ZETApress

hírportál

Megállapodtak az 50. Kékszalagról

Magyar Vitorlás SzövetségEurópa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenye, a Kékszalag idén jubilál: 50. alkalommal dördül el a startpisztoly július 26-án csütörtökön. A versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség és a névadó szponzor, az Erste Bank aláírta ma a verseny támogatásáról szóló szándéknyilatkozatot.

Szándéknyilatkozatot írt alá a Budapest Boat Show-n délelőtt dr. Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke és Cselovszki Róbert, az Erste Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Tőkepiaci Üzletág vezetője a jubileumi, 50. Kékszalag vitorlásverseny támogatásáról. A partnerség keretében ? ahogy az elmúlt években is ? az Erste Bank lesz a verseny névadó szponzora. Az Erste nemcsak a Kékszalagnak, hanem a gyerekeknek szóló Kékpántlika versenynek is a fő támogatója.

? Évek óta kiváló az együttműködés az Erstével, a bank az idén is jelentős támogatással segíti Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenyét. Ez az együttműködés is hozzájárulhat ahhoz, hogy egy újabb rekord szülessen a versenyen. A szövetség reméli, hogy megdől az eddig nevezési rekord és több mint 600 hajó rajtol majd el július 26-án a Balatonfüredről ? közölte dr. Kollár Lajos, a Szövetség elnöke. ? Az Erste kiemelten kezeli a Kékszalagot és a gyerekek miatt természetesen a Kékpántlikát is. Nem pusztán támogatásról van szó, hiszen a vitorlázás felöleli mindazt, amit az Erste pénzügyi szolgáltatóként képvisel: a hagyományőrzést és az innovatív megoldásokat egyaránt ? mondta Cselovszki Róbert, az Erste Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj szervezése már most elkezdődött. A Magyar Vitorlás Szövetség és az Erste Bank egyaránt elkötelezett amellett, hogy a jubileumi esemény minden induló vagy versenyt követő számára különleges élmény legyen. A cél, hogy minél szélesebb közönség számára közel hozzák a vitorlázás élményét és a Kékszalag a parton lévők számára is ünnep lehessen. Fontos az is, hogy a jubileumi esemény méltó módon mutassa be a Kékszalag szellemiségét, a tradíció és az innováció egymás mellett élését, ami mindig a fejlődés motorja lesz a versenyen.

Az első Kékszalagra 1934-ben került sor. A verseny Balatonfüredről indul, majd a Balatonkenese, Siófok és Keszthely előtt elhelyezett bóják megkerülésével térnek vissza a csapatok Balatonfüredre. A versenytáv légvonalban 155 kilométer. A Magyar Vitorlás Szövetség és az Erste egyaránt rekordra számít, ami több mint 600 nevezőt jelentene! ? tudatta Rápolthy Edit, a Szövetség kommunikációs vezetője.

A Magyar Vitorlás Szövetség

Az 1929-ben alakult Magyar Vitorlás Szövetség a tagegyesületek szervezete, az egyes vitorlázók egyesületi tagságukon keresztül válnak a sportág részévé. A szövetségnek közel A szövetségnek 140 tagszervezete van, amelyen belül közel négyezer engedéllyel rendelkező sportoló versenyez. Magyarország tavain a tagegyesületek évente összesen több mint kétszáz vitorlás versenyt rendeznek. A versenyzők 50-55 különböző kategóriában, hajóosztályokban mérkőzhetnek az országos bajnoki címekért. A magyar vitorlázás aktívan kapcsolódik a nemzetközi versenyélethez is. A Balatonon évente négy-hat alkalommal kerül sor különféle hajóosztályokban világ- és Európa-bajnokságokra, Európa Kupa futamokra.

Szóljon hozzá!