ZETApress

hírportál

Pech nem volt peches

Nem változott az élmezőny sorrendje az Európa Kupában. A 20. Nemzetközi Michelin-Budapest Rallye-n a versenyt a cseh Pech Václav-Uhel Petr páros nyerte. Második a Trojan Karel-Rihak Petr, harmadik az Arazim Vaclav-Gál Julius páros lett. Mint tegnap megírtuk, a 20. Nemzetközi-Michelin Budapest Rallye szombati napjának végén az Európa Kupát vezető Bútor Róbert visszalépett. A cseh fiúk iránti sportszerűségre hivatkozott, és arra, hogy a Hungaroring nem éppen a szíve csücske.

Hasonlóan tett a hazaiak közül 32 versenyzőpáros is, többek között Elek István, Matics Mihály és ASI is. Így történhetett meg az, hogy ma reggelre virradóra az élbolyban autózó cseh nemzetiségű Pech, Trojan és Arazim birtokolja a dobogós helyeket. A 14. gyorsasági szakasz után az egymással jókedvűen beszélgető versenyzők a nyelvi nehézségeik ellenére, kézzel-lábbal mutogatva elmagyarázták, hogy minden nagyon jó, minden nagyon élvezetes, s mindannyian nagyon barátságosak!

A Kossuth téri célba mindössze 14-en érkeztek délután 2 óra után. A Rallye-2 mezőnye be sem jött a fővárosba, mert a harmadik hungaroringi körözés után kinn maradtak Mogyoródon. Az OB mezőnyének is ott végződött tegnap éjjel a verseny, így a budapesti jelzőt a hétvégi futamra nehéz is elképzelni. A pénteki városligeti prológ nem számított az eredménybe, a szombati háromszor három gyorsasági szakasz Nógrád megyében zajlott, míg a napzáró két hungaroringi kört Mogyoródon tették meg. Csak a szervezést végző budapesti orvosegyetem és a támogató Fővárosi Önkormányzat kapcsolja az eseményt a fővároshoz.

Névváltozás a gyárban és a versenynaptárban

A Budapest Rallye 1984-ben indult. Korábban Cordatic Rallye volt, később Taurus Rallye lett, s a gumigyár privatizációja óta hívják Michelin-nek. Attól függ az elnevezés, hogyan hívják a támogató gumigyárat. Közben három év is kimaradt a BPR életéből, de sikerült újraindítani a népszerű nyári futamot. Még mindig jobban jártak, mint a megboldogult Salgó Rallye, mely a kilencvenes évek közepén kiszenvedett. Kár pedig, mert szezonnyitóként április elején mindig kiemelt esemény volt a nógrádi megyeszékhelyen. Félő, hogy az Esztergom Rallye is hasonló sorsra jut, mert az idén már csak a Rallye-2 versenyzett náluk. A BPR mezőnye most a korábbi Salgó Rallye útvonalán futott, de ettől még nem érezték azt magukénak a nógrádiak.

Nosztalgiázásunk után térjünk vissza a győzteshez. Továbbra sem volt semmi problémánk az autóval, a mai nap végig mi voltunk az éllovasok, nyilatkozta a cseh versenyző. Egyedül a 14. és a 17. gyorsasági szakaszon ingott meg kicsit az egyenletes teljesítményünk. Előbbin a hatodikok, utóbbin a negyedikek lettünk, de a többi gyorson többnyire tudtunk nyerni. Ezek a kilengések is csak azért voltak, mert tudtam, hogy felesleges túlhajtani az autót, inkább a biztonságos autózásra mentünk. Tudtuk, hogy ha nem hibázunk nagyot, a mögöttünk álló Trojanék sehogy sem tudnak minket megelőzni. Örülök, hogy nyertünk, de annak is, hogy vége van, mert ez a körözés nem nekem való.

Szóljon hozzá!