ZETApress

hírportál

Talma Biotán

A Bimota gyár jóvoltából Talmácsi Gábornak hétfőn lehetősége nyílt kipróbálni Moto2-es versenygépüket. Az első félórában a lábtartók, a fék- és váltókar, valamint az ülés beállítására került sor, majd amikor már a motor kényelmes érzetet szolgáltatott, megkezdődött a komolyabb körözés.

Gábor érezte, hogy az első futóművel problémák vannak, így visszament a boxba. A Bimota gyár szerelői villámgyorsan kicserélték a futóművet és folytatódott a motorozás. Mivel ezek a motorpróbák nem minősültek hivatalos tesztnek, így a motorokban saját erőforrást használtak a csapatok, melyek között jelentős lóerő különbségek mutatkoztak. De ez a nap nem arról szólt, hogy ki a gyorsabb, így igazából senkit sem foglalkoztattak a köridők ? tudatta a Faster Management.

49 kört teljesített a magyar versenyző, mindez pedig lehetővé tette, hogy összehasonlítsa az általa a vébén használt vázzal a Bimota viselkedését. A pilóták délután kettőig tudtak értékelhető köröket motorozni, mert utána akkora szél kerekedett, hogy csak a legbátrabbak ültek újra motorra. Talmácsi Gábor a bátrak közé tartozott és számos alkatrészt kipróbált és elmondta, hogy mit tapasztalt, aminek a gyár képviselői nagyon örültek és kifejezetten kíváncsiak voltak a magyar világbajnok véleményére.

A Suter motor próbája most ugyan elmaradt ? mivel pont a legnagyobb munka kellős közepén érkeztek meg az illetékesek a Bimota boxába és jelezték, hogy szeretettel várják Gábort hozzájuk, aki akkor nem tudott menni ?, de a tervek szerint hamarosan pótolják.

A nap végén mind a Bimota csapata, mind Talmácsi Gábor elégedetten összegezte a közös munkát. A gyár mérnökei nagyon sok adattal indultak útnak, Talmácsi pedig újabb tapasztalatokkal gazdagodott és motorozott egy jót. Tét nélkül, de motorversenyző módjára.

Azt kell, hogy mondjam egyáltalán nem rossz gép, bár elsőre kicsit ?zömök? motornak tűnik kívülről. Ami drasztikusan más az FTR-hez képest, hogy a hátsó kerék tapadása már-már annyira jó, hogy sok. Kanyar közben teli gázzal tudtam menni, nem sodródtam ki, de azért ez a véglet sem tökéletes, úgy hogy hosszabbítottunk a hátsó lengővillán, ami által ideális lett a hátsó kerék tapadás. Amiben még különbség tapasztalható, hogy sokkal stabilabb a gép fékezéskor. Kellemes csalódás volt vezetni a Bimotát, ami külsőleg lehet, hogy nem éppen egy kezesbárány benyomását kelti, mégis meglepően kezelhető, ami egyáltalán nem hátrány, ha egy versenymotorról beszélünk. A Suter motor kipróbálása ma ugyan elmaradt, volt némi káosz és szervezetlenség a nap folyamán, de a tervek szerint a közeljövőben pótoljuk majd, amire szintén nagyon kíváncsi vagyok ? nyilatkozata Talmácsi Gábor.

Szóljon hozzá!