ZETApress

hírportál

Coop-csoport: stabilan az élmezőnyben

Immár harmadik alkalommal startoltak a Coop Rallye versenyzői A minőségi magyar termékekért ügyességi autóversenyen. A Co-op Hungary Zrt. 2006-ban indított, hagyományteremtő kezdeményezése minden téren oly sikeres volt, hogy a folytatás nem maradhatott el. Az idei, harmadik országos autóversenyen a szakma és a média képviselői 70 autóval rajtolnak ? tudtuk meg a Hotel kempinskibeli sajtótájékoztatón.

A versenyen részt vesz Kemény Dénes, a háromszoros olimpiai bajnok vízilabda csapat szövetségi kapitánya, illetve Sirman Ferenc, az FVM szakállamtitkára. Az esemény társszervezője és kiemelt médiapartnere a Progresszív Magazin. A rallye szakmai tanácsadója Ferjáncz Attila, az esemény kommunikációs partnere a Sky Marketing Kft. és a BusinessPlus Consulting Kft.

A gyengülő fogyasztási kedv ellenére is tíz százalék feletti forgalombővülést produkált a Coop kiskereskedelmi bolthálózat, amellyel a cég erősítette a piaci pozícióját ? derült ki a hálózat sajtótájékoztatóján, ahol a cég vezetői és Gráf József földművelésügyi miniszter a csütörtök-pénteki Coop Rallyról beszélt. Harmadik alkalommal rajtolt a Coop Rallye a minőségi magyar élelmiszerekért. A másodikról ? miként az elsőről is ? mi is beszámoltunk.

Mindegyik uniós tagország kiemelt figyelmet fordít saját élelmiszer iparára és a termelők belső piacokon történő értékesítésére ? mondta Gráf József földművelésügyi miniszter a sajtókonferencián. Az eseményt szívesen támogatja a minisztérium, hiszen a tárcának is fontos, hogy a magyar termelők és beszállítók olyan kiskereskedelmi lánccal fűzzék szorosabbra a kapcsolatukat, amelynek polcain 90-95 százalékban Magyarországon előállított termékek sorakoznak. A verseny kiváló eszköz a kiváló minőségű és biztonságos magyar élelmiszerek és a fogyasztók figyelem felkeltésére.

A sajtótájékoztatón Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. elnöke kiemelte, számukra azért fontos az immár hagyománnyá vált Coop Rallye, mert az üzlet hálózat külön figyelmet fordít a magyar beszállítóira. A Coop lánc 32 ezer munkavállalónak ad munkalehetőséget és 700 kis-, illetve közepes vállalat a tulajdonosa. A cég lokálpatrióta üzletszervezését a Coop Rallye is erősíti. Csepeli Lajos külön kiemelte, hogy a verseny mára olyan sikeressé vált, hogy 71 autó indul. A három évvel ezelőtti versenyen még csak valamivel több, mint harminc csapat nevezett a versenyre, tavaly pedig a létszám ötven fölé nőtt.

Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója, a sajtótájékoztatón a csoport gazdasági eredményeit emelte ki. A kiskereskedelmi hálózat tavaly több mint háromezer egységgel 440 milliárd forint összforgalmat ért el, amely tízszázalékos növekedésnek felelet meg a korábbi évhez képest. Murányi kiemelte, hogy a csökkenő vásárlási kedv ellenére a társaság 2008 első felében is megtartotta előkelő helyét a piacon, több nemzetközi láncot maga mögé utasítva, a teljes hálózatot tekintve mintegy 11,5 százalékos növekedésre tett szert. A forgalom bővülés mögött elsősorban a fogyasztói kosár értékének növekedése áll, de Murányi hangsúlyozta a jelenlegi gazdasági helyzetben a növekedéshez erőteljesen hozzájárult, az inflációs hatás, amely az élelmiszereknél hatványozottan jelent meg.

Emellett a növekedésben szerepet játszott az, hogy a Coop hálózat több sikeres akvizíciót hajtott végre az élelmiszerkereskedelemben. Murányi kiemelte, hogy a cég a legutóbbi igazgatósági ülésén döntött egy újabb saját márkás termékcsoport bevezetéséről. Ez követi a vásárlói igényeket, s támogatja az egészséges életmódot követő fogyasztók vásárlási szokásait. A Coop egyébként sem áll rosszul a saját márkákat tekintve, a piacon mért összes kiskereskedelmi saját márkás forgalomból a cég stabilan 2,6 százalék körüli piacrészesedéssel bír.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. ZETApress » Közös célért versenyeztek

Szóljon hozzá!