ZETApress

hírportál

Őszi KÉSZ a Balcsinál

Szeptember 14-én szombaton kerül sor idén a KÉSZ Group BalatonFondo elnevezésű amatőr kerékpárversenyre, másnap pedig ugyancsak a Balaton-felvidéken rendezi a Magyar Kerékpáros Szövetség a gravel szakág első magyar bajnokságát – tudtuk meg délelőtt a Millennium Háza földszintjén.

Schneller Domonkos, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója a két esemény városligeti sajtótájékoztatóján kiemelte: a BalatonFondo közös ügy, ugyanakkor a teljes útzár, a magas színvonal miatt költséges vállalkozás.

A hazai kerékpárosok megérdemlik ugyanazt a szervezést, minőséget, amit egy olasz, szlovén vagy német, osztrák gran fondón megkapnak – utalt az esemény fővédnöke arra, hogy ezek az amatőr kerékpárosoknak profi körülmények között rendezett megméretések rendkívül népszerűek Európa-szerte. A kerékpársport Magyarországon feltörekvőben lévő sportág, amelyben a magyar versenyzők korábban nem látott eredményeket értek el a közelmúltban, ennek hatására a tömegbázis is nőtt. Az új névadó szponzor szerepvállalásával pedig a következő három évben adottak a feltételek a BalatonFondo rendezéséhez. Fotóink Vanik Zoltán felvételei.

Szilasi László versenyigazgató felidézte: több mint négy éve fogalmazódott meg a gran fondo ötlete a Giro d’Italia magyarországi nagy rajtjához kötve, végül első ízben tavaly sikerült megrendezni, akkor több mint 1300 indulóval. Idén a rövidebb táv 74, a hosszabb 140 kilométeres lesz, a balatonfüredi Vitorlás térről indulnak lassú rajttal a résztvevők, az éles rajtra Tihanynál kerül sor, majd a Balaton-felvidék és a Káli-medence legszebb helyeit bejárva visszatér a mezőny Balatonfüredre. A nevezés már él a balatonfondo.eu weboldalon.

Princzinger Péter, az MKSZ elnöke hangsúlyozta: a BalatonFondo különleges kerékpárverseny, mivel az óra és egymás ellen küzdenek amatőrök, hobbikerékpárosok. – Mottója érezd úgy magad, mint egy profi! – szögezte le kifejtve, hogy a résztvevők a többi között ugyanolyan útvonal-biztosítást, zsűrit, szervízt kapnak, mint egy profi versenyen.

Óriási dolog, hogy tavaly ekkora számban indulhattak amatőr bringások ilyen körülmények között. A hároméves együttműködés pedig lényeges, hiszen az előre tervezhetőség rendkívül fontos a kerékpárversenyek életében – fogalmazott hozzáfűzve: a BalatonFondo jelentős részben segít, hogy ne csak nyáron érkezzenek vendégek a Balatonra, hanem tavasszal és ősszel is. Az egyszerre verseny és sportfesztivál támogatja a négy-évszakos turizmusgazdaságot is.

A Giro d’Italián tekerő Valter Attila videoüzenetben jelentkezett. A Visma-Lease a Bike magyar bajnoka tavaly díszvendégként vett részt és amint elmondta, nagyon jól érezte magát, így idén is örömmel fogadta a nagyköveti szerepet. Amennyiben versenynaptára engedi, szeptember derekán személyesen is ott lesz majd az eseményen. – Az egyik legjobb kerékpáros útvonal Magyarországon a Balaton-felvidék, én is szívesen tekerek arra – mondta.

Varga Bence, a névadó holding zrt. igazgatósági tagja kiemelte: a kézilabdát és labdarúgást támogatták eddig, ám szélesebb körben is szeretnék a fiatalok sportolási lehetőségeit segíteni, így jött szóba a BalatonFondo szponzorálása.

Andor Dávid, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. beszerzési igazgatója elárulta: egyik nagy kedvence a kerékpársport, ő maga triatlonozik. A cégcsoport a szabadidősport támogatásával a kerékpározás iránt érdeklődőket hozzásegíti a sport pozitív hatásainak megismeréséhez, a fiatalokat pedig ahhoz, hogy fenntarthatóbb és egészségesebb életmódot folytassanak.

A BalatonFondo másnapján szeptember 15-én vasárnap a jellemzően murvás utakat használó gravelben sor kerül az új szakág első országos bajnokságára. A kavicsot, sódert jelentő gravel nevét viselő szakág – amint Princzinger Péter kifejtette – ugyanúgy alkalmas a kijelölt versenypálya melletti táj, az épített és természeti értékek bemutatására, mint az országúti kerékpár. Gravelben idén öt állomásos Magyar Kupa-sorozatot is rendeznek, az ob-ra pedig a BalatonFondóhoz hasonlóan a Balaton-felvidéken kerül sor. A gravel fontos szabálya, hogy a táv legalább 60%-a földút vagy murva, és legfeljebb 40%-a vezethet szilárd úton. – Nincs rossz út, csak rosszul megválasztott kerékpár! – szögezte le az MKSZ elnöke.

Szóljon hozzá!