ZETApress

hírportál

Remek átlag a rallye-n

240 km-en 3,03 liter átlagfogyasztás. Ezekkel az adatokkal nyerte meg az I. Budapest ÖKO-Rallyet a Toyota Prius, amely csak másodikként ért célba, de a legkevésbé károsította a környezetet, adta hírül a Navigátor Médiaügynökség.

Délelőtt 11 órakor a szlalom pályán kezdődött a verseny a Lurdy Ház parkolójában. Mivel a fogyasztás alapján kerültek értékelésre az autók, ezen a pályán még nagyon óvatosan kerülgették a bójákat, de az Egér úton már teljes gázt nyomtak. A két Ford Focus közül az egyiken azt tesztelték, hogy lassabb tempóban mennyit fogyaszt, a másikkal pedig mindig kicsivel a megengedett sebesség felett haladtak.

Az E85 Motorsort Egyesület három teljesen hagyományos autója közül mindegyikbe bioetanolos E85-öt tankoltak. Olyan üzemanyagot, amellyel a XII. Magyar Borok Útja Rallye mezőnye is indul majd pénteken. A kocka Lada, a Suzuki Swift és a 37 éves Fiat 500-as végig együtt haladt az útvonalon, bár a kanyarokban és az emelkedőkben a kis fekete Fiat általában lemaradt. Ez a legújabb tesztautója egyébként az egyesületnek, mindössze két napja használ bioetanolt, de a Ladával például már több, mint több ezer kilométert tettek meg problémamentesen.

Az útvonal a hagyományos rallye-pályákon vezetett végig. Szomor után Táton, majd Lábatlannál volt egy-egy ellenőrző pont, amelyet érinteni kellett, és itt mindig felírták az aktuális kilométeróra-állást. A versenyzők összesen 240 kilométert tettek meg a rajt és a cél között, így közel öt órába telt, amíg újra visszaértek Budapestre. A beérkezés után a szénmonoxid- és széndioxid-kibocsátást mérték meg, majd megnézték, hogy hány liter üzemanyag fogyott. Az így kialakult sorrend alapján a Toyota Prius nyerte a versenyt, amely 3,03 liter benzint fogyasztott átlagban. A második a Suzuki Swift lett, mivel összesen 11,5 liter bioetanol fogyott el az össztávon, ami 4,82 literes átlagfogyasztást jelent. A harmadik nagy meglepetésre a közönség kedvence, a veterán Fiat 500-as lett, 5,47-es átlagfogyasztással!

Az I. Budapest ÖKO-Rallye mindenképpen fontos lépés volt a környezettudatosabb autóversenyzés felé ? amely a fő célja a Környezetbarát Autósportért Alapítványnak. Bizonyítást nyert, hogy teljesen utcai autókba minimális átalakítással is lehet olcsóbb és környezetkímélőbb üzemanyagot tölteni, hiszen semmit nem veszít az autó a teljesítményéből, kevesebb pénzbe kerül a használata, és nem utolsó sorban megújuló energiaforrásként nem szennyezi a környezetet!

Szóljon hozzá!