 km/órás sebességkorlátozást írnak elő, azonban szeretnék, hogy a vonatok a pályaudvaron kívül akár 80 km/órás sebességre is kapcsolhassanak!

A vágányokat tartó zúzottkő cseréje is folyamatban van, amit a speciális ágyazatrostáló géppel végeznek. A vágányok stabilitását biztosító zúzottkő mennyiségét több ezer tonnával kell kicserélni, hogy elkerüljék a sínek süllyedését és az állandó víz-visszatartást. A munkálatok jelenleg napi 250-400 munkás részvételével éjjel-nappal zajlanak, a felújítás a tervek szerint halad és szeptember 20-án szombatra befejeződik – ígérte a főigazgató. A pályaudvar addig zárva tart (minket a Kerepesi út felől engedtek be a biztonsági őrök), a közlekedés a Kőbánya-felsői és más átszállási pontokról történik a vidéki végpontok: Győr, Pécs, Hatvan, Miskolc és Békéscsaba felé.

Szóljon hozzá!