ZETApress

hírportál

Csúcsra jár a Dreher

Indulunk a csúcsra! – jelentette be Klein Dávid és Várkonyi László tegnap délután a Nyugati téri West Balkánban, ahol Lantai József járt és fényképezett.

A két hegymászó a Dreher 24 Everest Expedíció (2010) keretében arra vállalkozott, hogy oxigénpalack és magashegyi teherhordók segítsége nélkül jut fel a Mount Everest csúcsára. Ahogy ők fogalmaztak, tisztán és sportszerűen. A csúcsra csupán egyetlen palack, a Dreher 24 juthat fel!

Az Everest palack nélküli megmászása rendkívüli sportteljesítmény. Napjainkig a csúcsot több mint négyezerszer érték el, ám ebből kevesebb, mint 150 megmászás született palack nélkül. A Dreher 24 Everest Expedíció (2010) valósítaná meg a Mount Everest (8850 m) első magyar oxigénpalack nélküli megmászását! (1988 óta az UIAA – a Hegymászó Szövetségek Nemzetközi Uniója) csak a palack nélküli megmászásokat ismeri el valódi, tiszta megmászásként és kizárólag ezeket tartja számon.)

Kerekes Péter, a Dreher 24 névadó szponzor képviseletében hangsúlyozta: – Klein Dávid és Várkonyi László hitvallása, józansága, az élmények felkutatása és átélése megtestesíti mindazt, amit a Dreher 24 képvisel. Büszkék vagyunk rá, hogy a Dreher 24 szó szerint is csatlakozik az expedícióhoz és az annyiavilag.hu weboldalon, a folyamatos, mindig friss tudósításoknak köszönhetően mindannyian részesei lehetünk a páratlan kalandnak.

A két tapasztalt hegymászó március 25-én pontos, átgondolt stratégia szerint indul el a több mint 2 hónapos útra. Tudják, hogy mire vállalkoznak: – Nekünk a hegymászás nem csupán egy kihívásokban gazdag sport. Inkább egy életstílus, egy összetett kaland. Nem a csúcs elérése az első számú cél, hanem az addig vezető út, és a biztonságos hazatérés. A Dreher 24 is a józanságot és az élményt jelenti, mostantól mindig mindenhol, még az Everest csúcsán is! – hangsúlyozta Dávid.

A Dreher 24 Everest Expedíció (2010) a hegy északi oldalán, a tibeti normál úttal próbálkozik. A hegymászók várhatóan április elején érik majd el az 5300 méteren levő Alaptábort. A csúcstámadásra május első felében kerülhet majd sor. A csapat az expedíció során dacol az időjárás viszontagságaival, és számtalanszor próbára teszik szervezetük tűrőképességét. – Minden erőfeszítésünk ellenére étkezésünk, ahogy egyre magasabbra jutunk, egyre egyhangúbb lesz. Szervezetünknek pedig hozzá kell szoknia a rendkívüli magassághoz. Ezt a folyamatot nevezzük akklimatizációnak. Az akklimatizáció során vérünk besűrűsödik, így a fokozott folyadék bevitel életbevágóan fontos. Ez azonban nem könnyű: a folyadék előállításának egyetlen módja a magaslati táborokban az olvasztás, ami – túl azon, hogy idő- és energiaigényes – rendre hólé ízű italokat eredményez. Nagyon fontos a folyadékbevitel! Idén könnyebb dolgunk lesz, mert a Dreher 24 amellett, hogy tényleg teljesen sörízű, – ami nem is kell mondjam, hogy milyen gasztronómiai felüdülést jelent majd –, vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz – mondta Dávid.

Idén akár a laptopunk mellől is átélhetjük az expedició izgalmait, élményeit! A hegymászók mindennapjairól folyamatosan tudósítanak weboldalukon. Dávid és László fényképeket készítenek, rövid (egy-két bekezdéses) napi jelentéseket küldenek műholdas telefon segítségével a honlapra. Az eddigi és jövőbeni megjelenések nyomon követhetők az Eseményhorizont portálon is.

A Dreher 24

Fogyasztói kutatások eredményei alapján az alkoholmentes sörök kiválasztásánál a válaszadók 89,6%-a a sör-ízt tartja a legfontosabbnak. Az ízeket illetően a többség (77,5%) a kellemesen keserű aromát részesíti előnyben, még a hölgyek közül is csak egyharmaduk szavazott az édeskés ízre. A fogyasztási alkalmakra vonatkozó kérdésekből megtudhattuk, hogy az urak közül többen oltják szomjukat munka közben alkoholmentes sörrel (8%), viszont a hölgyek többsége szívesen választja egy-egy ízletes étel mellé (42,5%). A felelős magatartás egyik fontos eszköze is egyben az alkoholmentes sör, hiszen a válaszadók összességében azokon az alkalmakon fogyasztanak alkoholmentes sört, amikor fontos számukra a józanság megőrzése.

Az alkoholmentes márkák ismertségére vonatkozó eredmények azt mutatják, hogy a válaszadók több mint fele (56,7%) kedvenc alkoholmentes márkaként a Dreher 24-et jelölte meg, spontán említés szerint. A maradék helyen 15 másik márka osztozott, és a második helyen szereplő is csupán a válaszadók 8,2%-ának szívét tudta meghódítani.

A Dreher 24 a fogyasztók számára legfontosabb kritériumok mindegyikét teljesíti, hiszen a Dreher szakemberei végiggondolták a gyártás folyamatát – és találtak egy optimális megoldást: egy élesztőfajtát, ami alig termel alkoholt! Tehát mindent ugyanúgy csinálnak, mint amikor alkoholos sört főznek – csak éppen ebben az alkoholszint minimális (0,5% alatt), így nem számít alkoholos italnak. Az íz viszont megmarad! Az eredmények alapján elmondható, hogy a Dreher 24 márkánkban egyesül mindaz, amit a fogyasztók egy alkoholmentes sörtől elvárnak: kellemesen kesernyés, valódi sör íz, üdítő jelleg akkor is, amikor fontos a józanság.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Elindult az Expedíció! | ZETApress

Szóljon hozzá!