ZETApress

hírportál

Hétvégi szárnyalás

Földön, vízen és levegőben is szárnyra kap a főváros. A hétvégén Budapestre érkezik a Red Bull Air Race világbajnokság ? derült ki sajtótájékoztatójukon. Visszatér klasszikus állomására, Budapestre a Red Bull Air Race világbajnokság. Fotóink Pálfi Balázs felvételei.

A magyar futamot az impozáns helyszín mellett a verseny állása is izgalmassá teszi, hiszen a szezon közepét jelző állomáson ugyanis még bármi megtörténhet ? beszélt többek között erről is a tabellát holtversenyben vezető Michael Goulian pilóta, Clemens Jaeger versenyigazgató és a sportág keresztapjaként is ismert Besenyei Péter. Budapest a nyolc állomásos sorozat felét jelzi, így minden pilóta számára kritikus futam ? a hétvégén várhatóan több tízezer néző tekintete szegeződik majd az ausztrál Matt Hallra és az amerikai Michael Goulianre, akik 36-36 ponttal holtversenyben állnak a pontverseny első helyén.

? Egyszerűnek tűnhet a helyzetünk, hiszen nyilván a győzelem a cél, de nem görcsölhetünk rá, különben a stressz elviszi az egész futamot. Amellett, hogy mindent beleadok, nyugodt repülésre készülök ? fogalmazott Goulian. A sajtótájékoztatón elsők között lehetett kipróbálni ki a Google és a Red Bull Air Race virtuális valóságra épülő repülési élményét, ahol egy virtuális pilótafülkében ülők különböző szögekből és nézőpontokból is bepillantást nyerhettek a versenybe. ? A G-erő hatásait leszámítva teljesen valósághű az élmény, hiszen a program azokra az adatokra épít, amit mi már a valóságban lerepültünk. Jelenleg is több számítógépes elemet használunk a felkészülésnél, de ki tudja, mit tartogat még számunkra a technológia jövője ? tette hozzá az amerikai pilóta.

? A budapesti helyszín szervezési szempontból is egyedi és ikonikus. Ugyan nem ez az egyetlen víz feletti futam, a Duna mégis más ? egy nagyon fontos hajózási útvonal, így nem zárhatjuk le a verseny teljes idejére. Mindennap újra és újra fel kell állítanunk a pályát, majd a lehető leghamarabb le is kell azt bontanunk. Míg Abu-Dzabiban nyolc nap alatt, kilenc ember és három hajó dolgozik ezen, Magyarországon 54 perc alatt, 32 hajóval teszi ezt meg 85 ember, a futamok után pedig 30 perc alatt vissza is állítanak mindent a hétköznapi formába ? mesélte Clemens Jaeger, a Red Bull Air Race versenyigazgatója, aki szerint a magyar pálya felállítása legalább akkora kihívás, mint maga a verseny.

? Annak idején egy hatfős csapattal dolgoztuk ki a verseny koncepcióját, azzal a céllal, hogy egy olyan sportágat alkossunk meg, amelyben a sebességen túl a pontosság és az ügyesség is főszerepet játszik ? osztotta meg a sportág keresztapjaként ismert Besenyei Péter a budapesti verseny történetéről néhány részletet. ? Az első versenyt a tököli reptéren rendezték meg, de a következő évben már a Duna fölött zajlottak a küzdelmek. Az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a versenyzők a rajthoz érkezve átrepültek a Lánchíd alatt. Emlékszem, a tököli reptéren, szalagokból állítottunk fel egy gyakorlópályát a pilótáknak, hogy a távokat és magasságokat begyakorolhassák. Nem arról van szó, hogy egy tapasztalt pilóta ne tudna átrepülni pontosan azon a magasságon, amelyen akar, de mégiscsak szokatlan volt, hogy egy nagy vasdarab felé kellett repülni, alattuk pedig a víz jelentett extra kihívást ? mesélte a magyar műrepülő világbajnok.

Műrepülő legendánk június 23-án szombaton 14:40-től, 24-én vasárnap pedig 11:40-től tart bemutatót a Duna felett, ám a versenyhétvégén nemcsak a sportág szerelmeseinek lesz érdemes kilátogatni a rakpartra, ugyanis változatos programokra lehet számítani a szárazföldön is: többek között E-gaming sarok, közösségi futás, a Gravity Academy és a freestyle focisok őrületes show-ja. A Dunán bárki SUP-ra pattanhat, de Szóláth Szebasztián wakeboard bemutatója is szórakoztatja majd a kilátogatókat.

Szóljon hozzá!