ZETApress

hírportál

Megújuló Keleti

Folytatódik a Keleti pályaudvar pályahálózatának felújítása, ezért augusztus 25-e és szeptember 20-a között négy hétre lezárják a központi pályaudvart – ismertette a MÁV Zrt. vezérigazgatója a felújítási munkákról és az ezzel járó változásokról tartott 14 órai sajtótájékoztatón a Lotz-teremben. Fotóink Egressy Rita felvételei.

A lezárás idején olyan infrastrukturális elemeket újítanak fel, javítanak, cserélnek, amelyek lassították, korlátozták a forgalmat. A Keleti-programban a következő négy hétben 4,5 milliárd forint értékű beavatkozást végeznek a vasúti infrastruktúrában. A Keleti pályaudvar a vasúti személyszállításban fontos szerepet tölt be, tavaly már a közlekedésbiztonság érdekében több beavatkozást is elvégezték, de a munka oroszlánrésze most következik. A vágányzár idejét azért időzítették augusztus 25-e hétfő és szeptember 20-a szombat közé, mert a nyár vége és az ősz eleje közötti időszak a legkevesebb utassérelemmel járó időpont lehet.

A Keleti pályaudvar a nyári időszakban rendkívül forgalmas, a nyár végén a turisztikai forgalom csökken, az ősz elején pedig a hivatásforgalom még nem teljes körűen működik – fejtette ki Hegyi Zsolt hozzátéve, hogy erre az időszakra olyan forgalmi rendet alakítanak ki, amely az érdeksérelmet, a többlet utazási időt, a kényelmetlenséget leginkább mérsékelni tudja. Magyarországon – de a legtöbb európai uniós országban is – a vasút-fejlesztés az elmúlt években leginkább uniós forrásokra alapozódott, ezért az uniós források felfüggesztése súlyosan érinti a vasúti szektort. Alternatív forrásokat kell most bevonni, a rendelkezésre álló erőforrásokat pedig a folyamatok átszervezésével hatékonyabban kell felhasználni. A MÁV-csoport ezekben az években mindkét eszközzel igyekszik élni. A MÁV-vezér reméli, hogy a Keleti-program fordulópont, és egy új fejezet kezdete lehet a magyar vasúti közlekedésben, a kényszerű vágányzárak korszakát felválthatja a pálya fejlesztését lehetővé tevő, tervezettek időszaka!

A MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója ismertette, hogy a zárás idejére a Keleti pályaudvar helyett a nyugat-magyarországi érintett járatoknál Kelenföld, a kelet-magyarországiaknál Kőbánya-felső és Kőbánya-Kispest állomások lesznek a végállomások, ahonnan átszállással tovább lehet utazni. A nemzetközi vonatok a Keleti helyett a Nyugatiba érkeznek. Az átszállási pontokat úgy alakították ki, hogy rendelkezzenek kötött pályás kapcsolattal, illetve sűrűn közlekedő autóbuszos szolgáltatást is biztosítanak. Az átszállási pontokon megerősítik az utastájékoztatást. Kiemelt átszállópont lesz Kőbánya-felső, ahonnan a Puskás Ferenc Stadion metróhoz csúcsidőben percenként indulnak buszok és csúcsidőben 4 percenként jár majd a Blaha Lujza térre a 37-es és a 37A villamos.

A Keleti pályaudvar lezárása naponta több tízezer utazást érint, mindenkinek lehetőséget biztosítanak arra, hogy lehetőleg egy átszállással tovább tudjon utazni, ebben a Budapesti Közlekedési Központtal is együttműködnek és a vasúti jegyeket az érintett BKK-járatokon elfogadják – tájékoztatott Kormányos László arra kérve az érintett utasokat, hogy időben tervezzék meg az utazásukat és hosszabb eljutási idővel számoljanak. Részletekről idekattintva tájékozódhatunk és interaktív térkép is segít az utazás megtervezésében.

Szilágyi Tibor, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. fejlesztési és beruházási főigazgatója részletezte a felújítási munkát. Egyebek közt kitért arra, hogy a komplex felújítási program 52 kitérőt érint, 15 kilométeren szabályozást hajtanak végre, 4 kilométeren sínszálat, 15 kilométeren felsővezetéket cserélnek. Cél, hogy a lassú-jeleket levegyék a pályaudvarhoz tartozó vasúti hálózatról, és javuljon a közlekedés biztonsága. Az erőforrást a Keleti pályaudvari munkákra koncentrálják, 9-11 építőbrigád is dolgozik majd a területen, és technológiai alvállalkozókat is bevonnak a munkába.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. A BKK segít a MÁV-nak | ZETApress

Szóljon hozzá!