ZETApress

hírportál

Kígyómarás Afrikában

Áramszünet, kígyómarás és varacskos disznók. A Nikolo Kobe Nemzeti Parkban tölti az éjszakát a Budapest?Bamako Rallye mezőnye. A szokásos beach party és a nouakchotti pihenőnap után újabb kemény etappal folytatódott a verseny ? tudtuk meg Kónya Ritától.

Reggel 5-kor még koromsötétben indultak délfelé, Szenegál irányába az indulók. Ez volt az első alkalom a futam történetében, hogy Szenegálba lépett a mezőny. A feszült mauritáni biztonsági helyzet miatt a szervezők már előre lerövidítették a maurtiáni tartózkodást.

Hosszú, 140 kilométeres poros földúton kellett eljutni az újonnan épülő diamai hídhoz, amely a Szenegál-folyó fölött köti össze a két országot. Több csapat a szervezői intés ellenére a verseny nem hivatalos határátkelőjéhez, Rosso felé vette az irányt. A folyón való átkompolás után a vámosok nem voltak hajlandók beengedni az 5 évnél idősebb autókat annak ellenére, hogy mindenkinek megvolt a megfelelő engedélye.

A helyiek elmondása szerint többek között a Zastavás csapatot is visszaúsztatták Mauritániába. A műszaki gondokkal küzdő adomány mentőkocsi is itt tért át Villám Gézával a fedélzetén. ? Nem kapta meg a vámhivatal Dakarból a minisztériumi engedélyeket, és tegnap el sem lehetett faxolni, mert áramszünet volt ? mondta a futam alapítója. Arra a kérdésre, hogy mikor lesz áram, a zord vámparancsnok csak annyit válaszolt, ?talán holnap?. A Maliba haladó adomány mentőt kora ellenére beengedték, mert az a Nyugat-afrikai Gazdasági Közösség egyik felségjele alatt halad.

A versenyzők Maurtánia déli nedves, mocsaras tájain óriásgyíkok és varacskos-disznók közt verték a port. A helyi élővilággal szorosabb kontaktusba csak Pityu A Törpe került, aki több kellemetlen órát is okozott ezzel csapat mentő stábjának. Pityu, aki nemcsak a világ legkisebb embere, de önjelölt kígyóbűvölő és idomár is, egy közel három méter hosszú, be nem azonosított kígyót próbált elkapni a szavannán. A kígyó többször megmarta a 65 centiméter magas cirkuszi artistát. Gyurkó Gábor fényképek, szemtanúk és egy budapesti mérges kígyószakértő segítségével próbálta beazonosítani a veszedelmes hüllőt.

Egy helyi gyógyszertárban az összes létező kígyószérumot felvásárolták. ? Az itt élő kígyófajok jelentős része mérges. Pityunak 3 a 24-hez volt az esélye, hogy túléli a kalandot ? mondta a Bamakon hatodik éve a mentőcsapatot vezető Gyurkó Gábor. ? Értek a kígyókhoz. Ez egy óriás anakonda volt. Lebirkózom én ezt gond nélkül ? mondta a szerencsétlenül járt artista órákkal az eset után. Pityu őrangyalai nagyon figyeltek a kisemberre tegnap. A kígyó mindössze egy termetesebb homoki vipera volt es nem bizonyult halálosnak. Pityu az utolsó helyen tovább folytatja a versenyt.

A nap másik ijedtségét Villám Géza okozta, aki az országút jobb oldalán szabálytanul várakozó Toyota Avensis oldalát kis híján lebontotta. Balról jött egy kamion, jobbról a Toyota várakozott. ? Jobb döntésnek tartottam a Toyotát megkarcolni, mint az adományként idáig lehozott mentőt totálkárosra törni ? mondta Villám Géza. A betétlapcsere és a rendőrségi jegyzőkönyv-felvétel több mint 3 órát vett el az amúgy is feszes versenynapból. Személyi sérülés nem történt.

Tegnap a Nouakchott-ban vásárolt rossz minőségű üzemanyag rengeteg autónak komoly problémát okozott. A sivatagi városban a benzin sajnos a szokásosnál is több homokot is tartalmaz. Profi sivatagi rallyk ezért csak a futam saját üzemanyagát engedélyezik a résztvevőknek, a fapados Dakaron ilyen lehetőség nincs.

Tegnap elbúcsúztak a résztvevők a Szaharától, és füves, fás, bokros szavannai tájakon autóztak tovább. ? Hihetetlenül szép volt a mai nap ? nyilatkozta Badár Sándor, aki már este 10-kor beért a Dakar melletti célba. Az 565 km-es Nouakchott?Dakar etap a legendás Rózsaszín-tó partján ért véget. Itt a résztvevőknek egy újabb, eddig nem látott kihívással kellett megküzdeni, több száz szuvenírárus rohanta meg a tábort, és ?hello my friend, good price? jelmondatokkal molesztálták a résztvevőket kora hajnalig. ? Ez rosszabb volt, mint bármilyen terrorveszély ? mondta az angol J.J Lawson. A zaklatás a reggel 6 órás eligazítás során, és azt követően is folytatódott.

A Szahara a Rózsaszín-tó melletti dűnerendszerrel már végleg elbúcsúzott a Budapest?Bamakótól. ? Régi gyerekkori álmom válik valóra, hogy a Rózsaszín-tó partján autózhatok ? mondta az élen álló Turjányi János. A Dakar minden évben itt ért véget 11 km hosszú speciál szakasszal. Ez a tereprallye versenyzők egyfajta Mekkája.

Bár a Budapest?Bamako már lélekben búcsút intett a norvég Final Journey csapatnak, de mindenki legnagyobb meglepetésére ma pirkadatkor elegánsan begördült a táborhelyre a Cadillac koporsószállító jármű. A fiúk mit sem vesztettek eleganciájukból, öltönyben és cilinderben folytatják bizarr útjukat Bamakóig. ? Azt hittük, hogy soha nem érjük be a mezőnyt. Hárman felváltva megállás nélkül vezettük Agadirtól, az egyikünk mindig a koporsó helyén aludt hátul az autóban ? mondta Mikal Gule.

A versenyzők foggal-körömmel küzdenek, a 40 versenycsapatból tegnap 26 ért be a célba és adta le a versenylapját. ? Az idei évben sokkal kevesebb a lemorzsolódás és sokkal felkészültebbek a versenyzők, mint eddig bármikor ? mondta Dr. Hegedűs Vera versenybíró. ? Úgy gondoltam, hogy a Bamakónak nincs nagy sportértéke, de ezt a nézetemet már 100%-osan felülbíráltam ? mondta az extrém futamról Kőváry Barna, aki már eddig is jó pár kilót leadott a verseny alatt.

Nem hivatalos eredmények szerint az első 5 helyen nincs változás, az élbolyban a küzdelem továbbra is ádáz. A csapatoknak több faluban ki kellett szállni, és a helyiekkel kellett kommunikálni, hogy a navigációs feladatokat teljesíteni tudják. Este a Nikolo Kobe Nemzeti Parkban ért véget az etap. A varacskos disznókra és a majomhordákra kellett nagyon odafigyelniük a résztvevőknek.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Szenzációs finis | ZETApress

Szóljon hozzá!